Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten limerenssistä pääsee irti/eroon?

Vierailija
26.05.2013 |

Vastauksia vain asiasta jotain tietäviltä ja mielellään kuulisin omia kokemuksianne. Tilanteeni alkaa olla tuskallinen. Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (11)

1/11 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Harmittaakohan sua, kun vastaan, vaikka en mikään limerenssiasiantuntija olekaan. Mutta pyrin kuitenkin yrittämään auttaa.

Minun nähdäkseni kyse on riippuvuusongelmasta, epäterveestä, pakkomielteen tyyppisestä tilasta. Kyse ei oikeastaan ole ihmissuhteesta. Limerenssin kohde ei ole todellinen ihminen verta ja lihaa, vaan ilmiön tehtävä on pyrkiä täyttämään jokin tyhjiö? Näin sen miellän.

Riippuvuusongelmien taustalla usein on jotain lapsuuden kokemusta. Ja jotain, joka liittyy pakenemiseen. Ei pysty katsomaan tavallaan elämäänsä silmiin, koska pelkää ettei kelpaa/tule hyväksytyksi ja niin täyttää tämän pelon jollain, oli se sitten alkoholi tai ihminen.

Ajattelen, että voisit hyötyä käymällä minäkuvaasi läpi vaikkapa ammattilaisen kanssa. Kysyä itseltäsi, mistä on kysymys. Mitä pakenet. Mitä tarvitset kipeimmin. Miten voit saada sen terveesti. Oletko jossain syvällä vihainen, pettynyt, surullinen, muttet ole voinut ilmaista sitä.

Tähän kaikkeen sinua rohkaisen.

Ajattlen, että ihmiset on luotu toisilleen iloksi, avuksi ja tueksi ja että terve toinen toisensa tarvitseminen ja terve riippuvuus ja yhteys on se, mihin pitää pyrkiä. Epäterve riippuvuus rikkoo yhteyden.

Toivottavasti tästä tuli jotain ajatuksia tueksesi

Vierailija
2/11 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vastauksen samaan kysymykseen😫 mistä tietäisin mikä se tyhjiö mun sisällä on? Mitä tarvitsen? Mikä multa puuttuu? Olen naimisissa ja ihastunut toiseen jo kolmatta vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellisessa parisuhteessa ollut jo 25 vuotta ja lähes koko tämän ajan pakkomielteisen ihastunut toiseen ihmiseen. Puolisoni tietää asiasta, eikä ole mustasukkainen, koska rakastan häntä ja hän tietää minun olevan ihastunut haavekuvaan. Miten päästä tästä eroon?

Vierailija
4/11 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mitä sana tarkoittaa. Uusi.

Vierailija
5/11 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Hei.

Harmittaakohan sua, kun vastaan, vaikka en mikään limerenssiasiantuntija olekaan. Mutta pyrin kuitenkin yrittämään auttaa.

Minun nähdäkseni kyse on riippuvuusongelmasta, epäterveestä, pakkomielteen tyyppisestä tilasta. Kyse ei oikeastaan ole ihmissuhteesta. Limerenssin kohde ei ole todellinen ihminen verta ja lihaa, vaan ilmiön tehtävä on pyrkiä täyttämään jokin tyhjiö? Näin sen miellän.

Riippuvuusongelmien taustalla usein on jotain lapsuuden kokemusta. Ja jotain, joka liittyy pakenemiseen. Ei pysty katsomaan tavallaan elämäänsä silmiin, koska pelkää ettei kelpaa/tule hyväksytyksi ja niin täyttää tämän pelon jollain, oli se sitten alkoholi tai ihminen.

Ajattelen, että voisit hyötyä käymällä minäkuvaasi läpi vaikkapa ammattilaisen kanssa. Kysyä itseltäsi, mistä on kysymys. Mitä pakenet. Mitä tarvitset kipeimmin. Miten voit saada sen terveesti. Oletko jossain syvällä vihainen, pettyn

Limerenssi tarkoittaa ihan tavallista rakastumista. Se mistä sinä puhut on ilmeisesti jotain muuta.

Vierailija
6/11 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykeläkityksellä ja B12.

Vierailija
7/11 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Limerenssi tarkoittaa ihan tavallista rakastumista. Se mistä sinä puhut on ilmeisesti jotain muuta."

KirkkoSisko puhui asiaa. Limer ensi ei ole tavallista rakastumista vaan pakk omielle, rakastumista haav ekuvaan, ei oikeaan ihmiseen. 

Vierailija
8/11 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellisessa parisuhteessa ollut jo 25 vuotta ja lähes koko tämän ajan pakkomielteisen ihastunut toiseen ihmiseen. Puolisoni tietää asiasta, eikä ole mustasukkainen, koska rakastan häntä ja hän tietää minun olevan ihastunut haavekuvaan. Miten päästä tästä eroon?

Ehkä siten, että kumppanisi kasvattaa selkärangan ja potkii sinut pellolle. Sen jälkeen huomaat myös, ettei mitään suhdetta ihastuksen kanssa ole tulossa ja tämä rakkaus elää vain sinun omassa mielessäsi. Yleensä todellisuus saa ihmisen keskittymään elintärkeisiin asioihin ja arkeen haihattelun sijaan. Kiimahormonien haihtuminen kestää vain muutaman päivän, romahdus tapahtuu yleensä todella nopeasti. 

Vierailija
9/11 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko ollut pakkomielteinen yhteen ja samaan ihmiseen, koko sen ajan, niinkö?

Vierailija
10/11 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pääse jos ei tule vielä kovempaa rakastumista vastakaiun kanssa.

Vierailija
11/11 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kamala nainen. Säälin syvästi miestäsi. Ja jätä varatut rauhaan, moraaliton tyrkky!