Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko makkaraa/leikkeleitä/nakkeja vähän yli 1-vuotiaalle?

12.07.2006 |

Itse en ole vielä antanut, enkä haluais antaa. Mies haluaisi tutustuttaa pojan jo " miehisiin makuihin" . Tuntuu vaan että noissa ruoissa on niin paljo lisäaineita sekä nitriittiä ja suolaa, että ei tekisi mieli antaa niitä ollenkaan. Varsinkin kun en edes itse niitä syö. Asia erikseen on tietty sillon tällön notskilla paistettu makkara.

-vaavikki-

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä antanut mut antaisin ehkä maistaa ihan vähäsen (grillattuna empisin vielä enemmän, en antaisi ehkä ollenkaan!). Annoin äsken vasta ekaa kertaa juustoa maistaa.

Vierailija
2/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi kertaa on tainnut syödä ruoalla nakin tai puolitoista. Löysin kerran prismasta " koko perheen nakkeja" , joissa näytti olevan tavallista vähemmän suolaa - en tosin nyt muista, kuinka paljon. Leikkeleitä ja (grilli)makkaraa en ehkä taida vielä hälle tarjoilla, mutta vähäsuolaisempi nakki ehkä kerran kuussa ei varmaan ole niin pahasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti on 1.4v ja olen kyllä satunnaisesti antanut vähän makkaraa/nakkeja. Jos muu perhe syö vaikka nakkikastiketta niin annan siitä tytöllekin. Määrä on kuitenkin pieni.....

Ainakin Prismasta ja Cittarista saa Vatajan makkaraa. Ne ovat nitriittömiä vaihtoehtoja. Maksavat hiukan enemmän mutta niistä olen neidille vaikka soppaa tehnyt.

Vierailija
4/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna juuri suolapitoisuuden ja epäterveellisyyden vuoksi mitään makkaroita tms. Ainoastaan kerran poika (1v 3kk) on saanut yhden leikkelesiivun mummilassa ja that' s it:)

Vierailija
5/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aiotakaan antaa, muita kuin niitä jonkun jo mainitsemia Vatajan tuotteita.

Vierailija
6/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. vatajan tuotteet monet nitriittömiä sekä niissä puuttuu muita lisäaineita. Mutta se mitä juuri pitäisi välttää on tämä nitriitti. Prismassa on aika laaja valikoima sekä joitain cittarissa on

Vierailija
7/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä meidän poika 1v4kk syö makkaraa siinä missä muutkin. Eihän se jokapäiväinen ruoka ole, mutta grillatessa saa oman puolikkaan makkaransa ja nakkikastiketta ja makkarakeittoa syö siinä missä muutkin. Ja ihan 1v:stä asti olen niitä tarjonnut...

Vierailija
8/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 1 v 2 kk on myös saanut grillimakkaraa pikkuisia määriä sekä esim. aamulla siivun leikkelekinkkua (yleensä vähäsuolaista). Kohtuudella voi mielestäni antaa -ei nämä ole suinkaan jokapäiväisiä juttuja.

Vierailija
9/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan näitä Vatajan lisäaineettomia nakkeja. Ravintoterapeutti sanoi että niitä voi antaa aivan huoletta. " Nitraatti-nakit" on sitten toinen juttu, niitä annetaan mekin vain jos ei muuta ole tarjolla esim. jossain huoltsikalla tms. Ravintoterapeutti kyllä sanoi että näitä tavallisiakin nakkeja voi antaa kerran viikossa jos haluaa, mutta kun itse en syö lihaa niin nämä Vatajan nakit tuntuu jotenkin terveellisemmiltä vaihtoehdolta. :)

Suolaa ei ravintoterapeutti pitänyt muutenkaan yhtään niin pahana kun neuvolassa on annettu ymmärtää ja jota viimeiseen asti olen yrittänyt välttää tytön 1 v 3 kk ruuassa.

Vierailija
10/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin nuo Vatajan nakit. Itse en ollut ollenkaan ajatellut tuota nitriittiasiaa, mutta hyvä että tuli tässä esille. Thanks!

Vierailija
11/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa haku-osio ja käydä kattomassa maaliskuussa käytyä keskustelua nitriiteistä. Mielestäni nimimerkki Annibelle (?) kertoi asiasta tosi hyvin ja asiantuntevasti. =)

Vierailija
12/12 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun puolestani Äätille05 ja muille aiheesta kirjoittaneille! Olen taas piirun verran viisaampi kuluttaja ja ruoanlaittaja, onneksi : )

Ompunäiti