Pitäisikö sinun mielestäsi perustuslain 19 pykälää rajata jotenkin?
PL 19§: ”jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.”
Kommentit (7)
Ei mielestäni.
Entä sun mielestä ja jos, niin miksi ja miten? Haluaisitko rajata turvan suomen oikeudenkäyttöpiirissä olevista vain suomen kansalaisiin, kuten useimmat, vai miten? Se ei kyllä olisi ihmisoikeusvelvoitteiden vuoksi edes mahdollista.
Ei pitäisi. Ei kuulosta kauhean hyvältä että kaduilla kuolis ihmisiä kylmään, nälkään ja sairauksiin. Sellainen tilanne olis uhka myös niille jotka pysyvät itsestään taloudellisesti huolehtimaan.
Siis nyt mulle alkaa tod. riittää tämän palstan meininki ja ilmapiiri.
Joo. Sitä mikä on "välttämätön toimeentulo" tulisi laskea.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 15:39"]
Joo. Sitä mikä on "välttämätön toimeentulo" tulisi laskea.
[/quote]
Samaa mieltä. Niin että jos ihmisellä ei esim. ole mitään halua mennä kouluun tai töihin, niin väristä ja etnisyydestä riippumatta sillä ei pitäisi myöskään olla oikeutta esim. omaan asuntoon. Olen ihan varma siitä, että tämänkin palstan syrjäytyneillä hemmoilla olisi oikeasti parempi olla asuntolassa muiden joukossa kuin yksin kämpässä nysväämässä jotain mamumonologia päivästä toiseen. Siellä olisi psykologin palvelut lähellä ja pystyttäisiin kuntouttamaan kaverit koulu- ja työkelpoisiksi. Luulen että tää uudistus voisi muutenkin mennä läpi, koska kyseiset tyypit on itsekin sitä mieltä että jos ei työnteko kiinnosta, niin sitten oikeudet pois.
Joo. Netissä nysvääviltä palstapersuilta yhteiskunnan kustantama laajakaista pois. Sitähän sää kysyit, eikö niin?