Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt naiset allekirjoittamaan! Tasataan vanhemmuuden kustannukset!

Vierailija
21.05.2013 |

http://www.yrittajanaiset.fi/index.php?k=7506

- Nyt on aika siirtää vauvoista aiheutuvat vanhemmuuden kulut kaikkien yhteisesti maksettaviksi ja taata nuorille naisille ja miehille yhtäläiset mahdollisuudet työllistyä ilman, että työnantajan pitää pelätä naisen palkkaamisen merkitsevän vauvalaskua, Yrittäjänaisten puheenjohtaja Kaarina Jokinen painottaa.

Nykyjärjestelmän vuoksi naisten yritykset eivät liioin kasva, kansainvälisty eivätkä työllistä. Nyt käytössä olevan järjestelmän vuoksi nuoret naiset syrjäytyvät pätkätöihin, vaikka naiset suorittavat jo nyt suurimman osan kaikista akateemisista loppututkinnoista.

- Vanhemmuuden kustannukset eli vauvan hinta on asia, joka pitää päättää tupo-pöytien sijaan eduskunnassa, kuten muutkin perhe- ja sosiaalipoliittiset kysymykset, Naisjärjestöjen Keskusliiton puheenjohtaja Sirkka-Liisa Anttila vaatii.

Ruotsissa asia on ratkaistu jo vuosia sitten tasaamalla ja maksamalla vanhemmuuden kulut verovaroista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitettu :)

Vierailija
2/5 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 16:11"]Allekirjoitettu :)[/quote]

Hienoa! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/5 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap kun laitoit tiedon, kävin juuri kannattamassa. Olen vasta 33 vuotias, mutta olen itse voinut tehdä töitä vakituisessa työsuhteessa jo 7 vuoden ajan ja perustaa huoletta perheen yliopistotutkinnostakin huolimatta. Kaikilla ei ole näin hyvin. Ongelman tiedostin jo 10 vuotta sitten, kun asia oli tapetilla, mutta mitäänhän ei ole tapahtunut edellenkään asian korjaamiseksi. Olen iloinen, että nyt saan kirjoittaa nimeni näin tärkeään aloitteeseen. Suomi on kyllä aikamoinen takapajula monessa suhteessa Ruotsiin verrattuna!

Vierailija
5/5 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitettu, kiitos kun toit aloitteen tietooni!