Minkälainen ihminen tarjoaa talkooväelle LIHAKEITTOA...?
Kohteliaampaa olisi pyytää ottamaan talkoisiin omat eväät, mutta että tarjotaan lihakeittoa...!!!
Kommentit (93)
Nykyäänhän 90 % ihmisistä on vegaaneja, joten on törkeää ja epäkohteliasta tarjota lihakeittoa.
Minun lihakeitossani on ainakin runsaasti hyvälaatuista lihaa ja nestettä juuri ja juuri sen verran, että sitä voi keitoksi vielä sanoa. Ei ole todellakaan mitään laihaa luirua, jossa näön vuoksi lilluu muutama läskinpala.
Missä ne talkoot pidetään? Kunnon lihakeittoa ei olekaan saanut pitkään aikaan!
Viitseliäs. Lihakeitto ei ole nopea eikä erityisen vähätöinen.
Vierailija kirjoitti:
Minun lihakeitossani on ainakin runsaasti hyvälaatuista lihaa ja nestettä juuri ja juuri sen verran, että sitä voi keitoksi vielä sanoa. Ei ole todellakaan mitään laihaa luirua, jossa näön vuoksi lilluu muutama läskinpala.
Yhh. Keitossa pitää olla myös riittävästi hyvänmakuista lientä. Lyhyt lieminen keitto on inhaa.
Oikea kunnon lihakeitto kelpaisi minulle enemmän kuin hyvin. En olekaan saanut kunnon lihakeittoa sen jälkeen kun äitini kuoli. Jos ei kelpaa niin aikuinen ihminen sanoo vaan kiitos ei.
Menee nyt minulta ohi mikä ongelma tässä oli.
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän 90 % ihmisistä on vegaaneja, joten on törkeää ja epäkohteliasta tarjota lihakeittoa.
Javitut. Suomalaisista vegaaneja on noin 1%. Aika uskomaton fakta, jos vertaa siihen minkälaista mölyä pitävät vakaumuksestaan.
Eihän kukaan edes menisi talkoisiin jos sinne tarvii viedä omat eväät.
Eikös maalla ole aina tapana tarjota lihakeittoa talkoolaisille? halpaa ja helppo tehdä.
Vai mikä tässä on ongelma? Liha?
Perinteitä noudattava. Lihakeitto oli ihan tavallinen talkooruoka jo 1960-luvulla.
Vegaani voi kohteliaasti ilmoittaa etukäteen ettei syö lihaa.
Nyt ei aukene logiikka. Millä tavalla on kohteliasta pyytää ihmiset ilmaistöihin ja pyyttä vielä itse kustantamaan ruokansa?
No nyt on kunnon talkooruoat. Mieluummin lihakeittoa kuin pitsaa.
Mä pyöräytin talkooväelle puusavottaan hirvikeiton. Keittelin lientä melkein 8h ja vasta sen jälkeen aloin soppaa tekemään. Hyvin upposi tuoreen, itse leivotun leivän kanssa porukalle. Kiitosta tuli sopasta.
Kasvikset soppaan tuli omasta maasta ja hirvi oli viime jahtikauden kaato.
Talkoiden jälkeen lämmitin saunan ja tarjosin poppoolle oluet ja iltasyömingit.
Mikä vika siinä sopassa on?
Kätevä emäntä. Mikä vika lihasopassa on?? Kyllä minulle kelpaisi.