Yksinäisyys
Miten muuttua?
Mulla ei ole koskaan ollut paljoa kavereita/ystäviä. En ole kenellekään ollut ykkösvaihtoehto, jota pyytää kahville tms.
Monesti, jos soitan/tekstaan jollekin, niin ei välttämättä suoraan sanota, ettei ole aikaa tavata, vaan sanotaan, että ilmoitetaan myöhemmin, jos sopii. Ilmoitusta vaan ei usein kuulu ollenkaan.
Kommentit (20)
on aika saman suuntaisia kokemuksia, haluatko tehdä asialle jotain vai oletko sopeutunut tilanteeseen
Alat harrastamaan jotain, josta saat uusia ystäviä. Vanhojen kanssa ei näytä toimivan.
Vaihda ympäristöä tai luovu ainakin entisistä "kavereistasi"
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 18:56"]
on aika saman suuntaisia kokemuksia, haluatko tehdä asialle jotain vai oletko sopeutunut tilanteeseen
[/quote]
Olen koittanut tehdä parhaani. En vaan tiedä, mitä vielä voisin tehdä.
Uusia tuttavuuksia on ollut vaikea löytää. Kaikilla on jo omat kuvionsa ja ystävänsä.
Olen yrittänyt pitää yhteyttä parhaani mukaan noihin ystäviin/kavereihin mutta juuri tuollaista mainitsemaani vastauksen odottelua tämä tuntuu olevan. Tänäänkin luvattiin ilmoitella myöhemmin, ja tuosta on nyt kuusi tuntia aikaa..
minkä ikäinen olet suunnilleen ja missä suunnassa asut?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 19:00"]
[/quote]
Ympäristön vaihdos ei onnistu. Työt ovat täällä.
Kavereista en halua luopua, sillä silloin kun tapaaminen onnistuu, se on mukavaa.
mulla kuule ihan sama tilanne. Muuttanut tänne 3v sitten eikä ystäviä ole. Työpaikalla en ole ystävystynyt kenenkään kanssa. Enkä muuallakaan. Vanhoja ystäviä ei ole olin koulukiusattu. Vaikeaa tämä eläminen välillä. =(
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 19:02"]
minkä ikäinen olet suunnilleen ja missä suunnassa asut?
[/quote]
3-kymppinen ja pk-seudulta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 19:04"]
mulla kuule ihan sama tilanne. Muuttanut tänne 3v sitten eikä ystäviä ole. Työpaikalla en ole ystävystynyt kenenkään kanssa. Enkä muuallakaan. Vanhoja ystäviä ei ole olin koulukiusattu. Vaikeaa tämä eläminen välillä. =(
Missä nykyään asut?
[/quote]
voisiko joku laittaa tänne jonkun e-osoitteen niin voitaisiin me yksinäiset kirjoitella?
Aiheesta tuntuu olevan paljon aloituksia ja monesti olen vastannutkin. Mikähän siinä on, että emme löydä toisiamme. Itselläni ei ole oikeastaan mitään kriteerejä, kunhan ystävä tai kaveri ei ole kovin kova puhumaan pahaa muista. No siinäpä sitten tulikin yksi asia, mikä karsii paljon ihmisiä pois saman tien. Asuin 20 vuotta paikassa, jossa en löytänyt yhtään ystävää. Esim. lapseni lakkiaisissa kävi vain sukulaisia ja miehen sekä lapsen omia tuttuja, toki sellaisia, jotka ovat lapsen nähneet useammin kuin kerran. Minulla ei sellaisia ystäviä ollut, jota olisi voinut kutsua. Nyt olen asunut uudella paikkakunnalla pari vuotta ja olen löytänyt yhden kaverin, jonka kanssa tapaamme ehkä kerran kahdessa kuussa. Koetan harrastaa paljon ja liikkua vaikka missä mutta ei. Naapuritkin ovat kavereita keskenään, mutta minä en heidän kanssaan osaan ystävystyä. Kaikilla tuntuu olevan piirinsä, joihin ei uusia ihmisiä mahdu.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 19:12"]
Aiheesta tuntuu olevan paljon aloituksia ja monesti olen vastannutkin. Mikähän siinä on, että emme löydä toisiamme. Itselläni ei ole oikeastaan mitään kriteerejä, kunhan ystävä tai kaveri ei ole kovin kova puhumaan pahaa muista. No siinäpä sitten tulikin yksi asia, mikä karsii paljon ihmisiä pois saman tien. Asuin 20 vuotta paikassa, jossa en löytänyt yhtään ystävää. Esim. lapseni lakkiaisissa kävi vain sukulaisia ja miehen sekä lapsen omia tuttuja, toki sellaisia, jotka ovat lapsen nähneet useammin kuin kerran. Minulla ei sellaisia ystäviä ollut, jota olisi voinut kutsua. Nyt olen asunut uudella paikkakunnalla pari vuotta ja olen löytänyt yhden kaverin, jonka kanssa tapaamme ehkä kerran kahdessa kuussa. Koetan harrastaa paljon ja liikkua vaikka missä mutta ei. Naapuritkin ovat kavereita keskenään, mutta minä en heidän kanssaan osaan ystävystyä. Kaikilla tuntuu olevan piirinsä, joihin ei uusia ihmisiä mahdu.
[/quote]
minä olen valmis sinunkin kaveriksi, enkä puhu ollenkaan pahaa kavereistani
Loin nyt uuden mailin, jos kukaan haluaa kirjoitella:
Täällä on kanssa yksi yksinäinen mies, oon liian suora - useimmat ei pidä jos vastataan rehellisesti kun kysytään mielipidettä. Periatteessa ei ole kuin työ"kavereita" vapaa-ajalla ei ole yhtään.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 19:04"]
Missä nykyään asut?
[/quote]
[/quote]
asun päijät-hämeessä
[/quote]
Aikuisiällä kun tämän teet, niin saatkin sanoa saman tien hyvästit sosiaaliselle elämälle.
Ei auttanut vaan pahensi omaa tilannettani. Nyt ei ole yhtäkään puhelinnumeroa puhelimessa, mihin voisin soittaa, että lähdetäänkö kahville tai edes, että mitä kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:04"]
[/quote]
Aikuisiällä kun tämän teet, niin saatkin sanoa saman tien hyvästit sosiaaliselle elämälle.
Ei auttanut vaan pahensi omaa tilannettani. Nyt ei ole yhtäkään puhelinnumeroa puhelimessa, mihin voisin soittaa, että lähdetäänkö kahville tai edes, että mitä kuuluu.
[/quote]
Niin ja siis siksi, kun aikuisena on ihan äärettömän vaikea saada enää kavereita, ystävistä puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:04"]
[/quote]
[/quote]
Niin ja siis siksi, kun aikuisena on ihan äärettömän vaikea saada enää kavereita, ystävistä puhumattakaan.
[/quote]
Tämä on niin totta! Itse olen aikuisiällä muuttanut työn perässä pk-seudulle.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 19:22"]
asun päijät-hämeessä
[/quote]
Minkä ikäinen olet? Lahdesta?