Mitä pientä kivaa extraa työnantajasi tarjoaa
palkan lisäksi?
Me saamme tietenkin lounas-, kulttuuri- ja liikuntasetelit.
Saamme myös kännykät (ei laskua puheluistakaan), läppärit ja nettiyhteyden kotiinkin ilmaiseksi. Osalla väestä on työsuhdeauto.
Joulujuhla vietetään hotellissa Lapissa ja siihen sisältyy paitsi ruoka, juoma, kaksi yötä hotellissa (myös puolisolle) myös lasketteluliput.
Perhepäivänä työnantaja piffaa kaikki perheineen läheiseen huvipuistoon (saa siis rannekkeetkin, ei vain pääsylippua)
Isoin juttu on (minulle ainakin) lopulta kuitenkin koulutus- ja konferenssimatkat ulkomaille. Niihin ei makseta työpaikan puolesta puolisoa mukaan, mutta esim. hotellihuoneet ovat aina kahdelle ja palkka tuolta "pakolliselta matkustusajalta" tikittää tuplana.
Kommentit (14)
Kivaa palkatonta ylityötä ja puhelinsoittoja ja sähköposteja vapaa-ajallakin.
No perusjutut on nuo puhelinetu, laajakaista ja läppäri. Ja tietty liikuntasetelit. Työnantaja varaa kerran vuodessa Lintsin firmalle muutamaksi tunniksi.
Ap on töissä mainostoimistossa tai IT-firmassa tai jossain muussa vastaavassa luovassa työssä?
Miten muut? Miten ala korreloi luontaisetujen kanssa?
No ei yhtään mitään. Eniten ottaa päähän että firmamme ottaa vastaan asiakkaidemme kulttuuri- ja liikuntaseteleitä ja ilolla mainostaa tätä mahdollisuutta. Omalle henkilökunnalle näitä ei missään nimessä raaskita hommata.
Joululounaan saamme, that's it.
Maksaa iltalisiin ekstraa ja lauantaihinkin. Joskus liikuntaseteleitä. Yhden virkistysteatterin tms illallisineen vuodessa ja pikkujoulut. Hieronta olis kiva, mutta sitä ei nykyisellä työnantajalla ole, edellisessä paikassa oli, yllämainittujen lisäksi.
Olen luovassa työssä, mutta edut eivät vastaa mainetta. Puhelinetu ja lounasseteli on, ja työterveyshuolto on hippusen perustasoa kattavampi. Kerran vuodessa pääsee yhdeksi yöksi ulkomaille ja pikkkujoulut pidetään. Kaikki edut, mitä mahdollisesti on, nollautuvat sillä, että alalla ei ole työehotosopimusta, joten vuosittaisista palkankorotuksista saa vain haaveilla, eikä ylityökorvauksia ym. palkanlisiä tunneta.
Uskoisinkin, että oikeasti parhaat edut on tilintarkastus- ja lakifirmoissa ym. ei-luovilla aloilla.
Yksityisellä työterveysasemalla keikkaillessani olen onnellinen, kun työnantaja tarjoaa teen ja kahvin. Olen tottunut viemään omat.
Sh/th
Kohtuullisen palkan, joustavat työajat, mielenkiintoisia työtehtöviä ja mukavat työkaverit.
Kaikki pyytämäni ylimääräiset vapaat on tähän mennessä olleet palkallisia, vaikka olen pyytänyt palkatonta. Ei kuulemma jaksa alkaa säätää palkanlaskennan kanssa.
Kahvi talon puolesta, puhelin(etu??) ja 3 virkistys/ryyppäysreissua vuodessa rajattomalla piikillä.
Kyseessä pienehkö insinööritoimisto.
Nämä ovat aina hauskoja ketjuja - saa itsekin alkaa miettimään mitä firma oikein maksaakaan. :)
Olemme lähetettyinä työntekijöinä, joten firma maksaa asumisrahaa 25k/vuosi, puhelin ja siihen liittyvät kulut, läppäri, toimistolla toki kahvit ja limsat yms. Joskus tilataan ruokaa konttorille. Syömässäkin käydään usein. Kerran vuodessa Vegasiin matka. Ei siis sinänsä ihmeitä maksa, pieni tuo asumisrahakin loppujen lopuksi. Tietysti normaalit autovuokraukset ja muut, mutta ne liittyvätkin työhön. Pari kertaa vuodessa jokin reissu ja ruuat (joulu ja kesä). Tietysti juopottelua firman piikkiin tapahtumissa. :)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 22:37"]
Kivaa palkatonta ylityötä ja puhelinsoittoja ja sähköposteja vapaa-ajallakin.
[/quote]
Kiteytit aika hyvin. Bonuksena hirmu kitinä, jos en just sillä hetkellä vastaakaan puhelimeen kun töistä soitetaan. Ainiin, tarviiko mainita ettei meillä ole edes työpuhelimia firman puolesta.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 23:21"]
Miten ykkösen työpaikalle pääsee duuniin :)
[/quote]
Mä luulen että kolmastoista on hauskemmissa töissä.
Minä kuitenkin viihdyn paikassani ja meille haetaan nytkin "sopivaa" (nimenomaan tiimin henkeen sopivaa) graafista suunnittelijaa ja jotain "vähän erilaista" valokuvaajaa ( syksyllä poisjäävä nykyinen kuvaaja on skitso paskiaisnero, jota tulemme luultavasti kaipaamaan maailman tappiin asti), jolla olisi tietyntyyppistä toimittajakokemustakin.
Paikkoja on siis auki.
En kehtaa panna firman nimeä esiin, kun kirjoittelen tämmöisiä ja pienessä maistissakin olen... Mutta jos oikeasti haluat ja sovit meille, osaat kyllä käyttää hakukoneita sen verran että löydät paikan.
Tervetuloa.
ei mitään, pikkujoulutkin meiltä vietiin..