Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on rasittava?

Vierailija
09.06.2013 |

Minä olen kuulemma rasittava. Olen lähinnä hiljainen, mutta joskus innostun mielenkiintoisista aiheista. Joku voisi tarkentaa, mitä se rasittavuus tarkoittaa. Puhtaudestani pidän huolta. Muista ihmisistä en tykkää hirveästi puhua, joten sitä ei asialla voi tarkoittaa. En puhu työasioistani kovin paljon ulkopuolisille, joten niilläkään en voi ketään rasittaa. Mikä tässä viestissä antaa rasittavan kuvan? Tämä kysely varmaan, mutta en yleensä tenttaa muita tällä tavoin. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi sellainen, joka "tietää" kaikesta kaiken, kaikkeen pitää päästä pätemään. Esimerkkitilanne: sinä ja työkaverisi keskustelette vaikkapa kahvitauolla jostain asiasta. Tämä rasittava henkilö sitten puuttuu ja tunkee keskusteluun ja sanoo "miten asia on". Piste. 

Vierailija
2/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 11:53"]

No esimerkiksi sellainen, joka "tietää" kaikesta kaiken, kaikkeen pitää päästä pätemään. Esimerkkitilanne: sinä ja työkaverisi keskustelette vaikkapa kahvitauolla jostain asiasta. Tämä rasittava henkilö sitten puuttuu ja tunkee keskusteluun ja sanoo "miten asia on". Piste. 

Lisään vielä että kärjistettynä keskustelu voisi mennä näin: "Minulla on autossa pyöreät renkaat." Rasittava kaveri puuttuu asiaan: " EI! Kyllä ne on neliskulmaiset, Tekniikan Maailmassa sanottiin niin." 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavuuteen tarvitaan kaksi: henkilö, joka rasittaa, ja toinen, joka rasittuu. Mä olisin enemmän kiinnostunut siitä, minkä takia joku rasittuu sun seurasta. Tuskin sä kuitenkaan kaikkia tuntemiasi ihmisiä rasitat tai edes useampaa kuin muutamaa. Älä oleta, että vika on sussa, kun se voi yhtä hyvin olla vain yhteensopimatonta ihmissuhdekemiaa.

Vierailija
4/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 11:53"]

Lisään vielä että kärjistettynä keskustelu voisi mennä näin: "Minulla on autossa pyöreät renkaat." Rasittava kaveri puuttuu asiaan: " EI! Kyllä ne on neliskulmaiset, Tekniikan Maailmassa sanottiin niin." 

[/quote]

[/quote]

Reps.  Tuota nyt en ainakaan myönnä, mutta taidan kyllä olla besserwisserismiin taipuvainen. Luen paljon ja huono muisti, aika paha yhdistelmä. T. ap. 

Vierailija
5/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät osaa keskustella leppoisasti vaan aina kärjistävät asioita tai puhuvat päälle tai besserwisseroivat tai puhuvat koko ajan tai valitsevat kummallisia aiheita tai kaikkia näitä.Tällaiset ihmiset rasittavat minua.

Vierailija
6/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiloukkaantujat. Sanot mitä tahansa niin heti on herne nenässä.

Vierailija
7/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Kiitos. Tuossa on kyllä piirteitä, joita täytyy itsessäni tarkkailla. Kutosesta en tunnista itseäni. 

Vierailija
8/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:39"]

5: Kiitos. Tuossa on kyllä piirteitä, joita täytyy itsessäni tarkkailla. Kutosesta en tunnista itseäni

[/quote]

Enkä nyt osaa laskea, siis kutonen oli se, joka luetteli piirteitä, joita täytyy tarkkailla. . Vitonen olen itse. Täytyy mennä takaisin eka luokalle opettelemaan numeroita. 

Vierailija
9/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:31"]

Ihmiset jotka eivät osaa keskustella leppoisasti vaan aina kärjistävät asioita tai puhuvat päälle tai besserwisseroivat tai puhuvat koko ajan tai valitsevat kummallisia aiheita tai kaikkia näitä.Tällaiset ihmiset rasittavat minua.

[/quote]

Lisäksi se, että useimmat muiden valitsemat aiheet ovat tällaisten ihmisten mielestä tylsiä ja epäkiinnostavia, ja he valitsevat sen vuoksi sellaiset aiheet, jotka kiinnostavat vain häntä. Saattavat siis vaihtaa aihetta kesken jutustelun, koska ovat olevinaan sellaisen kevyen keskustelunaiheen yläpuolella.

Kuka tahansa ihminen voi olla jonkun toisen mielestä rasittava, jos kemiat eivät yhtään kohtaa. Se hiljainenkin. Sellaista ihmistä, joka aidosti nauttii kaikkien seurasta, ei oikeasti ole olemassakaan. 

Vierailija
10/25 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis kakkonen tarkoittaa tätä:

Joku: "Maapallo on pyöreä."

Joku toinen: "Eikun se on navoiltaan litistynyt ellipsi."

Se kun on.

Vierailija
11/25 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rankkaa yleistystä sanoa planeetta maata ellipsiksi; sen muotoa sanotaan geoidiksi. 

On mm. pohjoiselta navaltaan suippo, kansanomaisesti aavistus hyrrän muotoa ja pinnassa on kaikenlaista epätäsaisuutta.

Huom. ei siis ole maaPALLO!

Mulla on juuri nyt todella paha olo kun en selviä ihmisten kanssa. Kun oma itsetunto on heikko niin koitan hakea hyväksyntää "tietämisellä" (suuret tiedon lähteet google, wiki ym. on varmaan vain minun käytössäni...). Usein ihmettelen ihmisiä jotka ei tuo suura tietomääräänsä tai viisauttaan heti esiin, myöhemmin joudun nolona kohtaamaan tosiasian että olen koittanut päteä itseäni viisaammille; ehkä häveliäisyyttään eivät ole heti vaivaantuneet oikaisemaan minua.

Nyt kohtasin tyypin joka todella toikin kaiken tietonsa kuuluvasti näkyviin. Voin niin pahoin hänen seurassaan että en voi enää mennä harrastukseeni jonne hän uutena tuli. Tämän peilin kautta jouduin näkemään myös itseäni, rankkaa.

Jään nyt kärsimään ja toivottavasti kasvamaan. Toimikohan alun viisastelu parodiana itsestäni?

Vierailija
12/25 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rasittava. Myös rasitun. Silti toivon että ihmiset osaisivat käsitellä rasituksen tunteen ja pysyä ystävällisinä toinen toisilleen. Kaikkein pahinta on jos työpaikalla tai muussa porukassa jotakuta aletaan pitämään yleisesti rasittavana ja hänestä aletaan puhua pahaa selän takana. Toivoisin että ihmiset pitäisivät rasituksen tunteen aisoissa eivätkä alkaisi lietsoa sitä porukalla.

Vierailija
13/25 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kuin yhdestä ominaisuudesta, rasittavuus syntyy ominaisuuksien yhdistelmästä.

Tyhmä ja äänekäs.

Osaamaton ja aikaansaapa.

Utelias ja sosiaalisesti kyvytön.

Vierailija
14/25 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:55"]

Usein ihmettelen ihmisiä jotka ei tuo suura tietomääräänsä tai viisauttaan heti esiin, myöhemmin joudun nolona kohtaamaan tosiasian että olen koittanut päteä itseäni viisaammille; ehkä häveliäisyyttään eivät ole heti vaivaantuneet oikaisemaan minua.

[/quote]Ei se välttämättä häveliäisyyttä ole. Minä ainakin teen tätä tahallani, virittääkseni ansan pätijöille. -14

Vierailija
15/25 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös rasittava kaverini mielestä, jolle kommentoin hänen käytöstä. Käytös oli sellaista josta hän itse närkästyy ja vetää kuukausien mykkäkoulun. Hänellä taitaa vain olla jotakin hampaankolossa minua kohtaan. 

Sellasia ne jotkut naiset on. Ovat itse hankalia ja syyttävät ja juoruavat muiden olevan sellaisia, jos diiva joutuu edes joskus maistamaan omaa lääkettään.

Vierailija
16/25 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suuri tietomäärä ole läheskään kaikille ihmisille niin merkityksellinen. Joten jos sellaisella haluaa päteä, on hyvin mahdollista, että monia se rasittaa. Tietyntyyppisiä ihmisiä ehkä ei. Tietenkin sellainen rasittuminen ei ole niin vakava juttu. Mutta itse ajattelen, että haluaisin toisen kanssa keskustellessa kuulla hänen ajatuksiaan ja mielipiteitään ja vain jossain määrin ns. Tietoa. Sillä ihan hyvin voin googlata asioita tai katsoa Wikipediasta jos tietoa haluan. Eli kuulun niihin ihmisiin, joita mahdollisesti sisäisesti jonkin verran turhauttaa, jos koen että keskustelussa ei ole sellaista "inhimillistä" sisältöä. Tykkään kyllä itse lukea tiedelehtiä ja uutisia, siitä ei ole kyse.

Vierailija
17/25 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:12"]

Ennemmin kuin yhdestä ominaisuudesta, rasittavuus syntyy ominaisuuksien yhdistelmästä.

Tyhmä ja äänekäs.

Osaamaton ja aikaansaapa.

Utelias ja sosiaalisesti kyvytön.

[/quote]

tunnistin itseni

Vierailija
18/25 |
11.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vann

Vierailija
19/25 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava ihminen ei esimerkiksi tajua, kun sanot, että sinulle ei sovi nyt. Hän soittaa viiden minuutin päästä uudelleen tai pahimmassa tapauksessa tulee soittelemaan ovikelloa. Rasittava ihminen vatvoo ja pähkäilee, kun sinulla olisi kiire eteenpäin. Listaa voi jatkaa_______

Vierailija
20/25 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka puhuu kaikista aina jotain paskaa ja naureskelee muiden asioille, niin kuin olisi itse jokin virheetön ja täydellinen. Tämmöinen puhuu sitten sinustakin selän takana paskaa kaikille muille, ettei se tosiaan jää siihen, että tuo tulee vain sinulle puhumaan pahaa ja paskaa. Sitten värikynällä omien lisäily asioihin ja jopa ihan kokonaan keksittyjä tarinoita ihmisistä. Sitten ne kusipäät, jotka lähtevät satasella mukaan tämän tämmöisen juttuihin, vaikka tietävät, millainen patologinen valehtelija tuo paskanjauhaja on. Silti he uskovat kaikki sen sepitykset ja kuuntelevat. Köyhää elämää ja se köyhyys on köyhintä korvien välissä.