Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen ultraäänitutkimus yksityisellä? apua :/

Vierailija
05.06.2013 |

Kävin siis eilen terveyskeskuksessa oikeassa rinnassa olevan vihlovan kivun takia..

Lääkäri laittoi lähetteen ultraäänitutkimukseen, joka on vasta 28.pvä tätä kuuta.

En millään jaksaisi odottaa sinne asti kun olen kohta lähdössä reissuunkin, enkä pysty ajattelemaan muuta kuin tätä kipua, joka on levinnyt jo muuallekin.. :(

Pääseekö millekkään yksityiselle lääkärille pelkästään tuohon ultraäänitutkimukseen, kun monenkin yksityisen sivulla on hintana vain mammografia+ uä..? enkä tarvitsisi kuin sen ultraäänen vain.

Ja pitääkö mun varata ensin aika yksityiselle lääkärille, joka laittaa sen lähetteen ultraan eli täytyy maksaa sekä lääkäri+ultra..

vai riittääkö että olen saanut lähetteen tk-lääkäriltä jolloin pääsisin suoraan ultraan eikä tarvitsisi käydä enää lääkärillä.

tiedän kyllä, että tutkimuksista ei saa kelakorvausta jos ei ole yksityisen lääkärin lähetettä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lähelläsi olevan lääkärikeskuksen ajanvaraukseen ja kysy sieltä että voitko tilata ajan suoraan vain ultraan vai pitääkö käydä lääkärin kautta ja mitä koko lysti maksaa. Luultavasti saat ajan parin päivän päähän.

Mun omaisellani on syöpä (ei rinta) ja sai ultran hoidettua yksityisellä heti seuraavana päivänä siitä kun löysi pahkuran elimistöstään, tosin kävi ensin samana päivänä lääkärillä ja lääkärin kehoituksesta seuraavana päivänä ultra. 

Vierailija
2/7 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nyt tosissaan epäilet syöpää, aloita välittömästi hiilareiden ja sokerin totaalinen välttäminen. Sokeri on kasvuainetta kasvaimelle, joten näin et ainakaan omalla toiminnallasi lietso kasvua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rtg-lääkärin sanomaa: mammografia on parempi rintasyövän diagnostiikassa kuin ultraääni. 

Vierailija
4/7 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on lääkärin lähete sinne ultraan niin tietysti voit mennä sen otattamaan ihan missä vaan haluat. Hinta vaan yksityisellä on aika lailla kalliimpi kuin julkisella. Julkisella maksat tuosta n, 27.50, yksityisellä voi maksaa parisataa euroa.

Vierailija
5/7 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähete on lähete, on se sitten kenen vaan lääkärin kirjoittama. Se on ihan niinkuin apteeksin resepti, lääkäri määrää ja sä itse valitset mistä apteekista tuotteen ostat.

Vierailija
6/7 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 16:26"]

Ihan rtg-lääkärin sanomaa: mammografia on parempi rintasyövän diagnostiikassa kuin ultraääni. 

[/quote]

No se rtg-lääkäri on kyllä sitten aikansa muinaisjäänne. Asia on juuri päinvastoin.

Vierailija
7/7 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ultrassa, tosin yksityisen lääkärin lähetteellä mutta pääsee siis pelkästään siihenkin ilman mammografiaa. Tsemppiä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme