Miksi marimekkoa ei saa sanoa rumaksi?
Aina jos sanon että Marimekon kuosit näyttävät navettatakeilta, niin haukutaan kateelliseksi. Mutku nää plagiaatiktin on sellaisia, että alkuperäinen nätti teos on muutettu rumaksi. Unikko on maailman kamalin julkisuutta saanut tekstiilikuvio. No Marimekon jotkut yksiväriset laukut on ok, mutta kuviot yleensä rumia. Tasaraitakin, onko se rumaa, meinasi ehkä joku kysyä. No en pidä raidallisista vaatteista, joten on.
Kommentit (8)
On niillä nykyään jotain uudempia ihan fiksun näköisiä vaatteita, mutta ne perinteiset raitapaidat ja trikoovaatteet ei kyllä ketään imartele.
ihan vapaasti.
mutta kun nää on makuasioita ja kauneus on katsojan silmässä. mä voisin lyödä vaikka vetoa, että sun lempparikuosit on mun mielestä rumia.
niin on maailma erilaisia ihmisiä pullollaan. ja hyvä niin.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt mitä ihmiset niissä näkee, mun mielestä Marimekon kuosit ovat olleet aina kauheita, etenkin ne jokapoika paidat, yöks
Mutta aika moni tykkää ja todennäköisesti tykkää vielä tämän jälkeenkin. Minusta Unikko on ihanan raikas kuosi.
en koe marimekon kuoseja ja tuotteita rumiksi, mutta pikemminkin tylsiksi, se on sitä kansan suosikkia, mihin ai saa kajota, se on pyhä lehmä. esimerkiksi saaristoon kesämökille nuo vaatteet sopivat hyvin, en kyllä kehtaisi laittaa päälle kaupunkiin. aikansa kutaki, vuokko on niin aikansa elänyt, 70-luvulla jo kyllästyin siihen, vaikka oli silloin modernia ja uutta. on monia muita. Esimerkiksi kenzo on paljon tyylikkäämpää.
https://www.kenzo.com/en/collections/women/spring-summer-2013_5184/
Prada on näyttänyt meille, miten tasapaksut värikkäät raidat saadaan näyttämään huippumuodilta:
Marimekon olisi pitänyt tehdä tuo, mutta kun osaamista ei (vielä) talossa ole, niin ei voi mitään.
Rumaksi sanominen nyt vaan on epäkohteliasta. Ethän sä naapurin rouvaakaan rumaksi sano, ainakaan päin näköä.
Ja navettatakiksi?? Sääli ny vähän niitä lehmäraukkoja, mitä pahaa ne on sulle tehneet.
No kylläpä sitä nyt rohkeeksi heittäydyttiin.