Etä estää yhteydenpidon lapseen. Mitä voin tehdä?
Oikeudessa asti jouduttu sopimaan, että minulla, eli lähivanhemmalla on oikeus SOITTAA KERRAN, tiettynä päivänä lapselle videopuhelu, kun se on etän luona.
Etä systemaattisesti estää tämän. Kyseessä leikki-ikäinen, jolle kuulema pitäisi hankkia oma älypuhelin, johon sitten itse sujuvasti vastailisi jne.
Eli ihan selkeää kiusaamista. Ja vielä noin pienestä asiasta, yhdestä puhelusta.
Muitakin ongelmia tietty on. Mitä voin tehdä, jos etä kiusaa lapsen tapaamisilla, eikä pysy sovitussa?
Kommentit (10)
No jos siitä on oikeuden päätös niin silloin itse ottaisin sossuun yhteyttä että nyt ei homma toimi mitä tehään?
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän joku laittoi alapeukun?
Mitä väliä?
Miksi kyttäät yhtä merkkiä?
Voi olla virhe. Voi olla mielipide. Voi olla etävanhempi.
Jos sen koneessa ei muu toimi ja haluaa jotenkin osallistua?
Laita sinä yläpeukku. Ei ihan hirveästi kannata heilahtaa tuommoisesta.
Onhan se kiusaamista, mutta et sinä sille mahda. Voit valittaa kai oikeuteen.
Mitäpä jos otat yhteyttä sossuun ja kysyt sieltä miten edetä. Sen pitää myös lukea papereissa niin sillon sillä on merkitystä.
Ja myös kun soitat lapselle sun pitää olla selvinpäin ja tietysti aika jollon soitat on oltava sopiva ja mieluiten etukäteen sovittu kun niilläki voi olla jotain tekemistä jollonka aina ei varmasti käy kun sinä niin haluat.
Lastensuojeluun voit soittaa ja kysyä vaikka se ei varmasti ole lastensuojelullinen asia eikä ne varmasti tee asialle mitään mutta neuvovat miten edetä.
Asialle ei kyllä varmaan voi yhtään mitään.
Taidat tehdä turhan ison numeron pienestä asiasta
Laitoin alapeukun. Anna,soittelin olla ja anna lapsen olla rauhassa erän kanssa. Jos tapaaminen on pitempi, on yksi soittokerta ok, kunhan et sitä venytä ja tenttaa tekemisiä.
Eiköhän lapsella ole kaikki hyvin kun on etän luona.
Jos lapsella kumminki kaikki hyvin niin sossu ei tee mitään kun kyse yhdestä puhelusta. Niillä on oikeus yhteiseen yhteiseen aikaan.
Ottaisit sinäki rennosti omalla ajalla ja lopeta se muiden kontrollointi.
Eli melkein viikon kestävän tapaamisen aikana alle kouluikäiselle lapselle 1 puhelinsoitto (ajankohta ym sovittu papereissa), on sairaanloista kontrollointia?
Vai sen puhelinsoiton estäminen?
Ihme kyttääjähän sä oot. Mun lapset on isällään 4 vkoa kesäisin enkä soittele perään ja kyttää niitä. Jos joku hätä on niin kyllä mulle siitä ilmootetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kyttääjähän sä oot. Mun lapset on isällään 4 vkoa kesäisin enkä soittele perään ja kyttää niitä. Jos joku hätä on niin kyllä mulle siitä ilmootetaan.
Saako isä olla myös rauhassa, kun lapset ovat sinulla? Meillä ei saa. Jatkuvasti häiriköidään.
Miksiköhän joku laittoi alapeukun?