Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin tilanteen jossa n.6v lapsi tippui trampoliinilla ja sanoi "ai hitsi" äitinsä huusi "nyt lähtee puhelin loppupäiväksi takavarikkoon"

Vierailija
20.07.2020 |

Aika kohtuuton rangaistus sanasta hitsi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se melkein kirosana. Kyllä sellaiseen pitää vakavasti puuttua ettei vaan pahene vielä rumemmaksi.

Vierailija
2/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on trampoliini, miksi puhelimen takavarikointi olisi mikään rangaistus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, et äiti ei oikeasti tykkää, kun lapsi on puhelimella kaiken aikaa. Yritää etsimällä etsiä päteviä syitä ottaa puhelimen pois

Vierailija
4/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö trampassa ollu suojaverkkoa?

Vierailija
5/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kehutaan kun sanoo noin nätisti, eikä kiroa pahemmin. Kiroilen itse, jos sattuu,niin olisi typerää kieltää se sama lapsilta. Silloin kun sattuu voi sanoa ruman sanan kotona ollessa, jos sanoo hitsi, hitto tai saakeli, niin mun korvaan ei yhtään paha.

Vierailija
6/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä nyt, että se lapsi puhui rumia!!!

Vierailija
7/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kerran kun tyyppi söi nappeja, luuli itseään appelsiiniksi ja hyppäsi alas katolta.

Vierailija
8/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilu helpottaa kipua. Ihan on tieteellisestikin tutkittu juttu. Tyhmä äiti, varsinkin jos tramppaan ei ole hankittu turvaverkkoa.

Vierailija
9/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pelkkä provo.

Tai sitten äiti oli kieltänyt liian rajusta leikistä trampoliinilla, sanonut että jos vielä jotain tapahtuu niin ei saa leikkiä puhelimella loppupäivänä. Ja sitten hyvänä kasvattajana toteuttanut uhkauksensa. Lapsi oppii että teoilla on seurauksia.

Vierailija
10/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille pitäisi antaa selkäsauna kun ei ole ymmärtänyt turvaverkkoa hankkia. Idioottihan se on.

Vierailija
11/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me tiedetään, mikä juttu taustalla oli. Jos vaikka äiti oli sanonut, että nätisti sitten pompitaan, jos kerrankin riehut siellä trampalla niin, että putoat, lähtee puhelin loppupäiväksi?

Vierailija
12/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se lapsihan kuolee heti kun naama irrotetaan älylaitteesta. Jospa se pentu räpelsi hyppiessäön puhelinta eikä katsonut eteensä ja siksi putosi? Tällöin puhelimen takavarikoinut on täysin oikea ratkaisu.

Vierailija
13/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todistin tilannetta, jossa 4-vuotiasta lasta ammuttiin haulikolla jonka jälkeen hänet laitettiin kotiarestiin koska hän alkoi itkemään.

Vierailija
14/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä todistin tilannetta, jossa 4-vuotiasta lasta ammuttiin haulikolla jonka jälkeen hänet laitettiin kotiarestiin koska hän alkoi itkemään.

Oikeinko todistit?

Vierailija
15/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä luuri takavarikkoon, kunnes hankkii tramppaan suojaverkon! Hitsin hitsi, vastuuton vanhempi.

Vierailija
16/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muksuna varmaan 25 vuotta sitten tilanteen, jossa lapsi hyppäsi vahingossa pomppulinnasta ulos pää edellä asfalttiin ja jäi siihen elottomana makaamaan.

Aivan kamalaa nähdä kun lapset pomppii ilman turvaverkkoja.

Vierailija
17/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kehutaan kun sanoo noin nätisti, eikä kiroa pahemmin. Kiroilen itse, jos sattuu,niin olisi typerää kieltää se sama lapsilta. Silloin kun sattuu voi sanoa ruman sanan kotona ollessa, jos sanoo hitsi, hitto tai saakeli, niin mun korvaan ei yhtään paha.

Meilläkään ei ole kielletty lapsia kiroilemasta, mutta eivät he kiroile Ainakaan kotona. Ovat jo teinejä.

Kyselivät kyllä joskus alle kouluikäisinä, että mitä kirosanoja tiedämme, ja kertoivat millaisia uusia sanoja olivat oppineet päiväkodissa.

Siinä en nähnyt mitään väärää että lapset halusivat näistä jutella. Eivät silloinkaan alkaneet kiroilemaan vaikka saivat tosiaan luetella niitä oppimaan kirosanoja. Kirosanoista kyselyn vaihe meni nopeasti ohi.

Me emme itse kiroile ja lapset ovat varmaan vaan oppineet ettei meillä puhuta niin.

Jos itse kiroilisin, tuntuisi oudolta selittää lapselle, että näitä sanoja ei sitten käytetä, tai jopa rangaista lasta siitä että käyttää vahingossa joskus kiellettyä sanaa.

Kakka- ja pissapuheitakaan ei kielletty, vaan pohdittiin lasten kanssa mitä kakka ja pissa ovat ja miten ne muodostuvat.

Oli kuulkaas helppo selittää lapsille miksi pitää käydä vessassa ennen automatkaa. Lapsikin ymmärtää, että jos munuainen tekee koko ajan pissaa, niin siellä vessassa joutuu joka tapauksessa käymään 🤓

Kivempi on käydä kotona kuin kesken kauppateissun.

Vierailija
18/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trampoliini pitäisi ottaa takavarikkoon. Kaikilta lapsilta.

Vierailija
19/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä 6-vuotiaalla edes on puhelin!?

Vierailija
20/22 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin kerran kun tyyppi söi nappeja, luuli itseään appelsiiniksi ja hyppäsi alas katolta.

Nyt olet kyllä kuunnellut permanenttipäisten tätien 80-luvulla pitämää huumevalistussaarnaa selvästikin.

Aika naurettaviahan nuo eukot olivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi