Etsitään tytölle kolmetavuista kansainvälistä nimeä!
Hei! Olen vuosin yrittämisen jälkeen vihdoin raskaana ja nyt on varmistunut, että tyttö on tulossa! Ja nimeä nyt mietitään kovasti.. Isä on tanskalainen ja asumme keski-Euroopassa, joten nimi saisi mielellään olla näillä leveyspiireilläkin "helppo" (ei siis ihan supisuomalainen Kyllikki). Tykkäisin, että nimessä olisi 3 tavua. Ehdotuksia vastaanotetaan!!!
Kommentit (96)
Amanda onkin jo listoilla, Maria mun makuun ehkä vähän liiankin yleinen (ja pitääkö sitten Suomessa selittää että maria ii:llä eikä j:llä?). Abigail liian vieras Suomen sukulaisille, ja Marketaan varmasti Suomessa lisäisivät toisen t:n.
Kiitos tähän astisista ehdotuksista! Lisää?
Helena, Johanna, Susanna, Annele ... onhan näitä
Adele. Emilia. Susanne. Lilja. Annette.
Helena = Ihana!!
Johanna = oma toinen nimi, minusta vähän tylsä, mutta ehkä paras miettiä sitäkin vielä, olis pohjoismaalaisen kuuloinen kyllä!
Susanna = mulla on ollut tosi ikävä työkaveri Susanna, voi kumpa ne muistot saisi nimestä pestyä!!
Annele = tosi jännä, mulle ihan uusi ja kaunis kyllä!!
Kiitos! Kyllähän niitä on, mutta pelkään että se kaikkei kaunein jää multa huomaamatta, siksi pyydän täällä apua :o)
Adele = kaunis!
Emilia = ihana, mutta liian ylienen sekä Suomessa että Euroopassa, haluaisin vähän harvinaisemman, ettei luokalla olis montaa samannimistä
Susanne = mietintään
Lilja = Kolmitavuisena Lilia olis ihana, mutta suomessa se muuttuisi Liljaksi joka taas ei sovi kun sukunimi on suomalainen merkitysnimi
Annette = ehkä vähän hankala, paras olis nimi joka kirjoitetaan ja lausutaan (Suomessa) samalla tavalla
Kiitos!
Sofia
Milana
Amanda
Janika/Janica
Janette
Julia
Joanna
Isabel = Ihana, mietin vaan onko liian "Carmen Mäkinen" suomalaisen sukunimen kanssa...
Anissa = ei nappaa
Anita = hyvä ystäväni, mieluiten joku muu
Andrea = tää on jo harkinnassa
Julia = tuntuu olevan kovin yleinen Suomessa tällä hetkellä, ihana kyllä!
Erika = tätä en ole kirjoittanut listalle mutta se tulee aina välillä kummittelemaan.. Taidan laittaa listalle kuitenkin, se on kivan reipas nimi, vaikka yleensä olen pehmeitten prinsessanimien fani
Kiitos kaikille teille! Ihanan paljo tulee ehdotuksia!
Saskia = en itse tietäisi onko tyttö vai poika
Sofia = valitettavasti liian yleinen koko Euroopassa tällä hetkellä
Sonya = pikkasen liian eksoottinen
Milana = liian slaavi makuuni
Janika/Janica = ei
Janette = tää on kyllä aika kiva.
Joanna = tykkään tästä enemmän kuin Johannasta, listalle!
Kiitos!
Amanda tuli heti ekana mieleen.