Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö lääkärit todella alennu syömään/kahvittelemaan hoitajien kanssa samassa pöydässä?

Vierailija
14.07.2020 |

Herrajumala -onko Suomessa todella kastijako sairaaloissa?

Kommentit (484)

Vierailija
241/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sen että Töölön sairaalan neurokirurgit ym erikoistarjoukset saavat oman pöydän (leikkaus saattaa kestää 10 h) ja tauko on tiettyyn aikaa, on tärkeää että saavat ruuan nopeasti ja pääsevät nopeasti syömään jotta pääsevät mahd pian takaisin leikattavan kimppuun.

Hoitajilla on leikkaussalissa tauottajat/sijainen, kirurgit joutuvat hoitamaan potilaan itse alusta loppuun.

Minäpä en ymmärrä. Kovempaa duunia ja paskalla palkalla se hoitaja tekee kuin kirurgi. Ei siihen omaa pöytää tarvita. Elitismiä ja alistamista.

Eli Töölö - täällä siis lääkärit jeesuksina omissa pöydissä?

Vierailija
242/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo potilaskertomusten virheet hoitaa joku ihan muu kun lääkäri. Lääkäri voi ottaa kyllä asiasta sillä lailla kopin, että mainitsee osastonsihteerille asiasta, jos potilas näin vastaanotolla toivoo. Jos kyseessä on useamman viikon vanha merkimtä, sihteeri vie asian edelleen sairaala-arkiston käsittelyyn. Ei lääkäri välttämättä ehdi tai edes osaa ruveta plaraamaan potilaiden välissä potilastietojärjestelmää.

Ei virheitä korjaa arkisto eikä osastonsihteeri. Virheen korjaa aina tekstintekijä itse. Arkisto/osastonsihteeri voi välittää korjauspyynnön tekstin tehneelle.

Meidän sairaalassa toimitaan kyllä just niin kuin kirjoitin. Olen itse tekstinkäsittelijä, ja meidän(kin) virallinen nimike on meillä osastonsihteeri.

Nyt kun on saatu ihan teksinkäsittelijä/osastonsihteeri kommentoimaan, niin miten te oikein kirjaatte niitä lääkäreiden lausumia saneluita? Kirjaatteko ihan sanasta sanaan vai lueskeletteko ensin vähän hoitohistoriaa ja sitten sovellatte lääkärin sanomaksi sitä mitä mieleenne juolahtaa? Niin törkeitä kirjauksia on minustakin kirjattu, että on hyvin vaikea uskoa,ettäkö lääkäri olisi itse sanasta sanaan sanellut senkaltaista tekstiä kirjattavaksi! Ihmeen uteliasta väkeä olette te sihteerit- luette asiakirjoja ja potilastietoja,jotka eivät teille missään nimessä kuulu ja mustamaalaatte ihmisiä,joita ette edes tunne! Mitä sairasta tyydytystä mahdatte tuollaisesta toiminnastanne saadakaan on minulle mysteeri,joten voisiko joku teistä vastata- miten kirjaamisprosessi potilasasiakirjoihin käytännössä toteutetaan?

Kyllä sinne kirjataan juuri se mitä lääkäri sanoo. Kyllä sitä on tullut kirjoitettua sinne hyvinkin omituista tekstiä ja se on juuri sitä mitä lääkäri sanelee. Paljon myös lääkärit kirjaavat itse ja siellä on monesti havaittavissa sellaisiakin kirjoitusvirheitä, ettei uskoisi noin korkeasti koulutetun ihmisen kirjoittavan. Enpä usko, että missään sihteerit haluavat mustamaalata potilasta siten, että keksii päästään sinne jotain omaa :D esimerkiksi meillä sanelut puretaan eri paikassa, kuin sanellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sen että Töölön sairaalan neurokirurgit ym erikoistarjoukset saavat oman pöydän (leikkaus saattaa kestää 10 h) ja tauko on tiettyyn aikaa, on tärkeää että saavat ruuan nopeasti ja pääsevät nopeasti syömään jotta pääsevät mahd pian takaisin leikattavan kimppuun.

Hoitajilla on leikkaussalissa tauottajat/sijainen, kirurgit joutuvat hoitamaan potilaan itse alusta loppuun.

Minäpä en ymmärrä. Kovempaa duunia ja paskalla palkalla se hoitaja tekee kuin kirurgi. Ei siihen omaa pöytää tarvita. Elitismiä ja alistamista.

Eli Töölö - täällä siis lääkärit jeesuksina omissa pöydissä?

Ajetaanko hoitaja täällä pois lääkäripöydästä jos siihen vahingossa menee? Aika nolaavaa ja törkeää jos näin!

Vierailija
244/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että tähän ketjuun hoitajat ja muut alkavat rohkeasti listata paikkoja, joissa ns ”lääkäripöytiä” eli kastijakoa yhä harjoitetaan. Asiaan on puututtava - välittömästi!

Eli: nimiä tähän, missä nämä yhteiskunnan elättämät palkolliset saavat alistaa muita ja esiintyä jumalina?

Samaa mieltä: kiusaamis- ja luokkajakosairaalat riviin!

Vierailija
245/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Jorvin sairaalan ruokalassa vahingossa lääkärien pöytään (olin lapsipotilaan omainen). Ei käsketty pois mutta jutut oli tosiaan kollegiaalisia: ”Päivystys alkaa, ei jumalauta...” ja pään pyörittelyä.

Vierailija
246/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Kyllä lääkärit tulevat myös hoitajien kanssa syömään/kahvittelemaan samaan pöytään. Itse olen kiinnittänyt siihen huomiota, että hyvin harva hoitaja tai lääkäri haluaa laitoshuoltajaa istumaan kanssaan samaan pöytään.

Vierailija
247/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastijako on huono asia mutta kuka tavis edes tahtoisi olla lääkärien seurassa, ne on älykköjä ja niin kiinni omassa työssään että jutut on kuin toisesta maailmasta.

Vierailija
248/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellessani kotitalousoppilaitoksessa laitoshuoltajaksi olin sairaalassa työharjoittelussa ja todellakin lääkärit kulkivat nokka pystyssä käytävillä eivätkä vaivautuneet siivoojille edes huomenta sanomaan.

Joku harva lääkäri tervehti kaikkia ihmisiä jotka aamulla vastaan kävelivät.

Vierailija
249/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo potilaskertomusten virheet hoitaa joku ihan muu kun lääkäri. Lääkäri voi ottaa kyllä asiasta sillä lailla kopin, että mainitsee osastonsihteerille asiasta, jos potilas näin vastaanotolla toivoo. Jos kyseessä on useamman viikon vanha merkimtä, sihteeri vie asian edelleen sairaala-arkiston käsittelyyn. Ei lääkäri välttämättä ehdi tai edes osaa ruveta plaraamaan potilaiden välissä potilastietojärjestelmää.

Ei virheitä korjaa arkisto eikä osastonsihteeri. Virheen korjaa aina tekstintekijä itse. Arkisto/osastonsihteeri voi välittää korjauspyynnön tekstin tehneelle.

Meidän sairaalassa toimitaan kyllä just niin kuin kirjoitin. Olen itse tekstinkäsittelijä, ja meidän(kin) virallinen nimike on meillä osastonsihteeri.

Nyt kun on saatu ihan teksinkäsittelijä/osastonsihteeri kommentoimaan, niin miten te oikein kirjaatte niitä lääkäreiden lausumia saneluita? Kirjaatteko ihan sanasta sanaan vai lueskeletteko ensin vähän hoitohistoriaa ja sitten sovellatte lääkärin sanomaksi sitä mitä mieleenne juolahtaa? Niin törkeitä kirjauksia on minustakin kirjattu, että on hyvin vaikea uskoa,ettäkö lääkäri olisi itse sanasta sanaan sanellut senkaltaista tekstiä kirjattavaksi! Ihmeen uteliasta väkeä olette te sihteerit- luette asiakirjoja ja potilastietoja,jotka eivät teille missään nimessä kuulu ja mustamaalaatte ihmisiä,joita ette edes tunne! Mitä sairasta tyydytystä mahdatte tuollaisesta toiminnastanne saadakaan on minulle mysteeri,joten voisiko joku teistä vastata- miten kirjaamisprosessi potilasasiakirjoihin käytännössä toteutetaan?

Kyllä sinne kirjataan juuri se mitä lääkäri sanoo. Kyllä sitä on tullut kirjoitettua sinne hyvinkin omituista tekstiä ja se on juuri sitä mitä lääkäri sanelee. Paljon myös lääkärit kirjaavat itse ja siellä on monesti havaittavissa sellaisiakin kirjoitusvirheitä, ettei uskoisi noin korkeasti koulutetun ihmisen kirjoittavan. Enpä usko, että missään sihteerit haluavat mustamaalata potilasta siten, että keksii päästään sinne jotain omaa :D esimerkiksi meillä sanelut puretaan eri paikassa, kuin sanellaan.

Jonkun ulkomaalaisen lääkärin saneluita on pakko muokata sellaiseen luettavaan muotoon, mutta se itse asia ei saa muuttua. Ei sine voi kirjoita nain, koska kysesa potilasassiakirja.

Vierailija
250/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastijako on huono asia mutta kuka tavis edes tahtoisi olla lääkärien seurassa, ne on älykköjä ja niin kiinni omassa työssään että jutut on kuin toisesta maailmasta.

Eivät ole älykköjä, vaan sivan tavallisia ihmisiä joiden elämisen me kaikki maksamme. Omat pöydät ovat sairas ja elitistinen vaatimus täysin hatusta vedetylle arvoasemalle. Kyse on periaatteesta; luokkajako ja omat kiusaamispöydät pois!

Vierailija
251/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän sairaalassa ainakaan ruokalassa ole erikseen pöytiä lääkäreille, useinkin istunut niiden kanssa samassa pöydässä syömässä

Vierailija
252/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetelkaa demokratiasta irtisanotuneet kiusaamistahot tähän!

Vierailija
253/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä julkisen sektorin ääri-idioottimaista äpäröintiä. Yksityisessä pörssifirmassa voit aivan hyvin mennä vaikka miljoonan vuodessa tienaavan toimitusjohtajan kanssa samaan pöytään ruokalassa eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

No et kyllä voi.

Se toimari tuskin edes on samalla mantereella ja silloin kun on niin ei samassa pöydässä mitään rivityöntekijöitä istu.

Yksityisellä tuo on ihan normaalia että työntekijät syö ja juo eri aikaan kuin toimihenkilöt ja johtajat. On jopa huomautettu mullekin että olen "väärään aikaan" syömässä, nyt on toimihenkilöiden lounasaika.

Vierailija
254/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskellessani kotitalousoppilaitoksessa laitoshuoltajaksi olin sairaalassa työharjoittelussa ja todellakin lääkärit kulkivat nokka pystyssä käytävillä eivätkä vaivautuneet siivoojille edes huomenta sanomaan.

Joku harva lääkäri tervehti kaikkia ihmisiä jotka aamulla vastaan kävelivät.

Tässä malliesimerkki sairaalalääkärien häiriintyneestä käytöksestä joka mahdollistetaan hyväksymällä se.

Vierailija
255/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä julkisen sektorin ääri-idioottimaista äpäröintiä. Yksityisessä pörssifirmassa voit aivan hyvin mennä vaikka miljoonan vuodessa tienaavan toimitusjohtajan kanssa samaan pöytään ruokalassa eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

No et kyllä voi.

Se toimari tuskin edes on samalla mantereella ja silloin kun on niin ei samassa pöydässä mitään rivityöntekijöitä istu.

Yksityisellä tuo on ihan normaalia että työntekijät syö ja juo eri aikaan kuin toimihenkilöt ja johtajat. On jopa huomautettu mullekin että olen "väärään aikaan" syömässä, nyt on toimihenkilöiden lounasaika.

Ja sinä uskoit?

Vierailija
256/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole älykköjä, vaan sivan tavallisia ihmisiä joiden elämisen me kaikki maksamme. Omat pöydät ovat sairas ja elitistinen vaatimus täysin hatusta vedetylle arvoasemalle. Kyse on periaatteesta; luokkajako ja omat kiusaamispöydät pois!

Työnnä sinä periaatteesi vaikka minne. Ruokatauko on kunkin omaa aikaa ja sen saa käyttää siinä seurassa kuin haluaa. Itse vietän sen sina kolleegani kanssa, joka on kaveri myös vapaalla.

Vierailija
257/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaapa aika lääkärillesi, aika tuplata psykoosilääkitys.

Vierailija
258/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listatkaa hoitotahot, joissa kiusaajapöydät!

Vierailija
259/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Työskentelen isossa, kansainvälisessä pörssiyhtiössä. Esim. maajohtaja jonottaa meidän henkilöstöravintolassa muiden satojen henkilöiden mukana ja hänen kanssaan voi mainiosti lounastaa. Harva toki kehtaa, mutta näin periaatteessa. Minä ja työkaverini näin tehtiin, kysyttiin onko hänellä tulossa lounasseuraa. Ravintola oli täysi. Hän tuntui olevan iloinen seurasta.

Olen monesti miettinyt lähtöä isosta yrityksestä ja hakeutumista julkiselle sektorille. Mutta tässä on yksi syy, miksi en ole niin tehnyt.

Vierailija
260/484 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä peruskoulussa sihteerit, opet, reksit, avustajat istuvat yhdessä. Siivoojat eivät tule. Reksi joka vuosi houkuttelee heitä mukaan yhteisiin pikkujouluihin. Joskus tulevat, joskus sanovat että pitävät omat. En tiedä miksi kaikissa tai ainakin melkein kaikissa kouluissa siivoojat ovat jossain omassa kellarikoppitaukotilassaan. Voisivat ihan hyvin liittyä muiden seuraan.