Miten köyhillä varaa lasten uimakouluun?
Tarkoitus varata lapsille uimakoulu syksylle. Syyslukukauden hinta on 175€/lapsi. 350e kahdelta lapselta! Sen verran tärkeä taito, että revitään raha selkänahasta, mutta voisin kuvitella, että työttömillä ei ole tuollaisia rahoja.
Kommentit (29)
Ei tullut mieleen että kouluissa on koulu-uinnit? Itse en koskaan ollut uimakoulussa mutta olen silti uimataitoinen ja ihan hyväkin uimari tavallisen tallaajan tasolla.
Voisin antaa henkilökohtaista uimaopetusta halvemmalla, tosin en ole itsekään kummoinen uimari.
Johan on hinnat nousseet näissäkin.
Olisiko ollut parikymppiä kesästä per pää silloin kun omat lapset kävi uimakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen että kouluissa on koulu-uinnit? Itse en koskaan ollut uimakoulussa mutta olen silti uimataitoinen ja ihan hyväkin uimari tavallisen tallaajan tasolla.
Koulu-uinneilla ei opetella uimaan. Ne ovat ihan muita temppuja varten.
esim. naapurin muksu sai noottia, kun ei kolmannella vielä osannut uida ja kuitenkin osallistui koulun uimatunneille. < nää on niitä muksuja, jotka uivat vain pelastusliiveissä.
Nyt on viimeinen aika lähteä lasten kanssa uimaan. Ehtii oppimaan ennen syksyä. Sitten käy vaan hallissa uimassa muuten vaan, se on edullisempaa.
uinti todellakin on tärkeä taito, mutta sen oppii itsekseenkin olemalla vesissä. Sama juttu fillarin kanssa. Ei siihenkään kouluja tarvii. Joku romu alle ja eikun polkemaan.
Häh? Kaupungin uimakoulu taisi maksaa 30€ plus sisäänpääsy uimahalliin 2€. Täytyy vaan olla nopea jos haluaa päästä mukaan näihin ryhmiin.
Nyt on uimavedet lämpimät eli ilmaiseksi pääsee rannalle uimataitoa opettelemaan.
Meillä uimakoulu on ilmainen. Tänä vuonna jäi koronan vuoksi pois, mutta aikaisempina vuosina aina kesän alussa alkaa uimakoulu. Täytyy vain olla nopea ilmoittautuessa, sillä paikat menevät nopeasti.
Kuntien/kaupungin järjestämät uimakoulut ovat edullisempia ja meidän kokemuksen mukaan parempia. Siellä on ollut koulutettu uimaope, joka osaa asiansa. Yksityisessä koulussa on nuoria uimareita opettajina eli heillä ei mitään koulutusta opettaa. Vanhin lapsi ei oppinut muuta kuin pelkäämään vettä. Uimakoulua supsittelen joka tapauksessa.
Ei ole meidän lapset käyneet uimakoulua. Kävimme koko perhe yhdessä uimassa, jotta oppivat. Monta muutakin juttua on jätetty tekemättä, eikä ole tarvetta tehdä niinkuin muut.
varakas
Siis mitä? Kuka siitä vielä maksaa että opetellaan uimaan? Senhän voi tehdä ihan ilmaiseksi??
Hei vaan,
Onpa joillakin vihamielinen suhtautumistapa tähän aiheeseen. :D
Me ollaan kesällä käyty rannalla paljonkin ja viime talvena usein uimahallissa, mutta lapset 7v ja 5v eivät ole oppineet uimaan. Tosi hienoa, että joillakin lapset oppivat itse, mutta meillä ei valitettavasti ole niin käynyt. Uimakouluun suuntaamme siis, vaikka hinta nyt kirpaiseekin.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu-uinneilla ei opetella uimaan. Ne ovat ihan muita temppuja varten.
esim. naapurin muksu sai noottia, kun ei kolmannella vielä osannut uida ja kuitenkin osallistui koulun uimatunneille. < nää on niitä muksuja, jotka uivat vain pelastusliiveissä.
No kyllä meillä opeteltiin uimaan koulun uimatunneilla, oli laudat ja kaikki harjoitteet.
Tampereella halliuimakoulu 25€/8 kertaa. Pienituloisena yv-vanhempana maksoin mielelläni, ei mitenkään kallis minusta. Hyvissä ajoin katsoin netistä ilmoittautumisajan ja olin valmiina kun ilmoittautuminen aukesi. Päälle toki tuli kertamaksu lapselta mutta siinä ne kulut.
Uimakoulu ei ole pakollinen. Kesällä voi opetella umarannoilla. Koulussa aikoinaan oppi kyllä, joskin nykyään uintitunnit koulussakin kortilla. Suuntaa hinnoille saa pelkästään katsomalla uimahallien sisäänpääsymaksuja. Umakoulu ottaa sen 15-16 kertaa, joten sisäänpääsymaksujakin kertyy.
Hei vaan Pekka!
Käykö että huomenna taas töihin? Tänään siellä ei oikein hommia ole. :(
Ap.
Opeta itse tai pyydä jotain sukulaista opettamaan jos olet liian laiska. Ei siihen ole ennenkään mitään uimakouluja tarvittu.