Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai naisten ei tarvitse pelätä että tulisi liian isot lihakset vai?

Vierailija
29.05.2013 |

Olen varmaan joku luonnonoikku sitten. Aloitin juoksuharrastuksen ja salitreenin alkuvuodesta, maalina oli saada esittelykelpoisempi keho kesäksi. Lenkillä olen käynyt kaksi kertaa viikossa, 5-10km, ja salilla teen 1-2 kertaa viikossa PT:n tekemän koko kehon sarjan läpi. En ole lappanut mitään proteiinilisiä tai syönyt purkkitolkulla rahkaa, vaan ihan perusruokaa kuten ennenkin. Tuloksena on jalat kuin puhelinpylväät, vähemmän löysää mahassa mutta vyötärönympärys kasvanut pari senttiä, ja raavaat käsivarret. Pitäisi varmaankin iloita siitä että olen paremmassa kunnossa, mutta mutta... Viime vuonna kesähepenissä nolotti löllöt, tänä vuonna taidan puolestani kainostella shortseja, hameita ja hihattomia paitoja ettei mua luultaisi transvestiittikuulantyöntäjäksi. Miten tässä näin kävi?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos habaa haluatte kasvattaa niin hommatkaa leuanvetotanko kotiin johonkin ovenpieleen ja aina kun kävelette sen ohi vedätte pari kolme laukaa. Se muuten toimii!

Vierailija
2/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pics, or it didn't happen.

Ilman horkkaa naisen on lähes mahdotonta kasvattaa liian isot lihakset. Tämä on kylmä fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:29"]

Ilman horkkaa naisen on lähes mahdotonta kasvattaa liian isot lihakset. Tämä on kylmä fakta.

[/quote]

Totta. Tuommoset niinkun tässä kuvassa on helppo kasvattaa kaurapuurolla, mutta isoja lihaksia ei... http://2.bp.blogspot.com/_2atiiVp-r8s/TPNCBKaT6oI/AAAAAAAABNo/_M46QznxAcM/s1600/Female%2BBodybuilders%2Bphotos%2B39.jpg

Vierailija
4/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:29"]

[/quote]

Totta. Tuommoset niinkun tässä kuvassa on helppo kasvattaa kaurapuurolla, mutta isoja lihaksia ei... http://2.bp.blogspot.com/_2atiiVp-r8s/TPNCBKaT6oI/AAAAAAAABNo/_M46QznxAcM/s1600/Female%2BBodybuilders%2Bphotos%2B39.jpg

[/quote]

Mukavan miehekäs haba ja leuka. Olen miehenä kateellinen. Mutta tämä siis vaatii "voisilmän puuroon" ja siihen päälle himona treeniä.

Vierailija
5/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:25"]

Ei ole kyse lihasten kasvusta johtuvasta suurentumisesta, jos vyötäröllekin on tullut senttejä. Läskejä ne on. Varmaan reisissä ja muualla myös enemmän rasvasta johtuvaa suurentumista kuin lihaksesta.

[/quote]

Älä höpötä. Pari senttiä voi ihan hyvin vyötärökin kasvaa, jos lihasta tulee lisää ilman että läskiä sulatetaan pois.

Vierailija
6/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:43"]

Olen mies joka on käynyt salilla 2 kertaa viikossa vuosia ja kotona treenaan lisää. En mitään pieniä painoja käytä ja aina loppuun asti sarjat, kunnes ei jaksa. Olen silti hoikka ja en todellakaan muistuta mitään lihaskimppua. Minulle niitä lihaksia sentään tulee miehenä noin 10 kertaa helpommin kuin naiselle.

En siis oikein jaksa uskoa näihin juttuihin, että joku nainen vähän nostaa painoja ja lihakset jo pullistelevat, kyllä se on jotain muuta kuin lihasta. 

[/quote]

Oletkohan sinäkin sitten luonnonoikku? Kaikille miehille ei varmasti tule lihasta kymmenen kertaa helpommin kuin jokaikiselle naiselle.

Itse olen ap:n tyyppiä, en todellakaan siis rasvaton pullistelija vaan rasvaprosentti on lähellä kolmeakymppiä, mutta lihas kasvaa kun katsonkin kuntosalille päin.

Vierailija
7/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihakset kasvavat aloittelijalla 2xviikossa treenillä (jos molemmat koko kropan treenejä), varsinkin jos on plussakaloreilla kokoajan. Pumpin vuoksi kasvu saattaa näyttää omaan silmään jopa radikaalilta. Tuskin ap missään kehonrakentajan mitoissa on, mutta aivan hyvin voi olla lihakset kasvaneet silminähden. Lihastenkasvu on myös yksilöllistä, se ettei toisella kasva pohjelihakset millään ilveellä, tarkoittaa usein sitä että hänellä on enemmän "pitkät lihakset". 

Mutta liikaa ap:lla ei varmasti ole lihakset kasvaneet liikaa parissa kuukaudessa. Ehkäpä kyse on enemmän omista "vääristyneistä" kauneusihanteista. Halutaan pienentyä, mutta salitreenillä ja normaalilla ruokavaliolla ei päästä kyllä kuin isommaksi. Naisella muutenkin on yleensä ihanteena kapeat hartiat, pieni vyötärlnympärys, kapeat reidet jne niin kyllä helposti omien lihasten kasvaessa tulkitsee normaalin lihaskasvun järkyttävänä kasvuna. Toinen on se, että aina kun lihakset kasvavat tulee myös läskiä. Esim bodarithan vetävät vuoronperään massa- ja dieettikausia, jotta näyttävät siltä miltä näyttävät. Samalla kun lihakset kasvavat, tulee myös vähän läskiä, joten ap saattaa olla reilustikin  isomman näköinen mitä ennen oli. Mutta älä huoli ap, kyllä se lihaskasvu aika nopeaa tyssääkin, minun mielestä tuo ns aloittelijan tuuria :) Itsellänikin suurin lihaskasvu tapahtui ensimmäisen puolen vuoden aikana treenamisen alottamisesta, sen jälkeen lihasten kasvattaminen on todellakin ollut työn ja syömisen takana.

Vierailija
8/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jotkut naiset ovat luonnostaan todella isokokoisia. Esim. reidet todella paksut ja lihaksikkaat. Toisilla taas roteva yläkroppa. Sellainen, jota ei tarvitsisi treenata enää yhtään tukevampaan kuntoon.

Vierailija
9/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jotkut naiset ovat luonnostaan todella isokokoisia. Esim. reidet todella paksut ja lihaksikkaat. Toisilla taas roteva yläkroppa. Sellainen, jota ei tarvitsisi treenata enää yhtään tukevampaan kuntoon.

Vierailija
10/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salitreenilla tulee ihan toisenlainen kroppa kuin on tarkoituksena. Tätä halutaan:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/07/16/article-2174212-14138946000005DC-250_634x840.jpg

Ja tämä.saadaan:

http://www.highendmanagement.com/wp-content/uploads/2013/09/steffi.jpg

Jälkimmäisessä ei siis ole mitään vikaa, mutta se ei vastaa kauneusihannetta. Osa tykkää, mut luulen et suurin osa olisi mieluummin pienempi. Itse treenasin ennen paljon ja näytin enemmän jälkimmäisestä. Poikaystävä naljaili, että habani on isompi kuin hänen ja alkoi kutsua Xenaksi. En saanut koskaan hyvää palautetta, paitsi salilla. Ihmettelyä enemmän, miten kasvissyöjänainen voi kasvaa niin isoksi. Iso ja large oli just ne sanat mitä musta käytettiin. Tuntui pahalle. Nyt olen läskilaiha, eli bmi 21 ja urheiluna lähinnä maastojuoksu ja pyöräily. Kukaan ei sano enää largeksi kun lihakset on lähinnä jaloissa.

Vierailija
11/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 20:56"]Kyllähän jotkut naiset ovat luonnostaan todella isokokoisia. Esim. reidet todella paksut ja lihaksikkaat. Toisilla taas roteva yläkroppa. Sellainen, jota ei tarvitsisi treenata enää yhtään tukevampaan kuntoon.

[/quote]

Ai luonnostaan lihaksia? En usko. Eiköhän ne ole sinne työtä tekemällä tulleet. Pyöräily, hyötyliikunta esimerkiksi. Rotevalta ihminen vaikuttaa helposti, jos on isot luut. Mut isot lihakset ei ole kenelläkään joka vain makaa sohvalla.

