Miksi minua aina syytetään ja kritisoidaan? Ristiriitaisestikin
Kun en viitsinyt tehdä elämälleni yhtään mitään, sanottiin että tekisit nyt edes jotain, tee tavoitteita, haaveile, unelmoi isosti. Aha. Sitten aloin opiskella, kehittelin alaan liittyviä haaveita.. mutta EI! Silloin taas tultiin sanomaan että mitä sä nyt kuvittelet itsestäs, et sinä kuitenkaan tuohon pysty. Niin kuin en lopulta pystynytkään. MITÄ MINUN NYT PITÄISI TEHDÄ? MITÄ? MITÄ? MITÄ?????
Kommentit (30)
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Sinulla saatttaa olla masennus ja itsetuntohäiriö. Aloittaisin omasta terveyskeskuksesta hoitopolun hakemisen. Mikään ei muutu, jos teet samalla tavalla kuin aina ennenkin. Muutokseen tarvitset muiden ihmisten tukea, oli se sitten mielenterveyshoitaja, terapeutti tai seurakunnan diakoni.
Minnekään terveydenhoitoon en ainakaan mene. Sieltähän kulkeutuu ne omakantakirjaukset, jotka on sitten kiusana koko loppuelämän.
Yksityisiä lääkärialveluita on myös, jos et halua käyttää julkisia.
Kokemusten mukaan sieltäkin kirjoitellaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Sinulla saatttaa olla masennus ja itsetuntohäiriö. Aloittaisin omasta terveyskeskuksesta hoitopolun hakemisen. Mikään ei muutu, jos teet samalla tavalla kuin aina ennenkin. Muutokseen tarvitset muiden ihmisten tukea, oli se sitten mielenterveyshoitaja, terapeutti tai seurakunnan diakoni.
Minnekään terveydenhoitoon en ainakaan mene. Sieltähän kulkeutuu ne omakantakirjaukset, jotka on sitten kiusana koko loppuelämän.
Kokemusten mukaan sieltäkin kirjoitellaan niitä.
Tiedot eivät siirry kunnalliseen terveyskeskukseen.
Mutta mitä se auttaa että käyn länkyttämässä jonku kanssa? Ei hän pysty minua viisaammaksi muuttamaan. Olen todistetusti liian tyhmä opiskelemaan mitään hienoa.
Katkerat maalittaa ja koittaa mua saalistaa, provosoitumaan, mun swägä kai ne saa
No mitä itse haluaisit tehdä? Unohda hetkeksi ne aivopesut sun muut. Sulla on vastuu sun elämästä etkä voi siirtää sitä vanhemmille. Tuo on tekosyy. Mikä haluaisit itse olla? Se on tärkeintä. Itsenäisty jo.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä se auttaa että käyn länkyttämässä jonku kanssa? Ei hän pysty minua viisaammaksi muuttamaan. Olen todistetusti liian tyhmä opiskelemaan mitään hienoa.
Jos kukaan ei voi mitenkään auttaa sinua etkä itse osaa tai halua auttaa itseäsi, niin miksi kirjoitat ongelmistasi tällä palstalla? Etsitkö vertaistukea, eli ihmisiä jotka ovat samalla tavalla avun ulottumattomissa kuin itse olet ja haluat lukea heidän valitteluaan?
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi siis pystyä luomaan identiteetti, jossa jaksaisin elää päivästä ja vuodesta toiseen. Siis se, että olen tyhmä. Se pitäisi ymmärtää tosiasiana ja kestää se vaan sellaisena, ja elää ja nauttia sen asettamissa rajoissa. Se on vaan niin vaikeaa, kun minut kasvatettiin ja aivopestiin vanhempien toimesta siihen että olen älykäs yliopistoihminen, joka voi vaan valita mitä haluaa opiskella. Yliopistoon en koskaan kyllä ole halunnut, mutta liian pitkään uskoin itsekin sitä että olen erityisen älykäs ja pystyisin mihin vaan. Haaveet ehti mennä liian korkealle, ja nyt tekee kipeää pudota sieltä alas.
Siittä johtuu sanonta: Pessimisti ei pety !
Zincc
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä mennä vaikka tarjoilijaksi ?
Zincc
Vierailija kirjoitti:
No mitä itse haluaisit tehdä? Unohda hetkeksi ne aivopesut sun muut. Sulla on vastuu sun elämästä etkä voi siirtää sitä vanhemmille. Tuo on tekosyy. Mikä haluaisit itse olla? Se on tärkeintä. Itsenäisty jo.
Missä kohtaa olen siirtänyt vastuun elämästäni vanhemmilleni?