Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduin vuodessa 11kg (69kg —> 58kg) vain muuttamalla ruokailutottumuksiani hieman!

Vierailija
18.07.2020 |

Jätin turhat sokerit, herkut ja iltasyömiset pois. Kevensin aamupalan yhteen palaan leipää ja pienensin lounaan pieneksi salaatiksi, keitoksi tai pizza-palaksi. Päivällisen syön normaalisti ja noin klo 19-20.

Olen nyt pysynyt 5 vuotta alle 60kg:n painossa. Tällä hetkellä painan 56kg, koska kesällä tulee syötyä paljon kasviksia. Olen 173 cm pitkä.

Hedelmiä en syö juurikaan, samoin lihaa hyvin harvoin. Marjat ovat ok. Kuituja saan kasviksista, leivästä, jota leivon itse, sekä pastasta ja riisistä.

Unohtakaa dieetit ja jojottelu ja tehkään elämäntaparemontti!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laihduin 15 kg vain vähentämällä makean syömistä, siis vähentämällä, en lopettamalla. Muuten ruokailut olivat kunnossa. Nyt lihoin taas, kun aloitin päivittäisen suklaan ja pullan syönnin.

Vierailija
2/8 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laihduin 15 kg vain vähentämällä makean syömistä, siis vähentämällä, en lopettamalla. Muuten ruokailut olivat kunnossa. Nyt lihoin taas, kun aloitin päivittäisen suklaan ja pullan syönnin.

Vähennä, älä lopeta! Se onkin tärkeä neuvo. Minusta ihan ok syödä vaikka hyvä jälkiruoka ravintolassa tai leipoa marjapiirakka sunnuntaiherkuksi. Mutta muistakaa: vain yksi pala, ei yhtään enempää! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun alusta lähtenyt 5 kg. Pari koronakiloa lähti helposti koska eivät olleet vielä jämähtäneet vakiokalustoon. Kolme kiloa olen tiputtanut lopettamalla syömisen ilta-aikaan. Välillä on ollut päiviä että olen syönyt vain 2-3 ateriaa ja toisin päivinä enemmän. Aijon jatkaa syömisen rajoittamista jouluun asti. Katsotaan paljonko vielä lähtee.

Vierailija
4/8 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä varmaan noilla syömisellä pysyt hoikkana. 1 leipä aamulla ehkä 150-200kaloria. Pieni salaatti lounaaksi, ehkä 250-300 kaloria. Päivällinen varmaan 400-500 kaloria. Pahimmillaan voit jäädä alle 1000 kalorin.

Ja sit selität että toi on jotenkin fiksua? Toi on anorektista nälkäkituilua.

Vierailija
5/8 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se "kuuluukin" tehdä. Vähentää, ei lopettaa. Muuten ei saavuta pysyvää muutosta.

Vierailija
6/8 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/8 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä varmaan noilla syömisellä pysyt hoikkana. 1 leipä aamulla ehkä 150-200kaloria. Pieni salaatti lounaaksi, ehkä 250-300 kaloria. Päivällinen varmaan 400-500 kaloria. Pahimmillaan voit jäädä alle 1000 kalorin.

Ja sit selität että toi on jotenkin fiksua? Toi on anorektista nälkäkituilua.

Anorektista? Jos enää ei ole tarkoitus laihduttaa, ja AP on pysynyt suunnilleen samassa painossa viisi vuotta, tuo on aivan sopiva määrä syömistä. Jos AP söisi liian vähän kulutukseensa nähden, hän laihtuisi. Mistä muuten keksit tuon päivällisen energiamäärän? Sitä ei mitenkään avattu aloituksessa.

Vierailija
8/8 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä ja painonvaihtelu on jatkuvaa aaltoliikettä. Syön tylsyyteen, yksinäisyyteen jne, ettei ahdistus kasva yli äyräiden. Painoni vaihtelee välillä 59-63 kg, pituus 168 cm (vakio!). Romuluinen rakenne nostaa lukemia ja lihastakin löytyy.

Tietoisesti en pysty sen enempää lisäämään kuin vähentämään syömistä - silloin menee henkisesti vaikeaksi. Luonne/temperamentti pitää huolen, ettei tasaisia kausia tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi