Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua jatkuva väsymys??? Voisin nukkua koko päivän, jos saisin...

Vierailija
02.06.2013 |

Oiskohan täällä tietoa, että mistä voi johtua, kun minua väsyttää koko ajan, vaikka olen nukkunut yön hyvin, niin voisin nukkua vaikka koko päivän, jos se olisi mahdollista. Töissä pitää kuitenkin käydä, joten se ei ole mahdollista.

Itse tiedän, että liian korkea tai liian alhainen hemoglobiini aiheuttaa väsymystä, mutta aiheuttaako jokin muukin? Lääkäriin olen kyllä menossa, mutta aika on vasta parin viikon päästä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtuu ms-taudista. Todella moni sairaus aiheuttaa väsymystä niinkuin tuossa ylempänä on jo lueteltu.
Allergia tai keliakiakin voivat väsyttää.

Vierailija
22/49 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi hyvin väsynyt. Ei mitään sairauksia.. Se vaan on niin että jollain ihmisillä on vaan ''huonompi patteri'' ei sille minkää voi. Kaikki ollaan erilaisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kokoajan väsymystä. Nukun yöt kunnolla ja aamuisin saan pakotettua itseni ylös. Sen jälkeen väsyttää ihan koko päivä. Ei jaksa keskittyä koulussa eikä jaksa tehdä kotonakaan mitään siivoiluja tai ruoan laittoa kun väsyttää niin paljon. Yleensä iltapäivällä alkaa menemää kokoajan silmät kiinni kun ei jaksa enää pysyä hereillä(sama tunne ku on yöllä valvonu niin myöhää ettei jaksa pysyä hereillä) jonka takia nukun päivittäin 2-3tunnin päikkärit. Ja päikkäreiltä kun herään sama väsymys jatkuu... Yössä nukun sen 7-8 tuntia ilman mitään ongelmia. Osaisiko joku neuvoa?

Vierailija
24/49 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute

Vierailija
25/49 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home kotona, koulussa tai työpaikalla.

Vierailija
26/49 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nukkunut joskus jopa kolmet päikkärit päivässä.
Ihme että nyt oon pirteä..

Vierailija
27/49 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00410

tuo on eräällä tutulla, väsymysoireyhtymä ;( Toivottavasti ette tunnista itsellänne tätä kuitenkaan.

Vierailija
28/49 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta asiasta. Sisäilmaongelma?

Vierailija
29/49 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina väsynyt. Voisin nukkua varmaan rajattomasti, mikään määrä ei riitä ja herääminen on vaikeaa. Nukun kellon ympäri, olen pari tuntia hereillä, nukahdan "nokosille" kolmeksi tunniksi, olen taas muutaman tunnin hereillä ja menen nukkumaan. Hienoa elämää. En varmaan ehdi valveillaoloaikanani syödä riittävästi ja riudun hiljalleen, siinä olisi ainakin parantamisen varaa. Pitäisi käydä lääkärillä...

Vierailija
30/49 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun 10h, sit en oo väsyny. Vähempi ei riitä.

Vierailija
31/49 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se masennuslääke voi väsyttää!

Vierailija
32/49 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin kasvainta

Vierailija
33/49 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 08:18"]

Oiskohan täällä tietoa, että mistä voi johtua, kun minua väsyttää koko ajan, vaikka olen nukkunut yön hyvin, niin voisin nukkua vaikka koko päivän, jos se olisi mahdollista. Töissä pitää kuitenkin käydä, joten se ei ole mahdollista.

[/quote]

No ainakin sopivalla syömisellä tulee itselle väsymys ja voimattomuus. Esm syömällä lakritsipussin päivän kahden aikana on seuraavat pari päivää aivan voimaton. En tiedä mikä niissä tuon aiheuttaa mutta koska pidän hirveästi lakritsista niin on tullut asia väkisin huomattua.

Koita syödä 2 viikon ajan pelkkää broileri/lohi/kananmuna, ei mitään missä on vehnää eikä mitään missä on öljyjä. Ja sitten jos haluaa ihan hirveän virkeäksi niin ettei unikaan tule niin tämä onnistuu apteekin multi-vitamiineilla ainakin itsellä. Pitää muistaa kyllä juoda 2 lasia päälle + syödä samalla muuten näistä on sivuoireita!

Vierailija
34/49 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja joo nukun yleensä joku 8-10 h .. jos nukun vähemmän niin sen kyllä huomaan.

