Miksi kestän epämukava asiaa vain 5 minuuttia ja sitten heti pakko pitää vähintään tunnin tauko?
Tää on ihan naurettavaa. Tarkoitus olisi imuroida: kaivoin kaapista imurin ja laitoin töpselin seinään. Se ois nyt tauon paikka. Tätä menoa kuolen ennen kuin olen imuroinut.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Miten kestät työelämässä? Saitko ikinä mitään kunnon koulututkintoa kasaan? Aikuiselämä on jatkuvaa epämukavuuden sietämistä...
En toistaiseksi. Lukion kävin aikoinaan, mutta sen jälkeen jäänyt kesken kolme tutkintoa
ap
Somen käyttö. Tekee lyhytjänteisemmäksi. Kun vähennät somen käyttöä tai se muuttuu vähemmän pakonomaiseksi, tulee rentous ja siedät tylsää hommaakin paremmin.
Minusta on tullut myös jostain syystä tällainen. Töissä tästä on tullut myös ongelma, koska nyt korona-aikana kotona netti on hidas ja kun yhteys jumahtaa tai sähköpostiin ei tule nopeasti vastausta, se vähäkin mielenkiinto ja keskittymiskyky katoaa kokonaan.
Täällä samanlainen vetelys. Pyyhin peilin, tauko, vaihdoin tyynyliinat, tauko, vaihdoin pussilakanan, tauko.... Olen vain aikaansaamaton laiskiainen.
Työelämää kestän, koska on vain pakko. Tosin siinäkin olen mennyt siitä, mistä aita on matalin. Lisäksi teen vain 3-päiväistä työviikkoa.
Laiska, laiskempi, minä.
Mulla ainakin pari loppuu palamista tehnyt täysin stressille allergisen. Yhtään ei kestäisi.
Työelämän kestän, mutta kotona on juuri samanlaista kuin ap:llä...
Noniin . Nyt ois taas aika jatkaa imurointia. Vitsit tää on rankkaa.
ap
Mitäpä jos lopettaisit paltailun kokonaan ?
Zincc
Ei tarvi kestää sitä viittäkään minuuttia ..
huh, 3 tuntia enää aikaa suorittaa imurointi loppuun ennen hiljaisuusaikaa. Nyt taas taukoillen
ap
Itselläni on aika sama, tosin keskeyttämisen jälkeen aloitan uuden toiminnon ja lopulta ympärillä on 15 keskeneräistä prosessia vaiheessa. Esim. keitin tuossa hilloa, ja tarkoitus oli 1) siivota valmistuneen erän sotkut pois 2) tiskata 3) pestä liesi 4) valmistella seuraava erä ja 5) syödä illallinen. Loppujen lopuksi hella oli siivousaineen peitossa, tiskiallas täynnä, tiskipöytä täynnä, pöydät täynnä, illallistarpeet pöydällä hillosotkujen seassa, uudet purkit valmiina steriloitavaksi, puhdas kattila seilaamassa sotkun keskellä, puolet roskista oikeassa paikassa ja puolet omassa kädessä, toisessa kädessä vessapaperirulla roiskeiden siivoamiseen jne.
Ihan piti ääneen ihmetellä itselleen mitä helvettiä oikein vatkaan, ja manuaalisesti saattaa joka prosessi loppuun (tyyliin "Nyt Minna tiskaa astian ja laittaa sen kaappiin. Ja sitten Minna tiskaa seuraavan astian ja laittaa sen kaappiin.") Muuten tekisin kaikkea samanaikaisesti ja kaikki olisi puolihäsilöitynä.
Olen joskus miettinyt olenkohan piilevä ADHD.
Mulla monesti auttaa se, että laitan puhelimen ajastimeen jonkun aikarajan etukäteen, yleensä 10 minuuttia, esim. siivoamiseen tai edestakaisin kävelyyn (jos en saa mentyä ulos). Aikaraja tuo sopivaa kiireen ja/tai rajallisuuden tuntua siihen "kärsimykseen".
Add, adhd? Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Mulla samat ja löytyy keskivaikea masennus sekä ADD.
Miten kestät työelämässä? Saitko ikinä mitään kunnon koulututkintoa kasaan? Aikuiselämä on jatkuvaa epämukavuuden sietämistä...