Allergisilla on todennäköisemmin neandertalilaisperimää
"Muistona kaukaisista esivanhemmistaan jotkut ihmiset ovat esimerkiksi erityisen alttiita heinänuhalle ja muille allergioille.
Heidän elimistönsä reagoi kotikissan hilseeseen aivastuksilla, koska neandertalilaisten aikoina hilse oli peräisin villieläimestä, jonka syöpäläiset saattoivat sairastuttaa ihmisenkin. Nenää puhdistavat aivastukset olivat tarpeellisia."
Kommentit (40)
Kiva, mulla varmaan on. Olen allerginen ja minulla on useita autoimmuunisairauksia ja olen a-veriryhmää. Kuulun siis näköjään riskiryhmään koronassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me olemme
Toiset enemmän toiset vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me olemme
Ei ole, kuin tietty prosenttiosuus vain on.
"Neandertalilainen ja nykyihminen elivät pitkään samoilla alueilla, ja ne ovat risteytyneet, minkä seurauksena ei-afrikkalaisissa nykyihmisissä on 1–4 prosenttia neandertalilaisen geenejä."
Sinussakin on Neandertalilaisgeenejä.
No kappas, olen moniallerginen ja kallonpohjasta löytyy se luinen patti jonka sanotaan liittyvän neandertalilaisperimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me olemme
Ei ole, kuin tietty prosenttiosuus vain on.
Sehän on vuosituhansien ajan pysynyt hyvin suojassa. Paremmin kuin Jeesuksen sukulinja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me olemme
Eivät ole. Miksi kommentoit lukematta juttua lainkaan?
"Nykymaailmassa kromosomi 3:n mutaatio on jakautunut perin epätasaisesti. Bangladeshissa se on 63 prosentilla ihmisistä, ja koko Etelä-Aasiassa lähes kolmasosa on perinyt sen. Eurooppalaisista se on vain kahdeksalla prosentilla, itäaasialaisista neljällä prosentilla, ja afrikkalaisilla sitä on tuskin lainkaan."
Kaikilla muilla on neandertalilaisperimää, paitsi puhdasrotuisilla afrikkalaisilla, vain afrikkalaistaustaisista siis löytyy täysin puhtaita homo sapiensseja.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Miksi kommentoit lukematta juttua lainkaan?
Olet ääliö!
-AP-
Uutisen pointti oli siis, että ko. geenimutaation omaavat ovat eniten koronan riskiryhmää. Ja yksi keino päätellä, onko itsellä se mutaatio on, että onko allerginen ja onko veriryhmää A.
"Ihmiset, joilla on pieni mutaatio yhdessä kromosomissa, ovat yliedustettuina rajuja koronaoireita saavien ja niihin kuolevien joukossa."
Mä olen epäillyt sitä jo ulkonäöstäni, että neandertalia taitaa olla keskimääräistä enemmän. Näytän ihan siltä kuin neandertalit havainnekuvissa. Ja on allergioita eläimille, siitepölylle jne.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla muilla on neandertalilaisperimää, paitsi puhdasrotuisilla afrikkalaisilla, vain afrikkalaistaustaisista siis löytyy täysin puhtaita homo sapiensseja.
Uutinen koskee vain yhtä tiettyä geenimutaatiota neanderilaisessa perimässä. Se kyseinen mutaatio, joka altistaa koronan vakavalle versiolle, on 8 %:lla eurooppalaisista.
Mitäs kun olen allerginen ja 0-veriryhmää? Kumoaako ne toisensa?
Jos tämä pitäisi paikkansa, niin silloin Afrikkalaisilla ei pitäisi olla alergiaa.
Mutta kuitenkin on.
https://africatimes.com/2018/04/25/study-finds-asthma-and-allergies-are…
Mikä on AP:n pointti? Että nämä huonommilla geeneillä varustetut pitäisi eristää tai tappaa varmuuden vuoksi?
Hauskaa, että frenologian kaltaiset opit eivät ole kadonneet mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen epäillyt sitä jo ulkonäöstäni, että neandertalia taitaa olla keskimääräistä enemmän. Näytän ihan siltä kuin neandertalit havainnekuvissa. Ja on allergioita eläimille, siitepölylle jne.
Sama täällä. Ja raskaudun helposti.
Vierailija kirjoitti:
Uutisen pointti oli siis, että ko. geenimutaation omaavat ovat eniten koronan riskiryhmää. Ja yksi keino päätellä, onko itsellä se mutaatio on, että onko allerginen ja onko veriryhmää A.
"Ihmiset, joilla on pieni mutaatio yhdessä kromosomissa, ovat yliedustettuina rajuja koronaoireita saavien ja niihin kuolevien joukossa."
Se ei aina liity tuohon veriryhmään A. Näyttäisikin siltä että A-veriryhmä ei yksinään tee alttiimmaksi vaan tarvitaan lisäksi tuo toinen komponenti, joka on mm. eurooppalaisilla harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Myös punaiset hiukset ovat neandertalin geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on AP:n pointti? Että nämä huonommilla geeneillä varustetut pitäisi eristää tai tappaa varmuuden vuoksi?
Hauskaa, että frenologian kaltaiset opit eivät ole kadonneet mihinkään.
Viitsitkö sinä lukea uutista ollenkaan?
Yle uutisoi siinä uusimmasta koronatutkimuksesta, että ihmiset, joilla on tuo tietty geenimutaatio, saavat todennäköisemmin pahan version koronasta ja kuolevat siihen verrattuna niihin, joilla tuota kyseistä geenimutaatiota ei ole.
Kaikki me olemme