Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään HIV-positiivista ?

Vierailija
12.07.2006 |

Ja mistä sai taudin ?

Tuli vaan mieleen tuosta yhdestä aloituksesta.

Ja sitten hyvänmaun mukaisia vastauksia, ei liian " tunnistettavia"

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä virusta on eritteissä ja spermat jää useimmiten helpommin naisen sisään, kun naisen eritteitä miehelle. Mutta yhdynnässäkin on erittäin pieni todennäköisyys saada tartunta.

Vierailija
42/52 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

possari( ei ole tuttuni) kirjoittelee www. positiiviset. fi -keskustelupalstalla, hänellä hiv, ja terve lapsi.

Vierailija
44/52 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille annetaan raskauden aikana esto lääkitys. Suomessa on syntynyt 1 hiv-positiivinen vauva jolloin ei tiedetty äidin sairautta vasta kun synnytyksen jälkeen.

Joku kysyi olenko avoin asian kanssa: En koska ihmisten ennakkoluulot on aivan uskomattomia. Lähimmät ystävät ja sukulaiset tietävät. Mun nimimerkistä kukaan ei voi päätellä kuka olen.

Se mistä olen taudin saanut on aika tyypillinen: olen joskus käyttänyt huumeita. Kuitenkin olen ollut monia vuosia jo raittiina ehkä kiitos tolle kauhealle pysähdykselle.

Ihmettelen kysymystä: miten sait pitää vauvasi tai eikö aborttia ehdotettu.

Voin sen verran kertoa, että lapsi oli hyvin toivottu ja tarkoituksella hankittu. Olen erittäin terve en tarvitse lääkkeitä ko. sairauteen. Ei hiv ole kuoleman tuomio enää nykyään.

t.Ria

Vierailija
45/52 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämä mikään satavarma menetelmä ole. Vauva voi silti saada Hiv-viruksen. En muista näitä prosentteja. Ja jos lapsi saa sen niin osa näistä vauvoista kuolee jo ensimmäisen vuoden aikana.. :( Osaa jatkaa pidemmälle. Mutta ethän silti voi terveenäkään tietää saatko terveen lapsen. Jos itse olisin Hiv-positiivinen en uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että vauvaa yrittäisin. Mutta en myöskään voi tuomita ketään.

Tuolta hiv-positiivisten keskustelupalstalta saa todella paljon tietoa hivistä ja siihen liittyvästä äitiydestä, raskaana olemisesta jne..

Vierailija
46/52 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon elämää kunnioita kun kaikesta huolimatta poltat tupakkaakin ja olet ylipainoinen. luulisi, että kun sinulla on jo hiv se olisi ollut jonkinlainen herätys pitää huolta itsestäsi jotta lapsesikin saisi nauttia sinusta kauemmin.

Vierailija
47/52 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapas Lokakuun nro vauvalehdestä 2011.Löytyy kaikki vastaukset ongelmiinne;)

Vierailija
48/52 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai ulkomaalaiselta mieheltä joskus vuosia sitten.

Vierailija
49/52 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kondomin hajotessa HIV-negatiivisen partnerin pitää hakea mahdollisen nopeasti estolääkitys (retroviraaleja) joita jatketaan viikkoja. Vähentää tartuntariskiä huomattavasti. On myös tehty tutkimuksia siitä, että jatkuva HIV:n estolääkitys HIV-negatiivisella parisuhteessa vähentää tartuntariskiä jopa 60%. Estolääkitys on tehokkaimmillaan tunnin jälkeen tartuntariskistä, mutta tehokas muutaman vuorokauden ajan. Eli jos kondomi hajoaa/neulatapaturma/tms. niin kannattaa painua mahdollisimman nopeasti lääkäriin ja vaatia estolääkitys.

HIV on ongelma, eikä sitä kyetä täysin parantamaan, mutta lääkehoidolla on erittäin hyvä vaste 99%:llä potilaista ja lääkehoito on yleensä jokin kombinaatio retroviraaleja. (Tietyt kombinaatiot on havaittu toimivimmiksi.) HIV:n tappavuusaste aleni merkittävästi kun se ns. cocktail keksittiin, sitä ennen toimivia lääkkeitä ei ollut kunnolla ja tartuntamekanismia ei myöskään tiedetty. Estolääkityksellä, joka on hoitomuoto, pyritään laskemaan HIV-pitoisuutta veressä mahdollisimman pieneksi ja käsittääkseni lääkityksen toimivuutta seurataan säännöllisillä verikokeilla. Myös suurin osa HIV-positiivisista elää vanhuuteen ja kuolee johonkin aivan muuhun kuin AIDSin seurauksena tulleeseen sairauteen.

Ja tosiaankin HIV:n tarttuminen synnytyksessä pystytään ehkäisemään, tosin imettämistä ei yleensä suositella kohonneen riskin vuoksi. Että mitä jos ette tuomitsisi ihmisiä tai tekisi itsestänne pyhimyksiä? Eiköhän jokaisella ole ihan yhtälailla subjektiivinen oikeus lapseen ja oikeus haluta lapsi.

Ja itselläni ei btw ole HIV:iä, tykkään vain lukea asioista ja omistan kroonisen bakteerikammon :p

Vierailija
50/52 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2013 klo 01:25"]

Eiköhän jokaisella ole ihan yhtälailla subjektiivinen oikeus lapseen ja oikeus haluta lapsi.

[/quote]

Jokainen saa haluta lapsen. Mutta kuka on niin helvetin itsekäs, että menee riskeeraamaan syntymättömän, viattoman, lapsen terveyden vain koska "mää haluun vauvvvan!"? Ihan oikeasti. Mielestäni jos äidillä on riski sairastuttaa lapsensa tappavaan sairauteen, ei raskautta tulisi edes suunnitella. En tiedä oikeasti mikä maailmassa olisi enemmän itsekästä kuin hankkia lapsi HIV-positiivisena ja riskeerata lapsensa elämä.

Muuten minulla ei ole mitään HIV-positiivisia vastaan, ihan sama mistä kyseinen tartunta on tullut mutta kun oman itsekkään vauvahalun takia eivät altistaisi syntymätöntä lasta samalle tartunnalle :(

[/quote]

Ajatella ja nykyään hiv-positiiviset saavat jo lapsettomuushoitojakin. Maailma menee eteenpäin vaihdilla ja jotkut vaan on jälkijunassa ennakkoluuloineen.

Vierailija
51/52 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kummi on.

Vierailija
52/52 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän