Minkä ikäinen saa aloittaa kahvinjuonnin?
Kommentit (35)
Voiko kahvia ja alkoholia ja viinaa juoda yhdessä Naltreksoni Lääkkeen kanssa.
Sama pätee kuin alkoholiinkin eli mitä myöhemmin aloitat, sitä vähemmän todennäköisesti kulutat. No muuten ei ihan sama päde kuin alkoholiin, okei.
18v. Kahvi on päihde, jota ei koskaan pidä tarjoilla alaikäisille.
Meillä alkoi n. 13v juomaan oikeata kahvia.
Vitosluokkalainen juo näitä kylmiä makeita karkkikahveja ym.
En tiedä. Meillä tyttö on juonut kahvia jo 1-vuotiaasta. Joisi sitä niin paljon kuin annettaisiin. Mutta ei tietenkään anneta juoda kuin ehkä kerran viikossa, on nyt 6-vuotias. Teetä juo melkein päivittäin. En tiedä, johtuuko mieltymys kahviin siitä, että itse join kahvia koko odotusajan.
Neuvolassa kerran kysyin, että onko kahvin juonnista haittaa, ei osannut th ottaa kantaa asiaan...
Kofeiinijuomia (kolat, kahvit, teet, yms) vasta 15vuoden iän jälkeen. Vahingoittaa aivoja.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 21:18"]
Kofeiinijuomia (kolat, kahvit, teet, yms) vasta 15vuoden iän jälkeen. Vahingoittaa aivoja.
[/quote]
Repskops ja seksiä varmaan sitten avioliitossa vasta
Juu, en tiedä myöskään.
Meillä molemmat lapset ovat aloittaaneet kahvin juonnin noin kaksivuotiaina. Eivät toki joka päivä kahvia saa eikä koko mukillista mutta kuitenkin.
Todella vastuutonta antaa alaikäisten juoda kahvia! Ei energiajuomiakaan kielletty heiltä ilman syytä, miettikääpä sitä! Kofeiini vahingoittaa aivoja!!!! Ilmeisesti kahvinjuonti on vaikuttanut mammojenkin ajattelukykyyn kun ei asia mene perille!!!!!!!
Mulla ei varmaan sitten ole enään aivoja ollenkaan? Olen juonut kahvia vuoden ikäisestä, alle kouluikäisenäkin useamman kerran viikossa. Alaluokilla jo ihan päivittäin. Nyt liki viiskymppisenä noin pannullinen päivässä.
Ja lapsena siihen laitettiin oikeaa paksua kermaa ja sokeria, paljon. Nykyisin mukissa on vain kahvia.
Omat lapset on oppineet juomaan vasta aikuisena, työelämän myötä.
Meillä oli Savossa iltapalana pullakahvit...5-vuotiaana muistan yleensä lempeän äitini sanoneen jo äksysti, kun olin illalla halunnut lisää kahvia.
Ite alotin kahvinjuonnin muistaakseni noin 14-vuotiaana... en muista kuinka pikkusena sitä ekaa kertaa maistoin..
Oma muksu 3v haluais mun kahvia maistella mutten oo vielä antanut. Ehkä joskus siinä peruskoulun jälkeen 15-16v saa tulla kahviseuraks :)
Niin, eihän niitä energiajuomia ole kielletty alle täysi ikäisiltä....
Aloitin sen n. 2-vuotiaana, ja n. 4-vuotiaana en siihen enää maitoa huolinut. Saman tien yökkäsin myös maidon juonnille kokonaan. Enpä ole sen jälkeen maitoon koskenut, kahvi maistuu edelleen. Näin on menty yli 50 vuotta ja mennään edelleen. Ap:n kysymykseen en osaa vastata. Joku lapsistani aloitti kahvinjuonnin varmaan alle kouluikäisenä, joku ei juo ollenkaan aikuisenakaan.
Energiajuomien suositus(?)myynti-ikäraja on 15.
En vertaisi suoraan energiajuomia ja kahvia. Jos pikkulapselle laittaa tilkan kahvia ja maitoa reilusti, niin on se kofeiinimäärältään pikkaisen eri asia kuin "raaka" enegiajuoma.
Mä olin jo 7v koukussa kahviin, edelleen menee jopa 2 pannullista päivittäin. Paha tapa, korvaan aterioita kahvilla, olen liikkeessä koko ajan ja syöminen vie enemmän aikaa kuin kahvin juonti! :)
Suunnilleen ekaluokkalaisen antaisin maitokahvia pienen kupin päivässä juoda jos haluaisi. Annan vuoden ikäisen maistaa lusikallisen silloin tällöin. Kahvi ei ole ainoastaan pahaksi vaan aikuisena suojaa mm. alzheimeriltä ja ll-tyypin diabetekselta :P
Mitään älyä mennä vertaamaan kahvia energiajuomiin jotka ovat vain ja ainoastaan haitallisia!
Minä maistoin ensimmäistä kertaa kahvia 2 vuotiaana ihan vähäsen.Aloitin sen jälkeen kahvin juonnin 11 vuotiaana, ja 12 vuotiaana join n. 2 kuppia päivässä. Aivot on ihan hyvässä jamassa yhä
Sopiiko kahvi ja Alkoholi ja Naltreksoni yhteen.