Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supistukset ja stressi...

12.07.2006 |

Mulla alkoi viime yönä supistukset, ensimmäiset olivat niin kivuliaat että heräsin niihin ja ajettelin jo että vauva tulee jo ulos...(rv 25) Niitä oli kaikkiaan kolmet kivuliaat supistukset ja sitten meni ohi. Herätin jo miehenkin ja itkin että nyt varmaan syntyy, ihan ennen aikojaan. Sitten heti perään juoksin vessaan, koko suoli tyhjentyi (?) Sain aamuyöstä jo vähän nukuttua.

Tänään maha on ollut tosi kovan tuntuinen koko päivän, mutta kipuja ei ole ollut.

Mulla on tällä hetkellä töissä tosi stressaavaa, olen ihan hirveän paineen alla. Mun pomo on jostain syystä ottanut mut hampaisiinsa, en tiedä onko sen vuoksi että olen jäämässä äitiyslomalle, ja se aiheuttaa vaivaa.....meillä on muutamia muitakin ihmisiä vaihtunut töissä ja ilmapiiri on aika ikävä ja stressaantunut koko ajan. En ole saanut nukuttua, ja vatsakin reagoi olemalla sekaisin vähän väliä. Ja sitten nämä supistukset!!! Mulla ei ole ollut koko raskaudessa mitään ongelmia, ei kipuja, ei väsymystä, ei pahoinvointia..

Soitinkin heti terkkariin, ja se on lomien vuoksi aivan tukossa, yksi lääkäri päivystää. Neuvolasta en tiedä, mutta mulla oli sellainen käsitys että on jopa kiinni hetken heinäkuussä...varasin yksityiselle lääkärille ajan aamuksi kun en muuta keksinyt.

Miten stressi vaikuttaa supistuksiin? Voiko lapsi syntyä ennen aikojaan kovan stressin takia, tai voiko olla vaarallista olla koko ajan tosi stressaantunut...? Auttaako yleensä lepo supistuksiin? Olen ollut vielä aika liikkuvaista sorttia, en mikään sohvaperuna, tarkoittako tämä sitä että joudun lepäämään laakereilla kolme kuukautta.....

NO, toivottavasti lääkäri osaa auttaa...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Luin viestisi ja tuli vaan mieleen et oli ihan kun mun kirjottamaa, nyt viikoilla 23 ja sama juttu oli tossa pari päivää sitten tuli kovat supistukset. En ensiks tunnistanut niitä kun ensimmäistäni odotan, mutta sitten oli ihan selvää mistä oli kyse. Täälläkin ruuhkaa / mahdoton päästä neuvolaan tai neuvolalääkärille nyt heinäkuussa nopealla varotusajalla, joten kävin yksityisellä varmuuden vuoksi.

Totesi vaan, että luultavasti työstressi laukas ne supistukset, ja että pitää ottaa nyt vastaisuudessa töissä ja muutenkin rauhallisemmin. Nyt ei oo ollut mitään, vähän välillä maha kipeä. Jos tulee uudelleen supistuksia niin taidan suosiolla hakea ainakin hetkeksi sairaslomaa, ja sitä lääkärikin suositteli jos tulee jatkossa ongelmia...Töitä meinaan on siihen malliin, että..mutta nehän ei ikinä tekemällä lopu:-) Saattaa myös olla joku pissatulehdus tms. tietääkseni joka aiheuttaa supisteluja tässä vaiheessa, joten hyvä käydä lääkärillä tarkistamassa, mutta aattelin kertoa oman tilanteeni:-)

Onnea lekurille!

- M.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla