Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sikiö nukkua öisin sikeästi?

Vierailija
14.07.2020 |

Olen rv 35. Vauva on öisin mahassa todella hiljainen ja liikkumaton. Voiko vauva jo tuon ikäisenä kohdussa nukkua sikeästi/lepäillä monta tuntia? Käyn pari kolme kertaa yöllä vessassa, jonka jälkeen koitan aina tunnustella liikkeitä ennen kuin nukahdan uudestaan. Öisin ei tule yhtäkään potkua, ja vain pientä vaimeaa liikettä/arnnon vaihtoa saankin odotella pitkään muutaman minuutin.

Aamulla kun herään, saattaa vauva liikahdella pari kertaa/muutamia kertoja tunnissa. Herätellen vauvaa saan kyllä sen 10 liikettä. Sokeria en syö, koska radi. Iltapäivää kohti liikkeitä tuntuu aina vain enenevin määrin, päivällä/iltapäivisin myös potkuja ja illalla alkaa potkushowt (kaikkein voimakkaimmat potkut iltaisin) joka ilta ja liikettä reilusti joka tunti.

Onko tämä vaan sikiön omaa rytmiä? Myös alkuraskaudesta muistan, että aamupäivät aina rauhallisia ja alkoi liikkua iltapäivää/iltaa kohden.
Tällainen rytmi siis toistunut jo usean päivän/viikoa ajan.
Onko muut huomanneet vauvalla tiettyä rytmiä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma jeesus mikä kysymys. Nyt ollaan jännän äärellä. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset sitä menee lisääntymään. 

Vierailija
4/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti. Kuopus heräili aina vasta puolilta päivin, vaikka itse heräsin ja liikuin aikaisin töihin.

On synnyttyäänkin ollut aamu-uninen.

Vierailija
5/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti Ap, anna sen sun sikiösi olla rauhassa, ja herrantähden NUKU öisin! :D

Vierailija
6/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset sitä tänne kirjoittaakin. ❤

Minulla taustalla kolme keskenmenoa, auttaisiko se sinua tuntemaan vähän empatiaa?

ap

Vierailija
7/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oikeasti Ap, anna sen sun sikiösi olla rauhassa, ja herrantähden NUKU öisin! :D

🙂 Kiitos, tämä helpotti. 😃 Tiedän itsekin tuon jatkuvan liikkeiden tunnustelun olevan älytöntä. Mulla ollut kolme keskenmenoa ennen tähän asti edennyttä raskautta, joten huolta on piisannut...

ap

Vierailija
8/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietysti. Kuopus heräili aina vasta puolilta päivin, vaikka itse heräsin ja liikuin aikaisin töihin.

On synnyttyäänkin ollut aamu-uninen.

Kiitos, tämä huojensi. 👍

Vierailija
9/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä kommentti sinulla. Häpeä. 🙄

Vierailija
10/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙂 Kiitos, tämä helpotti. 😃 Tiedän itsekin tuon jatkuvan liikkeiden tunnustelun olevan älytöntä. Mulla ollut kolme keskenmenoa ennen tähän asti edennyttä raskautta, joten huolta on piisannut...

ap

Huh, otan otaa menetyksiisi. Itse asiaan sanoisin, että kaikki vauvat (sikiöt) käyttäytyy omalla tavallaan. Munkin vauvana oli hyvin rauhallinen. Välillä saatoin illalla havahtua siihen, etten ollut koko päivänä tuntenut liikkeitä ja silloin otin sokeria ja tein liikelaskentaa. Vauva ei myöskään melskannut iltaisin tai öisin, joten nukuin aivan mainiosti loppuun asti. Nyt tuo bebe on kolme kuukautta vanha ja yhä mukavan rauhallinen tapaus, ehkä sunkin tilanne siis lupaa hyvää :)

Vierailija
11/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä enää tuossa vaiheessa ole edes kovin paljoa tilaa liikkua, joten voi ihan hyvin olla pitkäänkin vaisu ja liikkeet voi olla hentoja. On ihan normaalia, että sikiöllä on oma rytminsä ja persoonansa.

Vierailija
12/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Vauvalla on kaikki hyvin ja se ei enää voi mennä kesken, se syntyy jos on syntyäkseen ja pystyy jo hengittämään itse. Ota rauhallisesti ja anna vaavin nukkua silloin kun nukuttaa, sillä on syntymiseen valmistautuminen edessä ja se on iso urakka hänellekin.

Vierailija
13/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiit olla kiittollinen ettei ole niin temperamenttinen sälli että syöksyisi ulos ja vaippa päässsä pankkkia ryöstämään ja piriä myymään torille.

Vierailija
14/14 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi epäselväksi että nukkuuko sikiövauva samalla tavoin kuin vastasyntynyt.