Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 9 ja hirveät supistelut

Vierailija
20.05.2013 |

Onkohan tämä nyt menoa - rv 9 kohta rv 10 ja ihan kamalat supistelut iski tänään. Läpi raskauden ollu tiputteluvuotoa ja ihan pienimuotosta tällasta supistelua, muttei missään nimessä niin kovaa kuin tänään. 

Pelottaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin kyllä neuvolan lisäksi yksityiselle ultraan niin ei tarvitse arpoa onko kaikki kunnossa vai ei.

Vierailija
22/28 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä neuvolaan. Onko siellä ultra tai jos ei ole, varmaan pääset lähetteellä ultraan? Mulla oli kummassakin raskaudessa alussa tosi kovia kipuja, mutta ne repäisykivut eivät varmaan ole tuota, mitä kuvaat. Tokassa raskaudessa mulla alkoi yhtäkkiä tosi kova verenvuoto ilman kipuja, ultrassa näkyi, että vuoto tulee kohdusta asti (yleensä tiputtelut tulee kohdunkaulasta), mutta oli siellä elävä alkiokin. Kova vuoto toistui vielä toisenkin kerran. Kerroin tuon siksi, että menisit ultraan, kun nykyisin sellainenkin on mahdollista - itsehän olisin muuten luullut, että kesken meni, kun vuotokin oli tosi kovaa. Et varmaan saa oikein mielenrauhaa ennen kuin tiedät asianlaidan. Onnea matkaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voiko keskenmeno tulla ilman, että verenvuotoa on ollenkaan? eli voiko alkio/sikiö vaan lakata kehittymästä ja "jumittua" kohtuun?"

Voi, sitä kutsutaan keskeytyneeksi keskenmenoksi. Minulla sikiö/alkio oli kuollut rv 8, mutta tuli ulos vasta rv 11. Ruskeata vuotoa tuona aikana, joka muuttui sitten vereksi. Kipuja oli vasta kun keskenmeno oli ihan kunnolla käynnissä. Toisaalta, minulla on ollut pieniä vuotoja onnistuneissa raskauksissa, ja kuten yllä kerrotaan voi olla myös runsaita vuotoja ja silti kaikki on hyvin. Supistuskivuista olisin eniten huolissani.

Vierailija
24/28 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne sanoo, että pitää luottaa omiin tuntemuksiinsa. Soita neuvolaan ja pyydä, onko mahdollista ultrata.

Vierailija
25/28 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään ole mennyt kesken, saa nähdä miten käy. Rupesin laskemaan että näinä päivinä mulla olisi kuukautiset ellen siis olisi raskaana, ja mietin voikohan se jotenkin aiheuttaa näitä supisteluja. En siis tiedä.

ap

Vierailija
26/28 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain odottelet rauhallisin mielin.

Jos jo helpottui, niin en ihan ekaksi veikkaisi keskenmenoa, toki mulla ei ole kokemusta kuin omasta yhdestä keskenmenosta. Se alkoi kovilla kivuilla, jotka yltyivät suunnattomiksi. Siitä muutamien tuntien jälkeen alkoi vuoto. Kovar kivut kestivät vielä vajaan viikon.

Vierailija
27/28 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hurjalta. Ota neuvolaan yhteyttä. Itsellä 2 alkuraskauden keskenmenoa, mutta niissä ei ollut kovia kipuja. Ystäväni odottaa nyt esikoistaan rv:llä 20 +jotain ja hän kertoi juuri vähän aikaa sitten, että joka kuukausi on ollut supistuksia ja vähäistä vuotoa niinä päivinä kuin olisi kierron mukaan ollut menkat. Aluksi hän säikähti kovin ja kävi neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet, mutta sieltäkin sanottiin kuulemma, että joillain vaan on noin ja voi jatkua läpi raskauden. Eli voiskohan johtua nyt siitä sun normimenkkojen ajankohdasta? Tsemppiä!

Vierailija
28/28 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppauksista, toivon tosiaan että on kyseessä tää menkkakierto joka kummittelee... Ihmeellistä tässä ehkä itselle on vaan se, kun ensimmäisessä raskaudessa (joka siis meni alusta asti hyvin) ei ollut MITÄÄN tällaisia oireita. 

Tulen kertomaan miten käy. 

ap