Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuraskaus ja vauva poikittain masussa

12.07.2006 |

Nyt on rv32+ ja koko raskauden ajan vauva on viihtynyt masussa poikittain. Viimeksi eilen neuvolassa tutkailtiin ja poikittain on edelleen. Th sanoi, että kun kunnon supistukset alkaa, niin vauva kääntyy niiden avustuksella pystyasentoon (joko rt tai pt). Lieneeköhän näin? Neljä lasta olen jo alakautta synnyttänyt (kaikki ihan itsestään rt, kukaan ei oo ollu poikkitilassa tai edes pt), joten mielelläni toimisin samoin tämän viidennenkin kanssa.

Onko kellään muulla vauva poikittain masussa ja mitkä on suunnitelmat synnytyksen suhteen?

neronja rv 32+3

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti, kun ei oo itelläkään aiemmin kohdalle sattunut ;-). Onneksi on lääkäriaika + ultra rv 34+1, joten sitten mietitään jatkotoimenpiteitä, mikäli tämä neitokainen on silloin edelleen poikittain.

Vierailija
2/8 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun hyvällä kaverilla oli ollut aina rv 35 saakka vauva poikittain masussa ja sen jälkeen kääntynyt rt. Nyt kun on tämä oman navan puitteissa tullut uudelleen ajankohtaiseksi tiedustella kaikkien tarjonnat.

uskon, että kyllä se pieni sieltä vielä oikein päin sulla kääntyy : )

Kunhan nyt vain loikoilee ja nauttii vielä äiskän masun tilasta.

Nyt saunaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli poikkitila ja vedet meni 36 viikolla. Leikattiin koska enää ei olisi voinut kääntää. Käännösyritys oli varattu seuraavalle viikolle mutta ei ehditty yrittää sitä. Mulla poikkitila johtui kohtuun kohdistuneista operaatioista. Tavallisempaa se on monisynnyttäjillä. Sulla vielä viikkoja hyvin jäljellä, pidän peukkuja että kääntyy spontaanisti!

Vierailija
4/8 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin neuvolassa pari viikkoa sitten että on poikittain. Siirtyi muutama päivä sitten oikeaan asentoon. Tosin tänään on taas mahassa ollut myllerrystä, et toivottavasti ei ole muuttanut asentoa.

rv 32+2

Vierailija
5/8 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö masussa, rv 34 viistottain ja sitten 35-36 vkolla kääntyi oikein.

Vierailija
6/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta. (-97, -99 ja -03) Esikoinen on ollut oikeinpäin, pää alaspäin mahassa. Mutta keskimmäinen ja toistaiseksi nuorimmainen ovat olleet pitkälle loppuraskauteen poikkitilassa. Keskimmäinen kääntyi itse viikolla 37 ja kuopus viikolla 39+. Kumpaakaan ei edes ole yritetty kääntää. Kuopuksella oli käännösaika varattuna, mutta viikkoja käännöksen tekemiseen oli liikaa (37+). Lääkärin mukaan kohtuni malli on sellainen että siellä on eniten tilaa poikittain ollessa.

Nyt jännityksellä odotan että mitenkähän tällä kertaa käy. Odotan lokavauvaa, joka ainakin toistaiseksi pyörii masussa miten päin sattuu. Toivottavasti sinunkin vauvasi " ymmärtää kääntyä" , aikaahan vielä kuitenkin on.

Vierailija
7/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskausviikkoja kasassa 36 (eli aika hyvin jo), mutta vielä vauvalla aikaa muuttaa asentoaan ihan miten vain. Odotan kolmatta, ja katselin juuri kahden edellisen neuvolakortteja, ja jo viikolla 31 ovat olleet raivotarjonnassa ja loppuun asti pysyneet siellä. Tämä kolmas on erittäin vilkasta sorttia, ja lääkärilläkin oli vaikeuksia sanoa tarkkaa asentoa (tänään), mutta veikkasi että pää alas päin on, suurin piirtein. Mutta niin vilkas tuo on, että sanoi, että miten tahansa voi vielä kääntyä. Tähän mennessä onkin käynyt läpi kaikki mahdolliset asennot (paitsi selkeän raivotarjonnan).

Elikä minulle ei mitään käännytyksiä alettu edes suunnitella neuvolassa, koska vauva pyörii niin paljon, ja näytti myös siis olevan oikein päin siellä. Mutta tässä nyt katsellaan, miten tuo asettuu ja siltä pohjalta sitten aina mennään eteen päin. Eli jännityksessä vielä tuo kolmonen pitelee.

Oma neuvolatätsäkin lähti lomille, enkä sijaisesta niin vakuuttunut, eli sekin tässä harmittaa vähän. Mutta kaipa jos tuo synnytys sitten alkaa aikanaan, niin kyllähän ne kätilöt sen vauvan tuntevat, miten päin siellä on! Joten ainahan sitä hätäsektioon ehtii jos vauva itsensä lopuksi väärin päin keikauttaa, vaikka sitä kai ei kukaan toivo.

Vierailija
8/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tajunnut panikoida vaikka vauva vielä poikittain, ylävatsa tuntuu ihan tyhjältä ja selvästi tunnen vauvan potkut vatsan sivulla, viimeksi neuvolassa rv 33 totesi vain vauvan vielä olevan väärässä asennossa. Onko syytä huoleen?