Koira, mutta kaikissa jotain "vikaa"...
Lapsiperheeseen koira;
-cavalier, olis täydellinen luonne, helppo turkki, kaunis mutta TERVEYS
-kultsi, luonne hyvä, turkki hyvä, mutta KOKO
-puudeli, hyvä koko, helppo turkki, mutta RÄKYTTÄÄ
-field, erittäin kaunis, koko OK, mutta TERVEYS ja METSÄSTYSKOIRA
-wales, kaunis, koko, terveys mutta SÄHLÄ
-suomenlapinkoira olis terve, koko hyvä mutta RÄKSÄ
-ranskanpulla, luonne, koko, turkki Mutta TERVEYS
Kommentit (85)
Jäyhä jököttäjä (vai olisko niitä sitten kaks? Vitsi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whiplash on
helppohoitoinen ja pitkäikäinen.
Mikä??
Arvaisin että whippettin ja auto correctin risteytys.
Vierailija kirjoitti:
vinttikoirat?
kleinspiz?
suomenlapinpaimenkoira?
:D :D :D
Mikä ihme on suomenlapinpaimenkoira?!? :D
On suomenlapinkoira, tuttavallisesti lappari, joka on se pitkäkarvainen ja nykyään vähän turhankin suosittu. Sitten on lapinporokoira, joka on lyhytkarvainen ja vähemmän tunnettu näistä kahdesta pohjoisen Suomen alkuperäisrodustamme.
Kannattaisi ehkä myös tarkastaa toisena mainitsemasi rodun kirjoitusasu. Tuosta ryhmästä ap:n vaatimuksiin vastaisi ehkä paremmin mittel, kun kokoa on hiukan enemmän niin ei ole ehkä niin räksy, kleinit ja pomeraniat on helposti (lue: jätetään kouluttamatta ja annetaan periksi) hiukan räksyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on whippet, ja mielestäni se on ihan oiva koira, vaikka itse en pidä koirista noin yleisesti. Ei hauku kuin käskystä, ei riehu (tykkää lähinnä juosta vapaana ja leikkiä omalla lelulla), on terve ja pitkäikäinen, ja turkkia ei ole kuin minimaalisesti peittämään nahka. Lasten kanssakin tulee toimeen, mutta tämä on enemmän sellainen omillaan viihtyvä rotu, joka menee haistelun jälkeen pois, kun lapsia tulee kylään.
Miksi teillä on koira jos et tykkää koirista? Sen pitäisi olla kaikkien hyväksymä perheenjäsen.
10-vuotias koira, oli miehelläni kun muutimme yhteen. Kyllä minä sen hyväksyn, mutta ei minulla ole sitä kohtaan suurempia tunteita suuntaan tai toiseen. Mies saa toki ottaa toisen koiran, mutta itse en haluaisi olla vastuussa mistään elollisesta seuraavia 15 vuotta, joten koirat hankitaan niin, että miehellä on nimensä papereissa, mies hoitaa ja minä vain maksan kuluja.
Kultaisen-tai Labradorinnoutajan ottaisin. Vaikka on isokokoinen mutta ovat kilttejä, eivätkä räksytä. Kaikkein pahinta on räkytys tai luonneviat, siksi en ota saksanpaimenkoiraa tai Rottweileria vaikka ne ovat älykkäitä myös.