Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häihin "matkustaminen"

Vierailija
28.05.2013 |

Mielestäni jos saan kutsun häihin, ei hääparilla ole mitään velvollisuutta ajatella pääsenkö paikalle miten ja pääsenkö pois. Eli siis vieraana olen itse vastuussa kuljetuksistani.Tuntuu että olen ainoa joka on tätä mieltä nykyään? Kaikissa viime aikoina näkemissäni hääkutsuissa on suunnilleen matkaoppaan verran tekstiä...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sun kanssasi samaa mieltä, häihin pääsy on lähinnä mun ongelmani. 

On mukavaa, jos hääpari on nähnyt sen verran vaivaa, että ovat varanneet jostain majoitusliikkeestä huoneita nimenomaan heidän vierailleen, mutta ei todellakaan pakollista. Häissä on muutakin järkättävää kuin mun kulkemiseni, mä pystyn kyllä itsekin nuo hoitamaan. 

Vierailija
2/3 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiseen en ole törmännyt, mutta hassulta tuntuisi, jos kuukautta aiemmin kutsutut vieraat eivät ota selville missä kirkko tai hääpaikka sijaitsee.

Tosin nuorena kun kavereiden häitä käytiin useita vuodessa, löytäminenkin rutinoitui, eli pikkukunnissa riitti kun ajoi kunnan rajojen sisäpuolelle ja sitten tähyili kirkontornia ;) Ja nykyään kun on navigaattorit lähes jokaisella, luulisi löytävän perille.

Mutta muoti muuttuu lähes joka asiassa. Nyt 10v takainen omien häiden kutsukortti näyttää NIIN typerältä ulkoasultaan :D Onneksi niitä ei moni säästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon nyt yleensä löytää tyhmempikin, mutta jotku hääpaikat voi olla monen mutkan takana, joten pieni ajo-ohje voi olla ihan paikallaan. Lisäksi joskus tietyöt tms. sekoittavat pakkaa. Esim. viime kesänä olimme häissä, joissa kirkon ympäryksen kaikki tiet oli jonkun putkiremontin vuoksi yksisuuntaisia, eli kirkkoa piti lähestyä tietystä suunnasta, että pääsi parkkiin.

Aikaisemmin taas olin olin häissä, joissa häävieraat "ajatettiin" juhlapaikalle kulkueena "maisemareittiä" pitkin. Vastaavasti hääpari ja vanhemmat taas meni suorinta tietä ja oli näin juhalpaikalla heti kättelemässä ja vastaanottamassa vieraat. Tämä maisemareitti siisi oli piirretty karttaan ja vielä kulkueena ajamalla varmistettiin, että mahdollisimman moni käyttää sitä.