Kauhunhetkiä Kangasalla: Nero-koira ja ilves mittailivat toisiaan ikuisuudelta tuntuneen ajan – ”Älä mene lähemmäs!”
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea ollut teroittaa aitatolpat väärästä päästä.
Samaa katsoin:D
Vierailija kirjoitti:
No mä kyllä mieluummin otan hyvin pienen riskin että koirani joutuvat petoeläinten uhreiksi, kuin pidän niitä hihnan vankeina metsissäkin. 20 vuotta olen koiria omistanut, eikä näin ole koskaan käynyt, vaikka karhuja ja susia meilläkin päin on. Ei nuo minun pikkukoirat tosin kauas minusta edes vapaana mene, joten luultavasti petoeläimet välttää niitä välttäessään ihmistä eli minua. Riistaviettistä koiraa joka lähtee hajujen perässä vaeltamaan en ehkä uskaltaisi niin pitää irti.
Kyllähän koirat saavat juosta vapaina esim. koirapuistoissa. Jos asuu omakotitalossa, pihalle voi rakentaa koiratarhan tai aidata pihan hyvin vapaata ulkoilua varten. Itse en uskaltaisi tuota riskiä ottaa, että koirani saattavat joutua petoeläimen ruuaksi tai jäädä auton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kyllä mieluummin otan hyvin pienen riskin että koirani joutuvat petoeläinten uhreiksi, kuin pidän niitä hihnan vankeina metsissäkin. 20 vuotta olen koiria omistanut, eikä näin ole koskaan käynyt, vaikka karhuja ja susia meilläkin päin on. Ei nuo minun pikkukoirat tosin kauas minusta edes vapaana mene, joten luultavasti petoeläimet välttää niitä välttäessään ihmistä eli minua. Riistaviettistä koiraa joka lähtee hajujen perässä vaeltamaan en ehkä uskaltaisi niin pitää irti.
Kyllähän koirat saavat juosta vapaina esim. koirapuistoissa. Jos asuu omakotitalossa, pihalle voi rakentaa koiratarhan tai aidata pihan hyvin vapaata ulkoilua varten. Itse en uskaltaisi tuota riskiä ottaa, että koirani saattavat joutua petoeläimen ruuaksi tai jäädä auton alle.
Mullakin koira jo 9 vuotta ulkoillut vapaana metsiköissä. Jos joku petoeläin sen nyt nappaisi siitä silmieni edestä, niin ainakin koira sai viettää mukavan elämän ja eli onnellisena metsässä leikkien muutenkin kuin vain naruun kytkettynä. Ja ei koske linnunpoikasiin tai edes perhosiin, jos seuraavaksi väitätte koiran syövän metsän eläimet.
Vierailija kirjoitti:
Ei koiraeläimet ole ilveksen ruokavaliota, vain puolustustarkoituksessa saattaa hyökätä.
On. Ilves tappaa ketun pääasiassa poistaakseen sapuskakilpailijan reviiriltään, mutta viimeisen 10 vuoden aikana on käynyt ilmi että myös syödäkseen, jos jänistä tai peuraa ei ole saatavilla.
Samanlainen oli meidän pihassa toissa kesänä pari kertaa, ei vienyt kissoja. Asustellut näissä nurkissa yli 10v. Kun ihmettelin mihin on kadonnut niin on kuulemma kaadettu 😢
"Päivin Onni-kissa tuijotti pihapiiriä piinaavaa ilvestä silmästä silmään – riistakamera paljasti, kuinka sama peto surmasi 10-vuotiaan Mimmin"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006069240.html