Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en haavaile. Jos haluan jotain,

Vierailija
10.06.2013 |

joko ostan sen tai pinnistelen saadakseni sen, ostamalla tai tekemällä. Haaveilu on ihan turhaa, ei johda mihinkään muuhun kuin kauteuteen ja tyytymättömyyteen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis HAAVEILE. Pitikin tulla typo juuri otsikkoon.

Vierailija
2/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä haaveilla vaikka menevänsä Ruotsin prinssin kanssa naimisiin, mutta ei muuten ole omasta tekemisestä kiinni!

Tai palstaläheisemmin haaveilee kolmannesta lapsesta, mutta tekemällä ei tule.

Pointtisi on hyvä mutta ei sovi kaikkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap varmaan pysty saamaan kaikkea mitä haluat, mutta silti haluaisit sen. Esimerkiksi pinnistely ei välttämättä auta, jos haluat ostaa saaren Karibialta. Jos siltikin haluaisit sen saaren, sitä kutsutaan haaveiluksi.

Vierailija
4/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juju onkin siinä, että valitsee ne asiat joita haluaa. Ja kun ponnistelee näitä tavoitteita kohti, ei tosiaankaan jää aikaa haaveilla jostain toisarvoisesta, vaikkapa tässä tapauksessa omasta saaresta Karibialla. Ja, jos tämä olisi ykköshaaveeni, en tyytyisi siitä haaveilemaan vaan toimisin tavoitteellisesti sen saadakseni. Saisin tai en saisi, mutten siltikään pelkästään haaveilisi.

Vierailija
5/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:24"]

Juju onkin siinä, että valitsee ne asiat joita haluaa. Ja kun ponnistelee näitä tavoitteita kohti, ei tosiaankaan jää aikaa haaveilla jostain toisarvoisesta, vaikkapa tässä tapauksessa omasta saaresta Karibialla. Ja, jos tämä olisi ykköshaaveeni, en tyytyisi siitä haaveilemaan vaan toimisin tavoitteellisesti sen saadakseni. Saisin tai en saisi, mutten siltikään pelkästään haaveilisi.

[/quote]

Minä haaveilen lottovoitosta. Jotta voisin saada sen, minun pitäisi tehdä 15 380 937 riviä lottoa. Silloin saisin sen varmasti. Ehkä mieluummin kuitenkin teen sen yhden ja tyydyn haaveilemaan. Minusta haaveet, joita ei voi toteututtaa, ovat yksi elämän kohokohta. Unelmointi piristää, vaikka tietäisi, ettei sitä voi koskaan toteuttaa. Nyt haaveilen veneestä, johon säästän. Mutta koska tiedän, että menee ainakin vuosi, ennen kuin saan sen, käyn katselemassa veneitä ja unelmoimassa niistä. Tulen siitä hyvälle tuulelle. Enkä tule saamaan unelmieni venettä, mutta en minä siitä onnettomaksi tule. 

Vierailija
6/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotto on huono ja hedelmätön haave, joka antaa sinulle mahdollisuuden tunteen tehdö vaikka mitä, vaikka oikeasti tyydyt vain makoilemaan kotisohvalla.

Vierailija
7/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haaveilen paljon. Se auttaa rentoutumaan, synnyttää inspiraatioita taiteeseen, ilahduttaa synkillä hetkillä.

Vierailija
8/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilkaa pois vaan. Minä en haaveile, koska haaveilija ei yleensä saa sitä mistä haaveilee, koska käyttää aikansa ja energiansa tekemisen sijasta haaveiluun.

Vierailija
9/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen samanlainen. jos jotain tekee mieli, toteutan haaveeni. musta haaveilu on ajanhukkaa.

Vierailija
10/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:33"]

Haaveilkaa pois vaan. Minä en haaveile, koska haaveilija ei yleensä saa sitä mistä haaveilee, koska käyttää aikansa ja energiansa tekemisen sijasta haaveiluun.

[/quote]

Etkö pysty ajattelemaan ja tekemään jotain muuta samalla? Minä mietin paljon asioita mm. lenkkeilessäni ja tehdessäni käsitöitä. Kun olin työtön, haaveilin työpaikasta. Toki myös ponnistelin sen eteen, mutta lenkkeilessäni mietin, miten mukavaa olisi nyt olla oikeasti kävelemässä töihin. Sain töitä, haaveilusta huolimatta. Lottokin on vain sellainen kiva piriste, vähän kuin jätskin syönti. Molempiin menee rahaa, mutta hyötyä niistä ei ole. 

Vierailija
11/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suhtaudu asioihin yleensäkään noin mustavalkoisesti. Nautin asioiden monimuotoisuudesta ja elän rennosti, haaveillen ja joitain toteuttaen, mutta silti ottamatta mitään paineita jos nyt ei vaikka toteudukaan kaikki. Laiskaksikin jotkut kutsuu -no, niinpä taidan olla, mutta, onnellinen laiskiainen kumminkin. :)

Vierailija
12/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että kannattaa ajatella juuri sitä asiaa, mitä tekee tai on ryhtymässä tekemään. Jos ajatukset karkaavat muihin asioihin, on lopputulos/suoritus heikompi kuin se muuten olisi. Ja sillä on väliä, koska en tee mitään turhaa, vaan kaikella on tarkoitus ja päämäärä.

Vierailija
13/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa myös komppi ap:lle. En ole koskaan haaveillut mistään lottovoitosta tai muusta mahdottomasta, vaan sellaisista asioista jotka voin toteuttaa. Pari vuotta "haaveilin" Afrikan safarista. Kun löysin sopivan matkan, varasin sen, ja nyt odotan innolla lähtöä. Toinen työn alla oleva haaveeni on muutto maalle. Arviolta neljän vuoden päästä haaveeni toteutuu.

Vierailija
14/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se ap:n haluaminen ole juuri haaveilua, mutta eri tavalla ilmaistuna?

Eikä kaikki haaveet ole kaikille  toteutettavissa nopeasti. Esim. Itse (ap:n sanoin) haluan omakotitalon. Koska minulla ei ole rahaa siihen heti nyt, käyn normaalisti töissä, panen rahaa säästöön ja lottoankin joskus. :) Sillä aikaa kun rahaa kertyy tilille taloa varten, haaveilen talosta. Sitä voisi kutsua myös suunnitteluksi. Kerään esim. Pinterestiin kuvia erilaisista sisustusratkaisuista, joista voin ottaa mallia sitten kun minulla on se talo. Ja selaan Oikotietä, sieltä näen millaiset markkinat ovat ja oma "talomakuni" kehittyy, osaan sitten varmemmin ostaa itseäni miellyttävän kun silmä harjaantuu ilmoitukille ja taloille. Se on haaveilua, mutta myös pientä ponnistelua oman haaveen toteuttamiseksi.

Vierailija
15/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Haaveilu on pelkästään haavelua, ilman aikomustakaan tehdä mitään todella tuntuvaa sen toteutumiseksi. Toiminta ja tavoittelu on aktiivista, päämäärätietoista pyrkimistä siihen, minkä on valinnut saada/haluta/toteutttaa.

Tuo veneestä haaveileva ei ollut haaveilija, vaan toimija, ei myöskään työpaikan tavoittelija. Mutta kaikkin nämä lottoajat ja karibiansaarelaiset ovat pelkkää hattaraa ja tällaisten haaveiden elättely jopa haitallista.

Vierailija
16/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi haaveilla vaikka unelmien miehestä koskaan saamatta sitä. tai vaikka saisikin mutta jos hän ei ole sen kaiken arvoinen. Mä haaveilen paremmasta miehestä, paremmasta talosta,paremmasta työpaikasta. Mutta mitä teen haaveiden eteen? Käyn katsomassa mol:ia säännöllisesti, pinterestissä on kansiot sisustukselle ja mistä pidän, haaveilen myös vielä lisä lapsista, sille en nyt tee tällä hetkellä mitään. Paremmasta miehestä haaveilu on varmaan turhaa, koska en halua satuttaa ketään ja eroaminen olisi tavallaan satuttamista. Saisinko sittenkään sitä unelmieni miestä? Tavallaan olen myöhään kasvanut ymmärtämään että elämänsä voi tavallaan suunnitella eikä mennä ja ajelehtia vaan. Tosin suunnittelu pitää olla realistista.

Vierailija
17/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:40"]

Olen huomannut että kannattaa ajatella juuri sitä asiaa, mitä tekee tai on ryhtymässä tekemään. Jos ajatukset karkaavat muihin asioihin, on lopputulos/suoritus heikompi kuin se muuten olisi. Ja sillä on väliä, koska en tee mitään turhaa, vaan kaikella on tarkoitus ja päämäärä.

[/quote]

Ja tämä kerrotaan vauvapalstalla, missä roikkuminen ei ole turhaa, tarkotuksetonta eikä päämäärätöntä.