Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ostatte "siistit" kesävaatteenne?

Vierailija
21.05.2013 |

Tein kierroksen Helsingin keskustassa etsien kesäksi vaatteita, lähinnä paitoja ja puseroita. Tyhjin käsin palasin. Kaikki kaupat ovat täynnä ohuita, leveitä trikooriepuja, joiden alla täytyisi pitää toista paitaa. Tai sitten puuvillaisia harsonohuita telttoja, joita minä pitäisin rannalla bikinien päällä tarvittaessa, en suinkaan ihmisten ilmoilla kulkiessani.

Joo, olen mummo ja vanhanaikainen (42 v.), kun en osaa tuollaisia vaatteita pitää. Mutta onko enää nykyään olemassa napakoita, siistejä T-paitoja tai puuvilla/pellava/viskoosi lyhythihaisia paitapuseroita? Vinkatkaa merkkejä ja ostopaikkoja.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serpentiini. Looooooool. SIISTEJÄ!!!

Vierailija
2/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zarasta löytyy siistejä perus lyhythihaisia. Itse ostin viime kesänä monta paitaa sieltä, muutaman silkkisen lyhyhihaisen illan viettoja varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 22:15"]

Olenko ainoa jota häiritsee Espritissä sen pimeys? Mustat seinät ja muutama valospotti siellä täällä. Joutuu välillä arvailemaan vaatteiden vÄrisävyjä.

[/quote]

Tuo on muuten ihan totta. Lisäksi siellä soi jumputtava musiikki ihan kuin jossain nuortenvaateliikkeessä. Mun mielestä tuo keskustan Esprit yrittää profiloitua enemmän nuorille kuin aikuisille suunnatuksi liikkeeksi.

Vierailija
4/18 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earth-merkillä on paksuja ja napakoita kankaita. En tiedä myymälästä. Vogelia tulee Nanson lisäksi mieleen. Näin aikuisena köyhänä itse satsaan mieluummin pariin kestävään, menevät useamman vuoden. Silkkisekoitteet ovat kanssa kivoja kesällä.

Vierailija
5/18 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forumin espritissä on aikuisempaa enemmän kun aleksilla. Itse tilaan nmyoson netistä, kun en kerkeä kaupoissa juosta (Bootz, Zalando, Esprit). Käy muuten kattomassa netistä peterhahn.fi itse en ole vielä tilannut, mutta näyttää siisteiltä aikuisemmilta vaatteilta.

Vierailija
6/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:41"]

Onkohan noissa Espritin liikkeissä muuten erilainen valikoima riippuen sijainnista? Mitä minä olen keskustan Espritissä käynyt, niin siellä on tosi nuorisopainotteinen valikoima, esimerkiksi Jumbossa taas jotenkin aikuisempi. Ehkä aikuisen ihmisen kannattaa etsiä vaatteita muualta kuin Helsingin keskustasta.

[/quote]

Espritillä on useampaa mallistoa, esim EDC on juuri tuota nuorisovalikoimaa. Espritiltä löytyy myös klassisempaakin vaatetta. Itse tilaan melkein useiten netistä, vaikka parikin Espritiä myyvää liikettä löytyy lähistöltä.

Vierailija
7/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moda. Sieltä kävin viimeksi tänään ostamassa itselleni uusia vaatteita.

Vierailija
8/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jota häiritsee Espritissä sen pimeys? Mustat seinät ja muutama valospotti siellä täällä. Joutuu välillä arvailemaan vaatteiden vÄrisävyjä.

Vierailija
9/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisista halpaketjukaupoista noita löytyy. Mene kunnon vaatekauppoihin, Haloselle, Jokiselle, Stockalle, Serpentiiniin ym, niin johan alkaa löytyä.

Vierailija
10/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä oudointa olikin, että kiersin niin Halosen, Jokisen, Stockan kuin Aleksi 13:nkin. Vika on siis varmaan minussa, kun en niistäkään löytänyt. Oisko sulla kakkonen mielessä tiettyjä merkkejä, joista etsiä?

Itse asiassa, vastaanpa tässä itselleni. Gerry Weberiä oli paljon Jokisella ja Stockalla. Sieltä varmaan löytyisi. Kuvittelin vaan löytäväni edes jotain edullisemmilta merkeiltä, mutta jos ei, niin sieltä sitten.

Ap

Vierailija
11/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksi 13

Vierailija
12/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Promodista olen löytänyt ihanat kietaisumekot. En tiedä onko Suomessa?

Vierailija
13/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Merkkitavaratalosta ja esim. Espritistä.

Mutta esim. Aleksi 13 on hyvä paikka. Menehän myös Ateneuminkujalle Atskin taakse. Siellä on muutamia liikkeitä lopettanut, enkä muista sitä pikkuliikkeen nimiä, mitä haen. Mutta se on enemmän makkaratalon päässä kuin Intersportia.

Vierailija
14/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esprit on järkevien perusvaatteiden tyyssija ihan säästä riippumatta. Kesällä kesävaatteita, talvella talvivaatteita.

Vierailija
15/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esprit, Esprit, Esprit. Se on nykyään ratkaisu kaikkiin vaateongelmiini. Ostin sieltä juuri monta napakkaa, siistiä t-paitaa kesäksi. Ja noita paitapuseroitakin siellä näytti olevan. Ks. heidän nettikauppansa ja liikkeitä on ainakin Espoossa Sellossa ja Omenassa.

Vierailija
16/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisempaan, siistiin pukeutumiseen olen ostanut Nanson puuvillasekoitteisia T-paitoja. Ne pysyvät hyvinä pesussa, eivätkä ole liian ohuita. Niitäkin on monen mallisia, joten pitää sovitella ja etsiä.

Vierailija
17/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43v ja asun Klaukkalassa. Cittarin talossa on parikin loistavaa naistenvaateliikettä joista löytyy aina kauniita ja hyviä vaattteita. Helsingistä on puolen tunnin matka autolla.

Vierailija
18/18 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan noissa Espritin liikkeissä muuten erilainen valikoima riippuen sijainnista? Mitä minä olen keskustan Espritissä käynyt, niin siellä on tosi nuorisopainotteinen valikoima, esimerkiksi Jumbossa taas jotenkin aikuisempi. Ehkä aikuisen ihmisen kannattaa etsiä vaatteita muualta kuin Helsingin keskustasta.