Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava tyttäreni

Vierailija
21.05.2013 |

Hän on 6-vuotias ja menee ensi syksynä kouluun. ylipainoa on noin 6 kiloa.

Olen antanut hänelle kohta viikon ajan lähinnä kasviksia ruuaksi, tietenkin hän syö myös tarhassa. Karkit olen laittanut pannaan ja muut herkut. Kiloja on lähtenyt tytöltä nyt 3 kiloa hieman päälle viikossa, vielä puolet saisi lähteä. Tyttö on 120cm pitkä ja tällä hetkellä 21 kiloa.  En halua, että häntä aletaan kiusaamaan lihavuuden takia, mielummin hieman liian laiha, kuin liian lihava.

Onko muita äitejä, joiden lapsia on kiusattu, kuinka niistä selvittiin ?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai viikossa lähtenyt 3kg? Noin pienestä??? Ylipainoa sulla on läskipäässäs  LOL

Vierailija
2/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt lapselle anna pelkkiä kasviksia. Puolet kasvista , neljännes vaikka täysjyvä riisiä ja neljännes lihaa/kalaa. Tä'llä laihtuu varmasti. Ja vielä liikuntaa joka päivälle. Vaikka kävelette pienen lenkin ja lisäsksi normaalia ulkoleikkiä niin paino korjaantuu kyllä enne koulun alkua  hyviin uomiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO!

Vierailija
4/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He-he. Siis 15kg olisi painotavoite? Sinänsä ihan hyvä tarina, mutta olisit nyt pysynyt edes realismin rajoissa...

Vierailija
5/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painotavoite on 18 kiloa, tyttö on laihtunut jo kolme kiloa ja olen siitä erittäin ylpeä. Lähtöpaino oli 24 kiloa ja se kyllä näkyi. Kasvikset käyvät erittäin hyvin laihduttamiseen myös lapselle, toki myös lihaa olen vähän antanut en huomannut sitä mainita.

Vierailija
6/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Okei... Mitäs seuraavaksi? Ripsipermanentti ja glitteribiksut ja masis sekä lähete syömishäiriöklinikalle.

Vierailija
7/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tää on totta niin toivottavasti huolehdit siitä että lapsi saa riittävästi proteiinia, hyviä rasvoja ja hyviä hiilareita. Lapsi tarvitsee niitä kasvaakseen ja kehittyäkseen normaalisti.

Vierailija
8/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tähän hetkeäkään.

Lapselta ei voi lähteä 3kg viikossa painosta pois, ellei häntä ole pidetty todella nälässä niin, että myös nesteitä on kehosta lähtenyt. Ja lapsi tuskin olisi aivan tyytyväinen sellaisessa tilanteessa..

Lisäksi koko aloitus on potaskaa lihavuusväitteineen. Mulla nyt ei ole 6-vuotiaiden normaalipainotaulukkoa tässä, enkä jaksa googlettaa, mutta:

Meidän tyttö, juuri 5v täyttänyt, on 115cm ja painoa on n.21kg. Viimeksi mitat neuvolassa 112cm ja 19kg, ja paino oli himpun verran keskikäyrän ALApuolella. Näyttää kuitenkin kasvavan tuossa omalla käyrällään koko ajan.

Poika on vähän yli eli 120cm ja painoa 22-23kg. Kasvaa nollakäyrällä.

mikä tän aloituksen pointti on?

Eihän sua kukaan usko, jos vain huomaa että noilla pituuksilla ja painoilla ei ole mitään tekemistä lihavuuden kanssa. Myös tuo ylinopea keventyminen on naurettava väite.

Ärsyttää, miten joku jaksaa keksiä tällaista.

Vierailija
9/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö painoi 120-senttisenä 28kg ja ihan oli normaalin näköinen tyttö. Älä nyt hyvänen aika pientä lasta laita millekään laihdutuskuurille, kyllähän tuo kasvaa pituutta vielä ja paljon, niin tasottuu kyllä, vaikka minun mielestä on kyllä ihan normaalipainoinen nytkin. Aivan kauheeta tunkea jo tuonikäiselle lapselle päähän jotain laihdutusjuttuja... Ei tarvii sitten ihmetellä jos on teininä joku anorektikko tai bulimikko....

Vierailija
10/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä minun (aloittajan) teksti on aivan totisinta totta. Sitä painoa on lähtenyt se kolme kiloa hieman päälle viikossa ja ainakin puolet siitä on nestettä. Seuraavaksi painonpudotus hidastuu huomattavasti ja jos lapsi ei laihdu niin sitten paino saa jäädä vaikka nykyiseen. Olen minä huolehtinut lapsen riittävästä vitamiinien saannista ja muusta. Mihinkään missikisoihin en ole tyttöä viemässä, tahdon vain, että hän on terve eikä kukaan kiusaa. Kumma, kun ette jo hauku minua huonoksi äidiksi.

