Akateeminen, missä iässä kaveripiirisi vakiintui?
Ei ehkä sen lopullisen oikean kanssa, mutta kuitenkin sinkkusekoilu alkoi olla ohitse.
Kommentit (9)
hah, ymmärsin kysymyksen ihan väärin... luulin että tarkoitettiin, sitä missä vaiheessa kaveripiiri vakiintui niin, että ollaan vain samojen kavereiden kanssa tms.
mun opiskelukavereissa ja ystävissä (valtiotieteet ja kulttuurintutkimus lähinnä) osa oli sellaisia että löysi seurustelukumppanin opiskeluaikana, ja osa sitten vähän myöhemmin, kolmekymppisenä. nyt ollaan 32-35-vuotiaita, ja kaikki ystäväpiirissä on vakiintuneita. joillakin on jo lapsia, mutta itse asiassa kukaan heistä ei ole hankkinut lapsia suunnitellusti. Muutama pariskunta on naimisissa, suuri enemmistö ei.
Ei mulla mitään kaveripiiriä ole koskaan lapsuuden jälkeen ollut. Opiskelin alaa jolla olin opiskelijoissa ainoa nainen, ja vielä vanhempikin kuin muut opiskelijat, joten ei sieltä kavereita tullut. Eikä ole sen jälkeenkään mistään tullut mitään hyvänpäivän tuttuja läheisempiä. Sinkkusekoilua en ole harrastanut koskaan, sellainen itsekseni kotona viihtyvä kotihiiri olen ollut aina.
Parissa vuodessa ne näyttää löytävän kumppanin eli 20-25-vuotiaana.
Kaveripiiriin kuuluu myös ei-akateemisia, mutta näistä akateemisista:
- Yksi vakiintui jo lukioaikana, sai esikoisenkin jo opiskeluaikana, myöhemmin erosi tuosta nuoruuden rakkaudestaan ja lähempänä 30v löysi uuden miehen. Ei vietellyt villiä sinkkuelämää koskaan.
- Useampi on yhä sinkku (ikää mulla noin 33v ja vanhat opiskelukaverit samaa ikäluokkaa). Osa harrastaa yhä näitä "villejä irtosuhteitakin" edelleen.
- Aika moni vakiintui 20-24v välillä suunnilleen.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:02"]
1.-2. vuoden aikana.
[/quote]
Siis kun tultiin yliopistolle.
Tosi myöhään vakiintui, ja perheiden perustaminen vasta tositosi myöhään. Meillä oli hyvä ja tiivis kaveripiiri, mutta kun alettiin olla selkeesti yli kolmikymppisiä alkoi jo ihmetyttää ja ärsyttää se, että siinä porukassa aina joillekin tuli ero Ja vakiintuminen oli jollakin tavalla vaikea asia. Kaveripiiri koostui kunnianhimoisita opiskelijoista, ala oli vaativa, monet nykyään tutkijoita.