Vierailija
12/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:11"]

Salitreenilla tulee ihan toisenlainen kroppa kuin on tarkoituksena. Tätä halutaan:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/07/16/article-2174212-14138946000005DC-250_634x840.jpg

Ja tämä.saadaan:

Jälkimmäisessä ei siis ole mitään vikaa, mutta se ei vastaa kauneusihannetta. Osa tykkää, mut luulen et suurin osa olisi mieluummin pienempi. Itse treenasin ennen paljon ja näytin enemmän jälkimmäisestä. Poikaystävä naljaili, että habani on isompi kuin hänen ja alkoi kutsua Xenaksi. En saanut koskaan hyvää palautetta, paitsi salilla. Ihmettelyä enemmän, miten kasvissyöjänainen voi kasvaa niin isoksi. Iso ja large oli just ne sanat mitä musta käytettiin. Tuntui pahalle. Nyt olen läskilaiha, eli bmi 21 ja urheiluna lähinnä maastojuoksu ja pyöräily. Kukaan ei sano enää largeksi kun lihakset on lähinnä jaloissa.

[/quote]

Tossa alimmassakaan ei ole mitään vikaa, päinvastoin ja kyseessä on kuitenkin vielä ruumiinrakenteeltaan hieman rotevampi tyttö. Varmaan lähes jokainen sporttinen mies ottaisi tuon naisekseen kiljuen mielummin kuin jonkun kukkakepin. 

Harrastaa jotain lihastreenin ja aerobisen yhdistelmää, kuten vaikka kuntonyrkkeilyä, niin tulee aika optimi.

Vierailija
13/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mikään luonnonoikku, olet lihaskasvullisesti lahjakas.

Vierailija
14/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:15"]

[/quote]

Tää on hyvä: korkea lihas-äo.

Vierailija
16/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 21:11"]

Ja tämä.saadaan:

[/quote]

Voi hitsi, minun mielestäni jälkimmäinen kuva on paljon kauniimpi! Itseasiassa olen itse hyvin paljon sen kaltainen rakenteeltani :)

Mä pidän siitä, että nainen näyttää hyväkuntoiselta ja vahvalta.

Vierailija
17/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 22:15"]

[/quote]

Tää on hyvä: korkea lihas-äo.

[/quote]

Näinhän se menee, osalla jopa naisista kasvaa todella helposti lihakset. Miehissä on tietty näitä Arnoldeja, jotka ovat 16v ja vuoden treenillä lihaksikkaampia kuin monesta tulee ikinä.

Vierailija
18/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan aika paljon vartalotyypistä. Jos mulle tulis lihaksia, vyötärö ei mitenkään katoais, koska olen niin tiimalasi, mutta jos alunperinkään ei ole hirveän suurta eroa vyötärön ja lantion välillä, toki lihakset voi vielä lisätä tasapaksuutta.

Vierailija
19/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla, ap, on luonnostaan enemmän testosteronia kuin naisilla keskimäärin? Naisillakin siis erittyy ja muodostuu mieshormoneita mutta yleensä niin vähän, ettei esim. valtavaa lihaskasvua saa aikaan ilman pilleripurkkeja. Onko sulla tumma vahva karvoitus, viiksikarvoja, häpykarvoitus kolmiomaisesti napaan päin, aknea, kuukautisongelmia? toki ei välttämättä tarvi "oireilla" mitenkään muuten kuin että helposti kasvaa lihakset. 

Vierailija
20/81 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen mallinen kroppa, että se on aina näyttänyt suht urheilulliselta, vaikka en mitenkään himona ole treenannutkaan. Esimerkiksi pohjelihaksen koko on hyvin yksilöllinen juttu ja mulla sattuu olemaan synnynnäisesti keskivertoa isommat pohjelihakset. Monet eivät varmasti kovallakaan treenillä onnistu kasvattamaan tällaisia pohjelihaksia, jotka mulla oli niinäkin vuosina, joina en harrastanut juuri ollenkaan liikuntaa. Ja minun pohkeissani kyse tosiaan on lihaksesta, läskit on sitten ylempänä reisissä. Myös hartiat näyttävät jo pienellä treenillä aika isoilta, koska olen hartioista sen verran romuluinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän