Pika-Apua! Miksikä sitä sanotaan kun vanha kansa kertoo eksyvänsä yhtäkkiä tuttuun metsään..
Että niin kuin metsä haluaisi heidät eksyttää.. Todella huono selitys!
Kommentit (11)
Ihanaa, kiitos. Hauskaa illanjatkoa! :)
Kotikyläni vanha haudankaivaja kertoi humalassa eksyneensä kotinsa edessä olevaan metsään. "Metsä" oli kaksi puuta. Kyseessä oli siis ilmeisesti tuo metsänpeitto. Luultiin, että umpikänni 😂
Ilmiö on todellinen. Kerran on iskenyt metsässä jonka luulin tuntevani kuin omat taskuni. Suuntavaiston hetkellinen sekoaminen lienee kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö on todellinen. Kerran on iskenyt metsässä jonka luulin tuntevani kuin omat taskuni. Suuntavaiston hetkellinen sekoaminen lienee kyseessä.
Minulle on käynyt ihan samoin, sieniretkellä lähellä lapsuudenkotiani. Lähdin kiertämään pientä mäennyppylää ja yhtäkkiä en enää tiennyt, missä olin. Luulin olevani menossa luoteeseen päin, mutta olinkin kiertänyt lähes 360 astetta ja palaamassa takaisin kaakkoon. Maisema näyttää toisesta suunnasta ihan erilaiselta, eikä pilvisenä päivänä saa edes auringosta vihjettä ilmansuunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt ihan samoin, sieniretkellä lähellä lapsuudenkotiani. Lähdin kiertämään pientä mäennyppylää ja yhtäkkiä en enää tiennyt, missä olin. Luulin olevani menossa luoteeseen päin, mutta olinkin kiertänyt lähes 360 astetta ja palaamassa takaisin kaakkoon. Maisema näyttää toisesta suunnasta ihan erilaiselta, eikä pilvisenä päivänä saa edes auringosta vihjettä ilmansuunnista.
Muurahaiskeot kasvaa useimmiten etelänpuolella, samoin sammaleet puun rungossa tietyllä puolella myös (nyt en yhtäkkiä muista millä).
Metsänpeitto