Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret äidit eivät välitä lapsistaan.

Vierailija
26.05.2013 |

Hoidattavat heidät isovanhemmillaan milloin mistäkin syystä. Kyllä lapset tulisi tehdä vasta lähempänä 30 ikävuotta. Silloin lapsista tulee paljon tasapainoisempia. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi totta on, mutta se ei tarkoita kaikkia. Tiedän itsekkin äitejä jotka suorastaan vaan ilmoittaa lapselle, että tänään menet mummille.

Vierailija
2/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon  20 vuotias. Lapseni täytti juuri vuoden. Hänen ei ole tarvinut olla kertaakaan erossa

minusta. Olen kyllä kolme kertaa poistunut kotoa ilman vauvaa, mutta olen tehnyt sen niin

että olen ollut pois vauvan päiväuni aikana sen pari tuntia. Mieheni on siis jäänyt vahtimaan.

Ensimmäisellä kerralla kävin kampaajalla, toisella kerralla kävin postissa, ja nyt kolmannella

kerralla kävin ostamassa itselleni ja vauvalle kesävaatteita. Alkoholia olen juonut viimeksi

silloin kun en vielä ollut raskaana.Tupakkaa en ole  koskaan polttanutkaan. Lapsi ei ollut

vahinko, vaan yhdessä mieheni kanssa mietittiin yli vuoden ajan, että halutaan lapsi jo nyt

vaikka ollaankin nuoria. Minä en siis kuskaa vauvaani  mummulaan yökylään, enkä mihinkään

muuallekkaan. Meillä on joka päivä hauskaa yhdessä perheenä. Tehdään kaikkea kivaa yhdessä

js nautitaan elämästä. Molemmilla sisaruksillani on kanssa  pienet lapset. He kuskaavat 

lapsiaan kokoajan hoitoon ja riehuvat viikonloput baareissa. Toinen hommas itelleen

tukiperheenkin että pääsee ryyppäämään. He ovat molemmat yli 30 vuotiaita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää provo?

Vierailija
4/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 17:44"]

Onks tää provo?

[/quote]

Vierailija
5/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki normaalit vanhemmat ja isovanhemmat rakastavat lapsiaan ja lapsenlapsiaan yli kaiken.

Yleensä äiti haluaa hoitaa lapsensa, vauvansa itse. Pikkuhiljaa sitten kyläillään joskus päivä- tai yökylässä mummolassa lasten kasvaessa, silloin tällöin kaikkien niin halutessa, se on mukavaa!

Mutta isovanhemmat ovat jo hoitotyönsä aikanaan tehneet, se ei ole oikein että heille väen vängällä työnnetään lapset suunnilleen joka viikonlopuksi, jopa viikollakin vaikkapa äidin baarittelun takia. Siinä on vanhemmilla jo aika huono vastuuntunto..isovanhemmat alkavat väsyä varsinkin jos ovat kovin iäkkäitä, väärin.

Jos lapsia hankkii niin kyllä heidän kanssaan on jaksettava olla, tottakai satunnaista apua tarvitsee sairauden tms sattuessa, se on normaalia minusta.

Omat lapseni ovat aloittaneet yökyläilyn mummolassa joskus kolmevuotiaana itse niin halutessaan mutta ei kovin usein, ehkä kerran kahteen kuukauteen, voihan sitä muutenkin tavata ja mummot ja vaarit käyneet usein katsomassa.

Vierailija
6/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kutosen kanssa. Omat vanhemmat ovat vielä työelämässä ja n.300km päässä elämässä omaa elämäänsä.

Tosin eräs tuttavani vie lapsensa aina vastapäätä olevaan mummolaan lähes jokaisella kauppareissulla. Et eiköhän meitä ole moneen junaan. Ei kannata yleistää.

Vierailija
7/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap osuitt naulan kantaan- tosin ei voi yleistää- ps ap oletko itse isoäiti```?????

