Nestehukka. Kuinka nopeasti olo korjaantuu vettä juomalla?
Kommentit (7)
Tasaisesti päivän mittaan vesilasillinen, niin ei synny nestehukkaa. Olen itse huomannut,että 1-2 litraa menee helpostikin. Himmailee ja hommailee kotosalla ja aina käy hörppäämässä lasillisen vettä. Väliin aina syö jotain ja kivennäisvettäkin sekaan. Hikoillessa nestettä ja suoloja poistuu elimistöstä. Janon tunne on jo lievä hälytystila, liian vähän nestettä on nautittu.
WHO-liuos: vettä + sokeria + suolaa. Sillä hoidetaan nestehukka.
Jos nestehukka on jo päällä, niin nopeasti vettä ja suolaa.
Apteekista saa esim. Nesteytys Ratiopharm -tabletteja jotka sekoitetaan veteen. Auttavat nopeasti.
Vielä parempi on Osmosal-jauhe, jota käytetään mm. pahan ripulin jälkeen, mutta on kallis.
Vierailija kirjoitti:
Tasaisesti päivän mittaan vesilasillinen, niin ei synny nestehukkaa. Olen itse huomannut,että 1-2 litraa menee helpostikin. Himmailee ja hommailee kotosalla ja aina käy hörppäämässä lasillisen vettä. Väliin aina syö jotain ja kivennäisvettäkin sekaan. Hikoillessa nestettä ja suoloja poistuu elimistöstä. Janon tunne on jo lievä hälytystila, liian vähän nestettä on nautittu.
Oletko kilpaurheilija vai miksi jano on niin paha asia? Syötkö ruokaakin kellon etkä nälän mukaan? Käytkö vessassa ennen kuin on vessahätä, ettei vaan tule hätätilaa?
Ei kovin äkkiä pelkällä vedellä korjaannu, tarvitsee muutakin (suoloja, mineraaleja)