Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietoa ja / tai kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä?

Vierailija
23.05.2013 |

Ottaako lääkäri tosissaan jos menen vastaanotolle ja kerron että epäilen itselläni sen olevan. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piti lukea tietoa ja/tai kokemusta. jonnekkin jäi kokemusta sana.

Vierailija
2/7 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti keskustelee aiheesta kanssasi ja kyselee oireistasi. Kannattaa käydä juttelemassa, oli se sitten kaksisuuntainen tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosin saaminen on vaikeampaa kuin esim masennuksessa eli ei sitä diagnoosia saa ihan vaan koska susta tuntuu siltä. Yleensä todetaan vasta mania vaiheessa mutta harva bipo hakee silloin apua kun kaikki on hyvin silloin kun menee ihanan lujaa, apua haetaan yleensä vasta masentuneena tai psykoosissa. Kannattaa aina kuitenki hakea apua jos tuntuu ettei kaikki ole kunnossa mutta ekalla kerralla et diagnoosia tule lääkäriltä saamaan. Ja vaikka sulla olis kakssuuntanen niin sen kanssa pystyy elämään kun et ota liikaa päihteitä, huolehdit levosta ja tasapainosta elämässä.

Vierailija
4/7 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep..jos haluat lääkäriltä vähänkään professionaalia ja normaalia käytöstä, älä mainitse mitään omia 'diagnooseja'. suurin osa lääkäreistä ei kestä sitä että joku on esim netin kautta googlaillut oireita ja sitä kautta miettinyt omat epäilynsä taudin suhteen. luettelet vain oireita ja koitat saada lääkärin mainitsemaan tauti ensimmäisenä. terv. kokemuksen syvällä rintaäänellä

Vierailija
5/7 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap palaa asiaan:

kun minulla on vuosia ollut tilanne että masennus palaa aina vaikka tilanne ennen terapian + lääkkeiden lopetusta on ollut hyvä.

sitten olen miettinyt kun lapsi sanoo että olen kokoajan ärtynyt. valitettavan totta :/

välillä olen vaan kotona, haluan eristäytyä. toisaalta on jaksoja jolloin voisi valloittaa kokomaailman, juhlia, shoppailla.... yms yms....

välillä on se kyltymäyön jolle mikään seksi ei riitä kun taas toisen hetkenä koko seksi kuvottaa. 

siis kaikki menee äärilaidasta toiseen. 

tätä on jatkunut vuosia.....

Vierailija
6/7 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin lääkärille ja kerroin "oireet" ja mitä itse epäilen. Sain diagnoosin, joka on jotakuinkin "nopeatahtisesti aaltoileva II tyypin kaksisuuntainen mielialahäiriö" ja lääkkeen Voxra. Tuossa keväällä päätin lopettaa lääkkeen, koska eihän minulla omasta mielestäni ollut taaskaan mitään ongelmia ja masennus palasi alle 2 kuukaudessa.. Ja jatkoin lääkkeiden syömistä kun olo vain paheni päivä päivältä. Ensi viikolla olen menossa kyselemään saisinko syödä näitä lääkkeitä loppuelämäni, kun tämä n. vuoden ajanjakso on ollut ehkä parhaimpia jaksoja elämässäni, tasaista elämää ja olemista.

Vierailija
7/7 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa... Kannattaa mennä suoraan yksityiselle puolelle ja nimenomaan psykiatriaan erikoistuneelle lääkärille. Niin minä tein, eikä minua naurettu sieltä pihalle, eikä ns. omaa diagnoosiani kumottu vain siksi, että olin sen itse miettinyt valmiiksi.