Vierailija
8/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut äitejä niin nuoria kuin vanhempiakin joille muut asiat ovat tärkeämpiä kuin oma vauva vaikkapa. Tuttavani 14-vuotias tarjosi lastenhoitoa kaupan seinällä, ihan vaan ulkoilutusta. No, hänelle alkoi tulvia soittoja missä hyvin nuoret äidit halusivat häntä hoitamaan lapsia koko viikonlopuksi, ihan jopa pariviikkosia vauvoja! Baariin oli kuulema päästävä ja moni halusi palkata hänet heti, näkemättä, uskomatonta! Tyttö oli fiksu ja äitinsä vielä fiksumpi ja sanoi ettei noin holtittomien äitien vauvoja voi mennä hoitamaan ja ottamaan vastuuta noin pienistä, ei kaikki ole ihan kohdallaan jos antaa ihan pienen vauvan kenen vaan tuntemattoman hoitoon joka huolii, aika karmeaa todellisuutta.

Vierailija
9/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan mummoillahan on paljon tekemistä, osa työelämässä ja ne jotka ei ole niin niillä sitä kiirettä pukkaa. Humppaavat rahansa kanarioille, täytyisi ajatella perikuntaakin.

Vierailija
10/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en meinaa olla aikanaan lapsenvahti alvariinsa. Sitä on niin monenlaista menoa ja tuloa.

Vierailija
11/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tiedän parikymppisen pimatsun, joka lykkäsi vauvansa heti syntymästä alkaen isovanhempien hoteisiin. Tissiä ei saanut ollenkaan, vaan opetettiin pulloon heti jotta elely isovanhemmilla onnistuu eikä äiti ole vauvassa kiinni. Isovanhempien sijasta vauva vierailee välillä omilla vanhemmillaan. Pimatsu-äiti kekkuloi vähän väliä baareissa, risteilyillä ja muissa niin paljon vauvaa tärkeämmissä paikoissa. Mitähän siitäkin lapsesta (tai niistä lapsista, äitikin on aika kakara vielä) mahtaa tulla...

Vierailija
12/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kannattais yleistää tolla tavalla, et varmaan kuitenkaan tunne kaikkia niitä, jotka ovat saaneet lapsensa nuorina. Itse olen 20-vuotias ja mun 1,5-vuotias lapseni ei ole ollut kertaakaan yökylässä, ja muutenkin ollut isovanhemmilla hoidossa keskimäärin kerran kahdessa kuussa muutaman tunnin kerrallaan.

Vituttaa niin paljon ap sun kaltaiset ihmiset, jotka mustamaalaa kaikkia nuoria vanhempia sen takia että tietää ehkä muutaman holtittoman tapauksen. En mäkään valita, että kaikki 45 v. mummoäidit on  vastuuttomia eivätkä laita lapsiaan etusijalle, vaikka tiedänkin pari sellaista tapausta.

Vierailija
13/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 11:59"]

Itsekin tiedän parikymppisen pimatsun, joka lykkäsi vauvansa heti syntymästä alkaen isovanhempien hoteisiin. Tissiä ei saanut ollenkaan, vaan opetettiin pulloon heti jotta elely isovanhemmilla onnistuu eikä äiti ole vauvassa kiinni. Isovanhempien sijasta vauva vierailee välillä omilla vanhemmillaan. Pimatsu-äiti kekkuloi vähän väliä baareissa, risteilyillä ja muissa niin paljon vauvaa tärkeämmissä paikoissa. Mitähän siitäkin lapsesta (tai niistä lapsista, äitikin on aika kakara vielä) mahtaa tulla...

[/quote]Juuri näin parikymppiset äidit toimivat. Mutta minkäs sille mahtaa, kun ovat itsekin vielä lapsia.  

Vierailija
14/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on se ikähullu!! :D

Kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa nämä provot :)

Vierailija
15/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankean nyt provoon, mutta... Olen 21-vuotias 7kk vauvan äiti. Lapseni on ollut kerran hoidossa äidilläni, tuolloin menimme miehen kanssa syömään. Tämän lisäksi hän on ollut muistaakseni 2 tai 3 kertaa äidilläni niin, että olen itse käynyt siinä välissä kaupassa/kuskaamassa siskoani tms eli aikaa on mennyt max tunti. Kaikki isovanhemmat on muuten vielä töissä, eli ei niillä paljon hoidateta :D Ja miksi hoidatettaisiin, kun minä olen kotona??

