Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä diagnoosilla olet päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle? Työstä vai olitko työttömänä?

Vierailija
18.07.2020 |

.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä masennus. Töissä olin, sitten otin saikkua ja nyt eläke.

Life is good..

Vierailija
2/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lievällä masennuksella pääsee eläkkeelle varsinkaan ensimmäisen saikun jälkeen. Eikös siihenkin ole vuosien "kuntoutus".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Life is good..

Minä vuonna tämä oli? Nyt olen kuullut, ettei mielenterveyssyistä edes pääse (ainakaan enää) eläkkeelle, kuulemma ei edes skitsofrenia dg:lla.

Vierailija
4/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä. Masennus, ilmeisesti harhaluuloisuushäiriö, en tiedä onko pakko-oireista lääkärin lausuntoa vaikka minulla on pahana. En siis tuota viimeistä lausuntoa ole mähnyt, jolla pysyvän eläkkeen sain.

Vierailija
5/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea masennus+ahdistus, sosiaalisten tilanteiden pelko ja ptsd

Vierailija
6/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaluuloisuushäiriöllä pääsee heittämällä. Minulla vain normi kaksari, psykoottisuus. Työtön olin kun putkeen menin.

Vierailija
7/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin pari vuotta sitten testeissä. jonkinlainen kehitysviivästymä ja samanikäisiin verrattuna jonkin verran jäljessä.

Vierailija
8/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jatkunut vaikea masennus ja muita tarkentavia diagnoseja tullut matkan varrella taudinkuvan muuttuessa. Olin opiskelija kun sairastuin. Persoonallisuuskartoitukset ovat menossa, epäilty persoonallisuushäiriötä. Halu palata kevyeisiin (osa-aika-)töihin löytyy, jahka vointi paranee kuntouttavassa toiminnassa.

Vierailija
9/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin ataksian vuoksi,ei tulisikaan mitään töistä.

Vierailija
10/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harhaluuloisuushäiriöllä pääsee heittämällä. Minulla vain normi kaksari, psykoottisuus. Työtön olin kun putkeen menin.

Niinhän se näytti käyvän. Itse en vain ymmärrä mikä harhaluuloisuus... Mutta sehän kuuluu taudinkuvaan. Itse en hakeutunut vaan minut näihin selvityksiin ohjattiin kun ihan selkäkipua valitin aikoinaan. Olisin toivonut että selkä olisi tutkittu, mutta ei, kunta ei myöntänyt rahaa siihen, vaan minut pistettiin päiväsairaalaan jossa tutkittiin vain psyykkisesti ja sanottiin että kivut ovat omassa päässäni.

Vierailija
11/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moninivelrikko

Vierailija
12/21 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään pääse ainakaan alle 60-vuotias eläkkeelle jos ei ole joku parantumaton, tosi tosi tosi vakava sairaus ja rajoite.

Vierailija
13/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään pääse ainakaan alle 60-vuotias eläkkeelle jos ei ole joku parantumaton, tosi tosi tosi vakava sairaus ja rajoite.

Eipä tunnu tämäkään riittävän. Aina löytyy paperilla työkykyä, kunhan työpaikan ensin saneeraa katosta lattiaan muutaman sadan neliön osalta työkyvyttömälle sopivaksi ympäristöksi. Mitä tietenkään kukaan työnantaja ei omasta pussistaan tee, mutta tämä on porsaanreikä, jolle eläkkeelle pääsy estetään.

Vierailija
14/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin töissä ollessa osatyökyvyttömyyseläkkeelle ja muutamaa vuotta myöhemmin täydelle eläkkeelle. Päädiagnoosi on astma. Kumpikin onnistui ekalla hakukerralla.

Vierailija
15/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsin hyvin harvinaisella neurologisella diagnoosilla. Kävelyssä tarvitsen apuvälineitä, on hahmotushäiriötä, valtavia päänsärkyjä, virtsarakkoa en kykene hallitsemaan, käsi ei toimi kunnolla, tuntopuutoksia jne. Mieluummin olisin terve kuin sairas ja eläkkeellä.

Vierailija
16/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PTSD

Vierailija
17/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia, vaikea masennus ja pari personaallisuushäiriötä. En ole koskaan ollut työelämässä. Tosin nyt tk-eläkkeellä opiskelen. Helppoa, kun ei tarvitse stressata mistään.

Vierailija
18/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Life is good..

Minä vuonna tämä oli? Nyt olen kuullut, ettei mielenterveyssyistä edes pääse (ainakaan enää) eläkkeelle, kuulemma ei edes skitsofrenia dg:lla.

Jep ehkä ennenvanhaan pääsi masennuksella eläkkeelle, nykyään ei tosiaan pääse. Edes vankimielisairaalassa olevat skitsofreenikot eivät pääse tk eläkkeelle.

Vierailija
19/21 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tunnu tämäkään riittävän. Aina löytyy paperilla työkykyä, kunhan työpaikan ensin saneeraa katosta lattiaan muutaman sadan neliön osalta työkyvyttömälle sopivaksi ympäristöksi. Mitä tietenkään kukaan työnantaja ei omasta pussistaan tee, mutta tämä on porsaanreikä, jolle eläkkeelle pääsy estetään.

Työkyvytön työtön tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin eläkeläinen. Siitä se on kiinni.

Vierailija
20/21 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahaaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi