Katsoisinko Titanic-leffan 10-vuotiaan pojan kanssa?
Vai onko liian "hurja"? Poikaa kiinnostaa laivat. Ja se Titanicin tarina.
Kommentit (10)
jänniäkin kohtia on ja suht vähän "hinkkaamista". Ihan sopiva.
Jos haluat tylsistyttää poikasi hengiltä, niin katso ihmeessä.
Onhan se aika hurja. Ihmisiä sinkoutuu laidan yli, ruumiita kelluu meressä.
Muistan tosin, miten elokuvateatterissa takanani istui lauma pikkupoikia, jotka vain nauraa hekottelivat siinä kohden, kun ihmiset liukuilevat pitkin kantta Titanicin noustessa pystyyn. Ehkä se lapsista näyttää hauskalta.
Poikaasi kiinnostavat laivat varmaan vielä parin vuoden päästäkin, joten odottaisin vielä.
Itse kävin suunnilleen tuonikäisenä (eli laittomasti) katsomassa elokuvissa ja näin kauan sen jälkeen painajaisia. Odottaisin siis ainakin 12-vuotiaaksi, joka ainakin silloin oli elokuvan ikäraja.
Katsoin 9-vuotiaan kanssa, jota tarina kiinnosti ja jännitti kovasti etukäteen. Ei pelännyt. Ei se nyt niin kamala ole.
Muuten en ole ollenkaan sitä mieltä, että etukäteen pitäisi pelotella. Tarinat on yleensä rakennettu niin, että niihin pelottaviin kohtiin johdatellaan ja niistä sitten myös johdatellaan pois. Paras kokea ne tunteet elokuvan tahdissa. Jos ei siis ole kyse mistään splätteristä, mitä Titanic ei tietysti ole.
10 v pojat ovat aika herkässä iässä, joten en veisi katsomaan. Ahdistava filmi tuonikäiselle.
Mä katselin sen 9 vuotiaan tytön kanssa, kun sitä kiinnosti Titanicin tarina. Oli sitä ennen kirjastosta lainannut aiheeseen liittyviä kirjoja ja imi tieteen kuvalehden artikkelit ja katseli dokumentteja. Se kuukausi ikäänkuin kruunattiin katsomalla se leffa. Pidettiin tyttöjen päivä, ensin shoppailtiin ja sitten tehtiin hyvää ruokaa ja syötiin leffaa katsellessa.
Tyttären mielestä paras leffa ikinä! :)
Itse vaan en voi sietää koko leffaa. Pirun pitkäveteinen mussunmussu. Nukahdin hyvissä ajoissa jälleen kerran, likka kainalossa. Heräsin ennen loppu kohtausta, joten olin hereillä kädestä pitämässä kun alkoi tapahtua. Ei meidän mimmi ollut sinänsä moksiskaan ruumiin paljoudesta tms. Se vaan oli ihastuksissaan, miten hyvin oli noudatettu oikean Titanicin sisustusta, astioita, huonekaluja, konehuonekin näytti ihan aidolta! ja se bändikin soitti just kuten hän kuvitteli.. Hänestä myös se rakkaustarina oli aivan suloinen. :)
Siinä elokuvassa on niin paljon muutakin kuin se laiva. Mitä jos etsisitte muuta tietoa ko laivasta ja odottasitte leffan kanssa.
Ihan hyvin voi katsoa 10-vuotiaan kanssa. Alussa on tylsiä kohtia mutta kyllä se siitä kun paatti alka upota.
Eihän se hurja ole. Romanttinen ja surullinen vain.
Varottaisin etukäteen, että "silloin kun olin katsomassa sen elokuvissa, moni itki siinä lopussa".