Tytär suuttui minulle tulisesti
Heille selvisi, että tyttären avomies ei voi saada lapsia tai todennäköisyys on todella pieni. Sanoin vain tyttärelle, että kannattaisi miettiä mitä haluaa elämältään. Lapsentekoon pystyvä partneri voisi olla parempi vaihtoehto, eiväthän he ole edes vielä naimisissa. Hän on ainoa lapseni ja olisi kiva saada joskus lastenlapsia. Nyt hän suuttui minulle tosi pahasti kun kuulemma sotkeudun hänen elämään. Saan kai sanoa mielipiteeni?
Kommentit (8)
naisena luulis tietävän, ettei naiset halua neuvoja tai apua, vaan tukea.
Asiahan ei sinulle kuulu. Itse en menisi työntämään neuvoja aikuiselle lapselle. Se, että sinä haluat lapsenlapsia, ei valitettavasti ole sinun päätettävissä.
No, tänne tule varmaan sata kommenttia siitä, ettet voi puuttua ja mitä se sulle kuuluu. Ja tokikaan ei kannata asiaa tuoda esiin siltä kannalta miten sinuun vaikuttaa. Mutta olet oikeassa, tyttären oikeasti kannattaa miettiä vähän pidemmälle, mitä haluaa ja mitä siitä seuraa. Ja saahan asioista keskustella, vanhemmilta/läheisiltä usein saa kuitenkin eriävääkin mielipidettä, jota pohtia, vaikkei mp heti miellyttäisikään. Kaverit useimmiten jees-miehiä/naisia.
Vierailija kirjoitti:
Saat. Kannat kuitenkin sanomisista seuraukset. Joskus tuollaisen sanomisen jälkeen ei lapsi pidä enää mitään yhteyttä loppuelämänsä aikana.
Jessus mimmosia draamakuningattaria te ootte. Tämmösenkö takia katkaistaan välit loppu-iäksi omaan äitiin? en ole ap.
Kenenkään rakkauselämään ei pidä puuttua! Sitä paitsi se on yksityiselämään puuttumista. Perustuslaissa lukee nämä kohdat. Tosin oon kokenut kun mun parisuhteeseen puututtiin ja en oo ikinä ollu niin rikki kun tämän takia. Jokainen valitkoon kumppaninsa miten haluaa ja siihen ei ole muilla mitään sanomista.
Saa olla mielipiteitä ja mielipiteet saa sanoa ääneen, mutta sanomisista tulee ottaa vastuu ja hyväksyä ne reaktiot, jotka sanotusta seuraavat. Ihan yhtä lailla kuin ap:lla on "oikeus" tuoda esiin näkemyksensä, on ap:n tyttärellä oikeus loukkaantua sanotusta. Jos ei ole valmis kestämään sitä, mitä omista sanomisista seuraa, on parempi pitää suu kiinni.
Ehkäpä lapsesi näkee puolisonsa muutenkin kuin siittäjänä ja kommenttisi loukkasi oikeasti.
Saat. Kannat kuitenkin sanomisista seuraukset. Joskus tuollaisen sanomisen jälkeen ei lapsi pidä enää mitään yhteyttä loppuelämänsä aikana.