Samat ihmiset jotka valittavat esim jogurtin ”ällömakeutta” juovat limsaa litratolkulla :) ) ) ) )
Hiukan kaksinaamaista peliä. Se limsan makeismääränok varmaan kymmenkertainen.
Kommentit (11)
Ja jugurtissa on sentään muutakin kuin sokeria.
Naiset ovat tottuneet hokemaan somesta lukemaan asioita.
En valita jugurteista, mutta esimerkiksi jotkut leivokset on niin makeita etten pysty niitä syömään kun ihan vähän. Limsa on silti ihan hyvää, vaikken sitä kovin usein juo. Onhan ne kuitenkin ihan erilaiset maut. Vähän sama jos ihmettelisin että joku valittaa liian rasvaisesta ruuasta, mutta suklaata vetää levykaupalla. Eivät ole oikein verrattavissa.
Voi olla myös tottumiskysymys. Itse syön luonnonjogurttia tai kreikkalaista jogurttia, en tykkää makujogurteista, koska ne on liian makeita. Tykkään kuitenkin cokiksesta esim. pizzan kanssa. Limpparin kun kuuluu olla makeeta ja hapokasta.
Makuaistimukset vaihtelee mulla paljon. Esim. Trip-mehut on niin makeita, etten pysty niitä juomaan. Limsoissakin on eroja. Esim. Vanhan ajan omenalimsa, se liki mustan värinen on liian makean makuista, mutta esim. Cocis on ihanaa. Pepsi tuntuu liian makeelta. Jogurtit on yleenäs liian makeita. Suklaa ei ole liian makeaa. Moni karkki taas on. En näe sitä mitenkään kaksinaamaisena pelinä, vaan iha makunystyröiden sanelemana asiana. Ei se sokerin määrä aina määrittele, tai en edes tiedä noiden mainitsemieni sokerimääriä. Ihan sama, kaikissa kuitenkin liikaa tietenkin.
Mitä ihmeellistä tuossa on? Itse en juo limuja, mutta suklaa tai karkit maistuvat silloin tällöin. En silti halua, että kaikki on makeaa ja sokerista, ja toisaalta jugurtti hapanmaitotuotteena olisi minusta parempaa muuten kuin makeana.
Mä valitan sokerijugun, sokerimehun, sokerilimsan ja esim. hillon makeudesta antaumuksella, mutta nautin esimerkiksi kinuskikastikkeesta ja suklaajätkistä, joka on hyvin makea seassa olevien suklaapalojen ja -soosin takia.
Makuasioita!
Vai että kalsinaamaista peliä.. Onko sekin kakisnaamaista peliä, että joku ei tykkää kaikista suklaista? Eikös se mene niin, että suklaa kuin suklaa..
Se on sitä kaksinaismoraalia. Ja muutenkin ärsyttää toisten syömisien kyttääminen. Monet niistäkin naisista jotka vetää työpaikan taukohuoneessa rahkaa ja ananasta, menee kotiin ja syö suklaalevyn. Antakaa jokaisen syödä mitä haluaa, ei se ole keneltäkään henk.koht. mistään pois.
Ironista, koska juotu sokeri menee suoraan läskiksi. Eikä sillä ole juurikaan eroa, onko kyse sokerisesti vai keinomakeutetusta limsasta tai mehusta, koska keho vetää ne keinomakeutettujen limujen kalorit syödystä ruoasta.
Jos on pakko lipittää jotain, niin juokaa keinomakeutettuja limuja erikseen, ei ruoan kanssa.
Olen huomannut saman. Ja jos asiasta huomauttaa... sitä selittelyn määrää!