Vierailija
35/49 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu homeisesta opiskelupaikasta :( kun pääsen kotiin iskee lamaannuttava väsymys

Vierailija
36/49 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja oireita. Joskus tullut kauhea ajatus, mitä jos Suomen taloudellinen alamäki johtuu siitä sikainfluenssaroketteesta 2009? Sen otti yli puolet kansasta. Mullakin ollut useamman vuoden hirveä väsymys, en tahdo aamuisin ehtiä töihin vaikka herätys pari tuntia aikaisemmin. Kotona menen usein päiväunille. Nukun väh. 8 tuntia yössä. Ja aina väsyttää. Välillä kävelen silmät kiinni, kun väsyttää. Juon energiajuomia että pysyn hereillä. Pakotin työpaikkalääkärin tekemään kilpirauhaskokeen, ei kuulemma ole liian poikkeavia arvoja. Ketään ei kiinnosta. Urheilen ja syön terveellisesti. Täytyy nyt lisätä tuota rautaa ja vitamiineja/tuoreita marjoja.

Vierailija
37/49 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmasti alapeukkuja, mutta veikkaan isoksi tekijäksi ruokavalioa. Kokeilkaa ainakin vähäksi aikaa jättää prosessoitu ruoka vähiin ja lihaa kannattaa syödä harvemmin. Lisäksi kannattaa käyttää paljon mausteita, esim. kurkuma, valkosipuli, juustokumina... niillä on runsaasti hyviä ominaisuuksia :)

Vierailija
38/49 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilma oli syynä myös omaan loputtomaan väsymykseen. Oli muitakin oireita, päänsärkyä, huimausta, ärtyisyyttä, hengenahdistusta, rytmihäiriöitä, yökkäilyä, silmätulehduksia, lihaskipuja jne. Kun syy lopulta selvisi, oli tilanteeni ehtinyt jo kroonistua, ja olen alle nelikymppisenä tylkyvyttömyyseläkkeellä vaikean astman takia. Pysyvä sairastuminen tapahtui lopulta rytinällä. Astmani reagoi nykyään myös hajusteisiin ja kemikaaleihin ja normaali eläminen ns ihmisten parissa on jopa mahdotonta.

Neuvoni: sisäilmaa epäiltäessä tilatkaa ajoissa vaikka homekoira tai seurailkaa helpottaako väsymys ja olo asuntoa/työpaikkaa/opiskelupaikkaa 'välttämällä'; esim loma-aikana voi seurata tuleeko vointiin muutosta eri ympäristössä aikaa viettäessä. 

Vierailija
39/49 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi väsynyt ja uupunut. Hemoglobiinilla on taipumus laskea välillä, mutta nousee rautaa syömällä. Harmi vaan, ettei se paranna oloa millään lailla, vaikka hb nousee. Kilppariarvot katsottu tk:ssa monta kertaa, pitäis olla ok. Keliakia tutkittu, ei ole. Ibs sen sijaan on, mutta en tiedä vaikuttaako se asiaan. Mieliala välillä matala, mutta lähinnä siksi, että ei meinaa jaksaa tehdä mitään. Töiden jälkeen en jaksa mitään. "mene salille tai harrasta liikuntaa, niin piristyt" ei toimi mulla :) toki yritän vähän liikkua ja harrastaa, mutta väsymys vaikeuttaa sitäkin.

Vierailija
40/49 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 21:52"]Sisäilma oli syynä myös omaan loputtomaan väsymykseen. Oli muitakin oireita, päänsärkyä, huimausta, ärtyisyyttä, hengenahdistusta, rytmihäiriöitä, yökkäilyä, silmätulehduksia, lihaskipuja jne. Kun syy lopulta selvisi, oli tilanteeni ehtinyt jo kroonistua, ja olen alle nelikymppisenä tylkyvyttömyyseläkkeellä vaikean astman takia. Pysyvä sairastuminen tapahtui lopulta rytinällä. Astmani reagoi nykyään myös hajusteisiin ja kemikaaleihin ja normaali eläminen ns ihmisten parissa on jopa mahdotonta.

Neuvoni: sisäilmaa epäiltäessä tilatkaa ajoissa vaikka homekoira tai seurailkaa helpottaako väsymys ja olo asuntoa/työpaikkaa/opiskelupaikkaa 'välttämällä'; esim loma-aikana voi seurata tuleeko vointiin muutosta eri ympäristössä aikaa viettäessä. 
[/quote]
Epäilen kotona sisäilmaongelmaa ja tarkoitus muuttaa heti kun mahdollista, mutta lomaillessani kuukauden ulkomailla huomasin, että olo oli aika lailla sama kun täällä... Ikävä kyllä