Vierailija
11/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kuule, ei sitä kiusata välttämättä ulkonäöstä! Minä olin pyöreähkö, minua kiusattiin kuule siitä, että tykkäsin käyttää poikien vaatteita, luin paljon kirjoja, kirjoitin tarinoita ja runoja, kappaleen sanoja yms. Että muokkaas nyt se vaan olemaan massassa, koska muutenkin kiusataan, ei vain ulkonäöstä, idiootti!!

P.s muo ei koskaan kiusattu painosta, vain siitä, että olin erilainen kuin muut.

Vierailija
12/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa kannustaa liikkumaan, sillä ne kilot lähtee ja muutenkin tulee kaunis kroppa

Vierailija
13/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle kouluikäistä lasta pitäisi millekään laihikselle laittaa! Karkit ja muut herkut tietty minimiin normaalielämässä (juhlat erikseen) ja terveellinen ruokavalio mieluiten koko perheelle. Luontaisen liikumisen tukemista/kannustamista, ehkä joku liikunnallinen harrastus olisi hyvä. Luulis, että näin kesällä lapsi nauttisi ulkona olemisesta (jos siihen on ikinä yhtään kannustettu, keksitty kivaa ulkona tekemistä tms) ja siitä se liikunta tulisi kuin huomaamatta. (uiminen, pyöräily, metsässä liikkuminen, ulkoleikit jnejne.)

Vierailija
14/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa.. miksi kukaan edes jaksaa tällaisia? Itsellä 5v8kk poika, 118cm ja 18 kg ja KORRENOHUT. Jatkuvaa nillitystä neuvolasta kun on alipainoinen.

Vierailija
15/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla taas 6v syksyllä koulunsa aloittava poika.
Pojalla pikkuisen masua ja aina ollut kropaltaa roteva ja leveäharteinen. Pituutta hänellä 130cm ja painoa 30kg ja oon nyt päättänyt jättää herkut vähemmälle että ei yhtään enää pääsis tosta "lihomaan"
Poika kylläkin todella kova liikkumaan, futisharkat 2krt viikossa ja siihen päälle pelit 1-2krt viikossa. Lisäksi tarhassa ravaa ja juoksee kaikki ulkona oloajat jalkapallon perässä.
Ei oikestaan edes kävele koskaan, vaan juoksee ja loikkii joka paikkaan mihin menemme.
Siksi ihmetyttää, miten tota painoa on kuitenkin päässyt kertymään noinkin paljon.

Vierailija
16/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 11:02"]

Meillä tyttö painoi 120-senttisenä 28kg ja ihan oli normaalin näköinen tyttö. Älä nyt hyvänen aika pientä lasta laita millekään laihdutuskuurille, kyllähän tuo kasvaa pituutta vielä ja paljon, niin tasottuu kyllä, vaikka minun mielestä on kyllä ihan normaalipainoinen nytkin. Aivan kauheeta tunkea jo tuonikäiselle lapselle päähän jotain laihdutusjuttuja... Ei tarvii sitten ihmetellä jos on teininä joku anorektikko tai bulimikko....

[/quote]

Komppi tälle. Meillä pian 7v. pojalla on samat mitat ja juuri juttelimme lääkärin kanssa painosta ja pituudesta, koska luonnollisesti olin huolissani siitä, että lapsella olisi hieman ylipainoa (en kiusaamisen takia vaan ihan terveydellisistä syistä, koska liikakilot näkyvät vatsan kohdalla selvästi). 

Lääkäri tyrmäsi laihdutuskuurit tuon ikäiseltä. Tietenkin pitää katsoa, että syödään terveellisesti ja liikutaan riittävästi mutta ei missään nimessä laihikselle, varsinkaan kun kyse ei ole mistään vaikeasta ylipainosta. Tuon ikäinen kasvaa koko ajan eikä se pituus tule painon kanssa aina samaa tahtia.

Totisesti toivon, että tämä on provo mutta koska maailmaan mahtuu kaiken näköistä tallaajaa niin....kait ap on nyt sitten vielä muistanut sanoa lapselle, että tämä on lihava....??

Vierailija
17/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 11:05"]

Kumma, kun ette jo hauku minua huonoksi äidiksi.

[/quote]

No kyllä sinä tässä asiassa olet aika huono äiti. Lause "mieluummin hieman liian laiha" tuolla aloituksessa kertoo kyllä kaiken oleellisen. Lapsiraukka, oppii heti kuusivuotiaasta asti, että pitää olla laiha, että äiti ja muut hyväksyvät. 

Ja sitten ihmetellään miten lapsilla on tänä päivänä jo ihan pienestä pitäen hirveät ulkonäköpaineet, varsinkin painon suhteen.

Vierailija
18/19 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, jos tämä on totta niin oletpas sitten äärimmäisen surkea äiti. Oikea mätäpaise ja epävarma surkimus :D Varmaan semmoinen ruma jalkojaan levittelevä wt-barbie.

Vierailija
19/19 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riisiä pastat makaronit yms. Lihottavat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan