Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka "unohtaa" että pitäisi syödä terveellisesti

Vierailija
21.07.2020 |

Tai siis tokihan sen tiedän. Mutta sitten tulee näitä päiviä, jolloin on kiire ja paljon kaikkea muuta tekemistä ja ajateltavaa, niin tuli käytyä kaupassa nälkäisenä jokin ihmeen automaattivaihde päällä, ja vasta kotona, syötyäni
ties kuinka paljon aloin vasta ajatuksella miettimään, että niin joo, munhan piti tosiaan lopettaa karkkien ja roskaruoan syöminen.

Miten ihmeessä tässä voi onnistua, kun heti menee pieleen, jos ei koko ajan ole aikaa miettiä syömisiään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiat ovat itselle tarpeeksi tärkeä, eli olet tarpeeksi motivoitunut, ei sorru ”vahingossa”.

Tiedän mistä puhun: olen laihduttanut todella ylipainoisesta normaalipainoiseksi. Lääkäri puhui ja kertoi vakavasti että jos jatkan vanhoja tapojani, sairastun varmuudella vakavasti.

Tajusin että minun on tehtävä valinta terveyden tai sairauden välillä. Olin jo +40 vuotias, istumatyöläinen, huonokuntoinen sohvaperuna, joka söi viikonloppuisin sipsiä, joi Cocista, ja pullaa joka päivä etc.

Tajusin, etten voi jatkaa näin. Tein elämäntapamuutoksen. Päätin, että ihan joka päivä syön yhden salaattiannoksen proteiinilla. Ja että alan syömään vain ravintorikasta, terveellistä ja vähäkalorista ruokaa.

Tajusin, että ihan joka kerta kauppaostokseni on oma valintani. Voin valita sairauden tai terveyden.

Tajusin myös että joka kerta kun syön, teen myös saman valinnan.

Ei se alkoholistikaan vahingossa tule humalaan. Tietoinen valinta on tehty jo Alkoon menemällä.

Et sinäkään ”vahingossa ja tietämättäsi” kaupassa osta niitä herkkuja tai roskaruokaa. Olet jo valinnut vain ne herkut ja roskaruoan. Ja motivaatiosi tehdä hyviä valintoja on pettänyt. Olen himoinnut enemmän sitä roskaruokaa kuin jatkaa laihtumista.

Vierailija
2/6 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene kauppaan nälkäisenä. Ja jos joskus menet, mietit tarkkaan mitkä tuotteet ostat (OSTOSLISTA!), etkä haahuile muilla hyllyillä. Kuten edellinen sanoi, sinulla on monta kertaa päivässä mahdollisuus tehdä valinta. Kun harjoittelet niitä hyviä valintoja, niiden tekeminen helpottuu. Aloittaminen on vaikeaa, mutta jostakin on lähdettävä liikkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha siinä on selitellä vahinkoja ja unohduksia. Kannattaa ihan ekaksi lopettaa se lässyttäminen ja kantaa vastuu kuten aikuinen.

Vierailija
4/6 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asiat ovat itselle tarpeeksi tärkeä, eli olet tarpeeksi motivoitunut, ei sorru ”vahingossa”.

Tiedän mistä puhun: olen laihduttanut todella ylipainoisesta normaalipainoiseksi. Lääkäri puhui ja kertoi vakavasti että jos jatkan vanhoja tapojani, sairastun varmuudella vakavasti.

Tajusin että minun on tehtävä valinta terveyden tai sairauden välillä. Olin jo +40 vuotias, istumatyöläinen, huonokuntoinen sohvaperuna, joka söi viikonloppuisin sipsiä, joi Cocista, ja pullaa joka päivä etc.

Tajusin, etten voi jatkaa näin. Tein elämäntapamuutoksen. Päätin, että ihan joka päivä syön yhden salaattiannoksen proteiinilla. Ja että alan syömään vain ravintorikasta, terveellistä ja vähäkalorista ruokaa.

Tajusin, että ihan joka kerta kauppaostokseni on oma valintani. Voin valita sairauden tai terveyden.

Tajusin myös että joka kerta kun syön, teen myös saman valinnan.

Ei se alkoholistikaan vahingossa tule humalaan. Tietoinen valinta on tehty jo Alkoon menemällä.

Et sinäkään ”vahingossa ja tietämättäsi” kaupassa osta niitä herkkuja tai roskaruokaa. Olet jo valinnut vain ne herkut ja roskaruoan. Ja motivaatiosi tehdä hyviä valintoja on pettänyt. Olen himoinnut enemmän sitä roskaruokaa kuin jatkaa laihtumista.

Tää nyt oli kyllä niin lässynläätä.

Vierailija
5/6 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä söisin muuten tuoresalaatteja, mutta kun koronan takia en viitti tai pysty. Katotaan sitten kun rokotteen saa. Siihen asti syön vain viimevuoden mustikoita ja muita marjoja. Kasviksia kyllä syön, mutta vain kuumennettuna.

Vierailija
6/6 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee hyvin niin kauan kun itse käyn kaupassa ja teen ruoat. Mutta kun mies pääsee asialle niin... Se ei tasan varmasti tuo sieltä mitään mitä voisi kuvitellakaan terveelliseksi.

Mulla on sellainen työ, että se vie niin täysin kokonaisvaltaisesti kaiken, että aina en voi itse valita ehdinkö kauppaan tai jaksanko mennä.

Vapailla terveellisyys on helppoa; jaksaa laittaa, tehdä, punnita, laskea, kirjata sovellukseen jne, mutta työpäivinä, joita voi olla jopa 13 pötköön olen niin totaalisen tööt, että millekään ajatuksille ylipäätään mistään asiasta ei jää aikaa tai mielenkiintoa. Silloin mies hoitaa kaupassakäynnin ja ruoan pöytään. Mun pitää sitten valita syönkö sitä shittiä vai olenko ties kuinka pitkään syömättä. Useimmiten menen juuri "autopilotille", ja lapan täysin ilman mitään ajatusta juuri sitä mitä kädenulottuvilla kätevimmin on. Ihan turhaan on jotain sosekeittoa pakkasessa, en muista sen siellä oloa, kun en edes tajua että meillä on pakastin tai että mikä ylipäätään on pakastin, ennenkuin vasta sitten kun olen levännyt ja koonnut ajatukset ja saanut kerättyä itseni. Sillä aikaa olen onnistunut vesittämään hyvin mallillaan olleen projektin täydellisestä uudesta minästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän