Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä hyvää jää kahvia, olen aina epäonnistunut

Vierailija
17.07.2020 |

On ns. laihan maksuista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä väoineet aina puhtaana, älä kaada keittimeen vettä sillä keittimen pannulla. Asteikon mukaan kylmää, raikasta vettä haluttu määrä ja suodatinpussiin puolet kuppien määrästä + yksi mitallinen. Esimerkiksi 6 kuppia varten 3 mittaa + 1 eli neljä mitallista puruja.

Vierailija
2/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä väoineet aina puhtaana, älä kaada keittimeen vettä sillä keittimen pannulla. Asteikon mukaan kylmää, raikasta vettä haluttu määrä ja suodatinpussiin puolet kuppien määrästä + yksi mitallinen. Esimerkiksi 6 kuppia varten 3 mittaa + 1 eli neljä mitallista puruja.

No kylläpäs laihaa kahvia teet. Tai riippuu tietysti mitan koosta. Jos on pieni niin 1 per kuppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jäädä hyvää kahvia?

Vierailija
4/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 mitta per kuppi.

Vierailija
5/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanat, tai et saa oikeita vastauksia.

Vierailija
6/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"per kuppi" on järjetön ohje. Kuppi voi olla mitä tahansa desin ja puolen litran väliltä. Myöskään "mitta" ei ole mikään universaali yksikkö.

Vierailija
7/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehdä hyvää, jää kahvia? Siis haluat tehdä hyvää, mutta siitä jää kahvia? Outo aloitus.

Vierailija
8/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdä hyvää, jää kahvia? Siis haluat tehdä hyvää, mutta siitä jää kahvia? Outo aloitus.

Ihan helposti ymmärrettävissähän tuo on. Minäkin teen aina vain pahojani eikä kukaan halua luokseni kahville joten kahvia jää aina yli kun en jaksa itse kaikkea juoda. Haluaisin siis oppia tekemään hyvää että saisin kahvivieraita.

Vierailija
9/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Keitä kahvia

2. Laita pakastimeen

3. Nuole ja nauti

Vierailija
10/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa ja pitäisi kaiketi kokeilla, kun on tuo kahvikone olemassa. Jos en nyt ihan metsään neuvo, niin eikö se ole vain latte, minkä seassa on jäitä?? Lattea ei tehdä tavallisesta suodatinkahvista vaan espressossta..sen voi tehdä sillä lasisella ”pressopannulla” kans..ja sillä onnistuu myös kuulemma maidon vaahdotus lattea varten. Eli 75% vaahdotettua maitoa ja 25% espressoa. Se on sitä ärtsyn vahvaa kahvia siinä pikkukupissa, jota italialaiset eivät enään puolenpäivän jälkeen juo.

Jos tekis suodatinkahvista, niin pitää varmaan keittää astetta vahvempaa kahvia tai tehdä kahvista myös ne jääpalat?

Vierailija
11/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikupin mitta on 1,5 dl. Eli yksi kahvimitta puruja per 1,5dl.

Kun menin ensimmiseen kesätyöhön niin mut opetettiin keittämään kahvia niin että laitetaan puruja yksi kahvimitallinen vähemmän kuin kuppeja on ja sillä mitalla keitän itse. Koska juon mustana niin mulle kelpaa vähän laihempi.

Vierailija
12/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta saa tekemällä jäätkin espressosta, niin ei tule vetistä.

Mutta niinkin tulee hyvää, että teet tavallista tujumpaa espressoa, niin se kompensoi jäiden vaikutusta.

Vierailija
13/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"per kuppi" on järjetön ohje. Kuppi voi olla mitä tahansa desin ja puolen litran väliltä. Myöskään "mitta" ei ole mikään universaali yksikkö.

Hei näsäviisas! Mitta ei ole universaali yksikkö, mutta kahvimitasta puhuttaessa puhutaan lähes aina 15 millilitran kokoisesta mitasta. Lisäksi tuo per kuppi tarkoittaa tässä kontekstissa kahvinkeittimen mitta-asteikon kupillista, joka on 125 millilitraa.

Vierailija
14/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan pannu ja keitin kannattaa pitää puhtaana, koska kahvissa on rasvaa joka kertyy pintoihin ja härskiintyy.

Vierailija
15/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvikupin mitta on 1,5 dl. Eli yksi kahvimitta puruja per 1,5dl.

Kun menin ensimmiseen kesätyöhön niin mut opetettiin keittämään kahvia niin että laitetaan puruja yksi kahvimitallinen vähemmän kuin kuppeja on ja sillä mitalla keitän itse. Koska juon mustana niin mulle kelpaa vähän laihempi.

Paska ohje. Saat tuolla menetelmällä täysin eri vahvuista kahvia keittäessäsi kaksi kuppia kuin vaikka kymmenen.

Vierailija
16/16 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Jos taas on liiasta kahvista kyse, niin vaihda merkkiä? Kokeile vaikka Pauligin Café Sydneytä, se on tosi pehmeän makuista, eikä laita närästämään. Kokeile 1litra vett ja 1,25dl poroja. Itse joudun aina työkavereille keittäessäni mittaamaan porot, jottei tule liian laihaa😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä