Liioittelenko jos teen naapurista huoli-ilmoituksen?
Myönnän heti alkuun että en pidä hänestä. Siksi kysynkin puolueetonta mielipidettä.
Hän on tehnyt minulle kaikenlaista kiusaa: Penkonut roskia, tehnyt perättömiä lastensuojeluilmoituksia joita olen saanut sosiaalitoimistossa todistella että en tosiaan ole prostituoitu vaikka naapuri niin väittääkin, soitellut isännöitsijälle keksittyjä juttuja, että yön pimeydessä käyn kaatamassa tuhkakuppeja lasten leikkipaikalle (en edes tupakoi)
Ja muuta hullua niin paljon, etten jaksa edes sekopäisimmistä erikseen kertoa.
Nyt hänen käytöksensä on kuitenkin muuttunut erittäin sekavaksi.
Hän juoksee käytävässä ja huutaa "Ylistys ja kunnia Herrallemme Jeesukselle Kristukselle", soittelee ihmisten ovikelloja ja paukuttaa varsinkin minun oveani.
Tekisitkö itse huoli-ilmoituksen? Sumentaako oma ärsytykseni harkintakykyäni?
Kommentit (32)
Mä oon kuullut, että vanhuksesta voi tehdä jonkinlaisen ilmoituksen, jos epäilee hänen pärjäämistään. Voiko aikuisestakin siis tehdä jonnekin ilmoituksen, jos on selkeästi havainnut esim. psykoosin oireita? Oma naapuri puhuu äänille, joita vain hän kuulee, ja jättäytyy jopa töistä pois, kun äänet pitävät hereillä. Luulee myös presidenttimme Niinistön vierailevan yläkerrassaan... Ei kuitenkaan ole (kai?) vaaraksi kenellekään, mutta kai psykoosiin pitää hoitoa saada? Sehän voi kai vahingoittaa aivoja tai psyykeä hoitamattomana...
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kuullut, että vanhuksesta voi tehdä jonkinlaisen ilmoituksen, jos epäilee hänen pärjäämistään. Voiko aikuisestakin siis tehdä jonnekin ilmoituksen, jos on selkeästi havainnut esim. psykoosin oireita? Oma naapuri puhuu äänille, joita vain hän kuulee, ja jättäytyy jopa töistä pois, kun äänet pitävät hereillä. Luulee myös presidenttimme Niinistön vierailevan yläkerrassaan... Ei kuitenkaan ole (kai?) vaaraksi kenellekään, mutta kai psykoosiin pitää hoitoa saada? Sehän voi kai vahingoittaa aivoja tai psyykeä hoitamattomana...
Ehkä hän puhuu kännykkään?
Vierailija kirjoitti:
Miten tiedät noin tarkkaan naapurisi asioista?
Voi harmi. Voi olla tosi sairaana ja jättänyt lääkkeet ottamatta. Tekisin huoli-ilmoituksen. Tarvitsee apua ennen ku menee pahemmaksi.
Kannattaa ottaa yhteys sosiaalitoimeen. Voi olla heidän asiakkaansa ja jossain hoitosuhteessa, josta tietävät. Nimittäin jos on jättänyt lääkkeet pois tms. Voi olla myös holhouksenalainen, ja kaikkea sellaista eli sosiaalitoimi on Niin kuin lähin omainen. Tarvii apua nyt.
Vierailija kirjoitti:
No, hoitoon voidaan ohjata mutta ihmisen päätettävissä on, haluaako hän ottaa sitä vastaan ja haluaako esim. lääkityksen. Pakkohoito on aika rajallista.
Kyllähän hän on sekaisin, et liioittele, todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos tulee joku tuollainen perätön väittämä esim siitä prostituutiosta, niin miten se oikein todistetaan, että on perätön?
No ei tarvi mitenkään todistustaakka on väittäjällä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet että ilmoituksen pohjalta asialle voitaisiin tehdä sosiaalitoimistossa? Eikö,asiamolemjomheodän tiedossaan jos lasujen yhteydessä asiamon tuotu esiin? Isännöitsijälle naapurin häiritsevästä käytöksestä kannattaa ilmoittaa tai jos käytös on täysin holtitonta niin hätäkeskukseen.
Tottakai myös sossuun/terveyskeskukseen. Joku voi tulla tarkistamaan tuon ihmisen kunnon. Hänhän on sairas!
Jos on tehnyt teistä perättömiä ilmoituksia, esim sosiaalivirasto voi pyytää psykiatrista sairaanhoitajaa soittamaan.
Näin meillä poliisi teki, kun sukulaisen alzheimer alkoi oireilla. Poliisi käynnisti sen qvunsaannin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tiedät noin tarkkaan naapurisi asioista?
Tuo naapuri on sellainen, joka koko ajan juttelee kaikille, ketä pihalla tai bussissa tapaa. Kyllä siinä selviää aika paljon. Eikä puhu puhelimeenkaan, vaan jatkuvasti mumisee itsekseen kaikkea, missä ei ole ulkopuoliselle "järkeä". Ja tosissaan puhuu siitä naapureille, että Niinistö oli käynyt talossamme!
Naapuritrolli on ollut tänään aktiivinen. Onko tämä se sama kuin se sälekaihdintrolli? Kirjoitusasu on samantyyppinen.