Imetän muuten vieläkin, eikä vauvani saa korviketta kuin silloin, jos olen itse poissa. Viimeksi olen ollut erossa vauvasta pari viikkoa sitten, kun kävin kaupassa yksin. Baarissa en ole käynyt vauvan syntymän jälkeen kertaakaan, eikä näytä siltä että tulisin hetkeen käymäänkään. En minä tästä mihinkään irtoa, kun on noita yöimetyksiäkin vielä, ja vauva on niin tottunut että olen aina paikalla.

Tiedän kyllä yhden 24v tuoreen äidin, joka häippäisi baariin kun vauva oli 2 viikon ikäinen. Facebook sitten tulvi päivityksiä, että jeejee onpas tätä kaivattu. Samoin tiedän toisen 24-vuotiaan, jolla on 2 lasta. Tämä tyyppi lykkää lapsensa joka vkl yökylään mummolle tai lasten isälle, siis sen lisäksi että lapset on viikolla pk:ssa.

Vierailija
16/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne nuoret isät? Nehän vasta välinpitämättömiä on, kun ei omaa lasta hoida tai edes tapaa. Eiku niin, ne äidithän on pakottanu ne seksiin!

Vierailija
17/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 11:46"]

Tosin eräs tuttavani vie lapsensa aina vastapäätä olevaan mummolaan lähes jokaisella kauppareissulla. Et eiköhän meitä ole moneen junaan. Ei kannata yleistää.

[/quote]

Tämäkin on sellainen asia, että en edes osaisi syyllistää. Jos meillä olisi mummola vastapäätä, mummo tai pappa siellä kotona ja olisin yh, niin miksen veisi lasta sinne kauppareissun ajaksi. Ei siinä kauaa mene ja kaupassa on helpompi käydä yksin, eikä se lapsikaan varmaan hirveästi siitä nauti. En mä kyllä joka kerta kehtaisi viedä, mutta aina välillä, jos on jotain isompia ostoksia tms. Tosin meillä isovanhemmat muutenkin haluavat tavata lapsenlapsiaan...

Vierailija
18/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä yleistä

Vierailija
19/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 12:13"]

Lankean nyt provoon, mutta... Olen 21-vuotias 7kk vauvan äiti. Lapseni on ollut kerran hoidossa äidilläni, tuolloin menimme miehen kanssa syömään. Tämän lisäksi hän on ollut muistaakseni 2 tai 3 kertaa äidilläni niin, että olen itse käynyt siinä välissä kaupassa/kuskaamassa siskoani tms eli aikaa on mennyt max tunti. Kaikki isovanhemmat on muuten vielä töissä, eli ei niillä paljon hoidateta :D Ja miksi hoidatettaisiin, kun minä olen kotona??

Imetän muuten vieläkin, eikä vauvani saa korviketta kuin silloin, jos olen itse poissa. Viimeksi olen ollut erossa vauvasta pari viikkoa sitten, kun kävin kaupassa yksin. Baarissa en ole käynyt vauvan syntymän jälkeen kertaakaan, eikä näytä siltä että tulisin hetkeen käymäänkään. En minä tästä mihinkään irtoa, kun on noita yöimetyksiäkin vielä, ja vauva on niin tottunut että olen aina paikalla.

Tiedän kyllä yhden 24v tuoreen äidin, joka häippäisi baariin kun vauva oli 2 viikon ikäinen. Facebook sitten tulvi päivityksiä, että jeejee onpas tätä kaivattu. Samoin tiedän toisen 24-vuotiaan, jolla on 2 lasta. Tämä tyyppi lykkää lapsensa joka vkl yökylään mummolle tai lasten isälle, siis sen lisäksi että lapset on viikolla pk:ssa.

[/quote]Olet siis selkeä poikkeus. 

Vierailija
20/26 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin niin  holtiton muutamia vuosia sitten kun vauva oli 3 kk niin menin käymään päiväseltään Tallinnassa. Jätin lapseni isälleen ja isä odotti jo kaverinsa kanssa milloin pääsee pälkähästä'. Tais olla la tai su.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan