Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allergisilla on todennäköisemmin neandertalilaisperimää

Vierailija
20.07.2020 |

"Muistona kaukaisista esivanhemmistaan jotkut ihmiset ovat esimerkiksi erityisen alttiita heinänuhalle ja muille allergioille.

Heidän elimistönsä reagoi kotikissan hilseeseen aivastuksilla, koska neandertalilaisten aikoina hilse oli peräisin villieläimestä, jonka syöpäläiset saattoivat sairastuttaa ihmisenkin. Nenää puhdistavat aivastukset olivat tarpeellisia."

https://yle.fi/uutiset/3-11445095

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me olemme

Vierailija
2/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, mulla varmaan on. Olen allerginen ja minulla on useita autoimmuunisairauksia ja olen a-veriryhmää. Kuulun siis näköjään riskiryhmään koronassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me olemme

Toiset enemmän toiset vähemmän

Vierailija
4/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me olemme

Ei ole, kuin tietty prosenttiosuus vain on.

Vierailija
5/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neandertalilainen ja nykyihminen elivät pitkään samoilla alueilla, ja ne ovat risteytyneet, minkä seurauksena ei-afrikkalaisissa nykyihmisissä on 1–4 prosenttia neandertalilaisen geenejä."

Sinussakin on Neandertalilaisgeenejä.

Vierailija
6/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kappas, olen moniallerginen ja kallonpohjasta löytyy se luinen patti jonka sanotaan liittyvän neandertalilaisperimään.

Vierailija
7/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me olemme

Ei ole, kuin tietty prosenttiosuus vain on.

Sehän on vuosituhansien ajan pysynyt hyvin suojassa. Paremmin kuin Jeesuksen sukulinja.

Vierailija
8/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me olemme

Eivät ole. Miksi kommentoit lukematta juttua lainkaan?

"Nykymaailmassa kromosomi 3:n mutaatio on jakautunut perin epätasaisesti. Bangladeshissa se on 63 prosentilla ihmisistä, ja koko Etelä-Aasiassa lähes kolmasosa on perinyt sen. Eurooppalaisista se on vain kahdeksalla prosentilla, itäaasialaisista neljällä prosentilla, ja afrikkalaisilla sitä on tuskin lainkaan."

Vierailija
9/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla muilla on neandertalilaisperimää, paitsi puhdasrotuisilla afrikkalaisilla, vain afrikkalaistaustaisista siis löytyy täysin puhtaita homo sapiensseja.

Vierailija
10/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Miksi kommentoit lukematta juttua lainkaan?

Olet ääliö!

-AP-

Vierailija
11/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisen pointti oli siis, että ko. geenimutaation omaavat ovat eniten koronan riskiryhmää. Ja yksi keino päätellä, onko itsellä se mutaatio on, että onko allerginen ja onko veriryhmää A.

"Ihmiset, joilla on pieni mutaatio yhdessä kromosomissa, ovat yliedustettuina rajuja koronaoireita saavien ja niihin kuolevien joukossa."

Vierailija
12/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen epäillyt sitä jo ulkonäöstäni, että neandertalia taitaa olla keskimääräistä enemmän. Näytän ihan siltä kuin neandertalit havainnekuvissa. Ja on allergioita eläimille, siitepölylle jne.

Vierailija
13/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla muilla on neandertalilaisperimää, paitsi puhdasrotuisilla afrikkalaisilla, vain afrikkalaistaustaisista siis löytyy täysin puhtaita homo sapiensseja.

Uutinen koskee vain yhtä tiettyä geenimutaatiota neanderilaisessa perimässä. Se kyseinen mutaatio, joka altistaa koronan vakavalle versiolle, on 8 %:lla eurooppalaisista.

Vierailija
14/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun olen allerginen ja 0-veriryhmää? Kumoaako ne toisensa?

Vierailija
15/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä pitäisi paikkansa, niin silloin Afrikkalaisilla ei pitäisi olla alergiaa.

Mutta kuitenkin on.

https://africatimes.com/2018/04/25/study-finds-asthma-and-allergies-are…

Vierailija
16/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on AP:n pointti? Että nämä huonommilla geeneillä varustetut pitäisi eristää tai tappaa varmuuden vuoksi?

Hauskaa, että frenologian kaltaiset opit eivät ole kadonneet mihinkään.

Vierailija
17/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen epäillyt sitä jo ulkonäöstäni, että neandertalia taitaa olla keskimääräistä enemmän. Näytän ihan siltä kuin neandertalit havainnekuvissa. Ja on allergioita eläimille, siitepölylle jne.

Sama täällä. Ja raskaudun helposti.

Vierailija
18/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisen pointti oli siis, että ko. geenimutaation omaavat ovat eniten koronan riskiryhmää. Ja yksi keino päätellä, onko itsellä se mutaatio on, että onko allerginen ja onko veriryhmää A.

"Ihmiset, joilla on pieni mutaatio yhdessä kromosomissa, ovat yliedustettuina rajuja koronaoireita saavien ja niihin kuolevien joukossa."

Se ei aina liity tuohon veriryhmään A. Näyttäisikin siltä että A-veriryhmä ei yksinään tee alttiimmaksi vaan tarvitaan lisäksi tuo toinen komponenti, joka on mm. eurooppalaisilla harvinainen.

Vierailija
19/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös punaiset hiukset ovat neandertalin geeneistä.

Vierailija
20/40 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on AP:n pointti? Että nämä huonommilla geeneillä varustetut pitäisi eristää tai tappaa varmuuden vuoksi?

Hauskaa, että frenologian kaltaiset opit eivät ole kadonneet mihinkään.

Viitsitkö sinä lukea uutista ollenkaan?

Yle uutisoi siinä uusimmasta koronatutkimuksesta, että ihmiset, joilla on tuo tietty geenimutaatio, saavat todennäköisemmin pahan version koronasta ja kuolevat siihen verrattuna niihin, joilla tuota kyseistä geenimutaatiota ei ole.