Eihän kaikki tarvitse älypuhelinta?
Ostin keväällä Huawei 8s kännykän tarjouksesta 70e. En tarvi sitä mihinkään. Tietysti jos löhtisin lomalle niin voisi uutiset siitä katsoa mutta kun en ole ollut lomallakaan viiteen vuoteen.
En osaa edes käyttää tuota puhelinta. En jaksa opetellakaan. Mitä minä siitä saisin? Ladata kerran vuorokaudessa ja jos joku soittaisi niin varmaan en osaisi edes vastata, menisi puhelu sivu suun.
Mitä mietteitä herättää?
Kommentit (32)
ei muuta kuin opetelemaan puhelimenkäyttöä että osaat vastata. jos olisit ostanut puhelimen jossa on fyysiset näppäimet niin sellaisenkin kohtalla joutuisit opettelemaan että mite puhelin toimii.
Nyt se pimputtaa tuossa tasaiseen tahtiin, kun en osaa edes sammuttaa sitä. Kokeilin sitä wifin kautta. Se ehkä päivittää itseään eikä suostu sammumaan.
ap.
Päätin koronan alkaessa pitää älypuhelinlakon, ja mitään arvokasta en ole menettänyt siinä etten tuijota sitä jatkuvaa ilmoitusten ja uutisten virtaa.
Käytän nyt ns. kapulapuhelinta johon tulee tekstarit ja puhelut. Mistään en ole jäänyt paitsi. Enkä työasioita muutenkaan puhelimen ruudulla ole ikinä hoitanut, eli miltei täysi turhake.
Ehkä kerran tuli alkuaikoina netflixiä katseltua sillä, mutta ärsytti katsoa elokuvaa pieneltä ruudulta.
Kun lapset on käymässä kotona niin he viestittää aika usein johonkin. Samoin saavat viestejä. Aina kuuluu joku kilahdus.
Pitäisi kysyä joskus, että mitä he viestittää ja kenelle.
Minä uupuisin täysin jos joka välissä pitäisi lähettää viestiä, vaikka eipä näillä isoilla nakkisormilla mitään viestejä lähetellä.
ap
Kuulostatpa hankalalta tyypilta. Onko siinä nyt ylpeilyn aihetta, jos ei osaa puhelinta käyttää.
No oikeassahan sinä olet. Älypuhelinta ei todellakaan kaikki tarvitse. Jos ei tee puhelimella muuta kuin soita ja laita viestejä, ei siihen puhelimeltä erityistä älyä vaadita. Itse olen 36 vuotta pärjännyt ilman älypuhelinta ja aion pärjätä jatkossakin.
Luulin että sain sen sammumaan, mutta mitä vielä. Pitää viedä ulos.
ap
Ystäväni teki saman tempun. Osti älypuhelimen ja valittaa, ettei osaa käyttää sitä. Olen häntä neuvonut mutta ei kannettu vesi kaivossa pysy. Olen yrittänyt sanoa, että käytä sitä puhelinta niin opit. Mutta kun halua oppia ei ole, minkäs teet. Hänen vanha puhelimensa hajosi tykkänään ja näyttää siltä, että tietokonekin vetelee viimeisiään. Aika eristäytynyt on kyllä sitten, kun mikään ei enää pelitä. Kannattaisi opetella ajoissa.
Minun piti ostaa älypuhelin ja ladata pankki sovellus, että voin maksaa laskut!
60V. Nainen
Tyttäreni kävi viime syksynä kotona. Käytiin sitten marjassa. Tuumasin että jopas jotain.........hän sai hyvät kuvat someen...saatiin me marjojakin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minun piti ostaa älypuhelin ja ladata pankki sovellus, että voin maksaa laskut!
60V. Nainen
Minulla S-pankki ja pankisovellusta en lataa, kun ei ole ihan pakko. Puhelin vielä katoaa johonkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minkäs ikäinen ap on?
63
ap
Vierailija kirjoitti:
No oikeassahan sinä olet. Älypuhelinta ei todellakaan kaikki tarvitse. Jos ei tee puhelimella muuta kuin soita ja laita viestejä, ei siihen puhelimeltä erityistä älyä vaadita. Itse olen 36 vuotta pärjännyt ilman älypuhelinta ja aion pärjätä jatkossakin.
Sama täällä. On hienoa kuulla järjen ääni täällä nykymaailman älyttömyydessä. Elämäkin on livessä. ainakin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni teki saman tempun. Osti älypuhelimen ja valittaa, ettei osaa käyttää sitä. Olen häntä neuvonut mutta ei kannettu vesi kaivossa pysy. Olen yrittänyt sanoa, että käytä sitä puhelinta niin opit. Mutta kun halua oppia ei ole, minkäs teet. Hänen vanha puhelimensa hajosi tykkänään ja näyttää siltä, että tietokonekin vetelee viimeisiään. Aika eristäytynyt on kyllä sitten, kun mikään ei enää pelitä. Kannattaisi opetella ajoissa.
Tässähän tämä juuri onkin.
Koska olen kotona käytän pöytäkonetta ja älyluurin opettelu ja käyttö olisi siis pelkkää työtä ja ylimääräinen ohjelmanumero.
Älyluuri pitää kasvaa käteen kiinni ja sitten on edellytykset hallita se.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs ikäinen ap on?
63
ap
Et vaikuta iäkkäämmästä päästä vielä, joten hyvät edellytykset sun on oppia sitä vielä käyttää.
On myös olemassa kännykän käytön alkeis-kurssi, jos sen käyttäminen tosissaan on hankalaa.
Mulla on älypuhelin lähinnä koska haluan että mukana on aina ok kamera ja tarvittaessa netti. Harvemmin sitä nettiä tarvitsen, mutta joskus on kartta, sähköposti ja ihan perus nettiselain ollut tarpeen, muutama ei-välttämätön-mutta-kiva sovellus on myös: tähtitaivaan ajankohtainen kartta, kuukautisten seuraamiseen tarkoitettu, julkisen liikenteen sovellus (lippu ja aikataulut) jne. 99 % ajasta on kyllä ihan vaan puhelimena, esim. mitään somesoveluksia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se pimputtaa tuossa tasaiseen tahtiin, kun en osaa edes sammuttaa sitä. Kokeilin sitä wifin kautta. Se ehkä päivittää itseään eikä suostu sammumaan.
ap.
Automaattipäivitykset ovat syvältä. Miljoona täysin turhaa appia odottaa puhelimessa jo ostohetkellä, päästäkseen kuluttamaan akkua ennätystahtiin.
Paras on tavallinen puhelin, jolla voi soittaa puheluita ja lähettää/vastaanottaa tekstareita. Yhdellä kädellä, vieläpä. Muut laitteet on muuta varten.
Mutta eipä se minulta ole pois, jos älypuhelimet kasvavat ihmisillä käsiin kiinni. Sitähän se näyttäisi olevan. Onhan se hyvä seurantalaite, jos ihminen eksyy. Löydetään kadonneet helpommin — edellyttäen, että akkua riittää.
Mulla on iPhone mihin mahtuu Taj Mahal, 1,353 miljardia intialaista, Valkoinen talo, 328,2 miljoonaa amerikkalaista, 100 kilometriä Kiinan muuria, 1,393 miljardia kiinalaista ja Venäjän presidentti. En käytä sitä puhelinta kun Instagram ja Snapchat ei toimi siinä (vie liikaa tilaa).
Olet tipahtanut kehityksen kelkasta.