Vaviskaa suku, meille taitaa tulla kolmas lapsi ;)
Ensimmäisestä lapsesta olitte kauhuissanne ja toisesta pyörittelitte silmiänne. Mutta älkää huoliko, ei se teiltä ole pois, jos meille kolmas lapsi siunaantuu.
Kommentit (9)
Kertooko tämä jotain suvusta vai teistä perheenä?
Kunhan hoidatte kolmannen itse, ettekä hoidata muilla kuten kaksi edellistä. Kolmatta emme enää jaksa hoitaa. Toivottavasti ei tule yllätyksenä.
t. suku
Meilläkin taivasteltiin suvussa sekä ensimmäistä (olin kuulemma liian nuori, 25 v.) että kolmatta (perheessähän KUULUU olla max. 2 lasta) lasta. Ainoastaan toinen lapsi oli sellainen tapaus, josta oltiin iloisia ja onniteltiin. Nyt harkitsen neljättä. Saa nähdä, saako joku sydärin... ;)
Eihän toi nyt mitään, meille tulee viides :)
Miksi sun suvun pitää vavista?
Meillä ainakin suku oli iloinen, kun ilmoitin olevani raskaana. Olin 18v, kukaan ei ollut huolissaan, ettenkö pärjäisi. Kaikki onnittelivat. Itse olen muksuni hoitanut, ei sukuni :) Sitten ilmoitinkin, että olen uudestaan raskaana, kun olin 21v ja olivat taas iloisia. Lievää jännitystä ja huolta tuli vasta, kun ilmoitimme, että ultraaja löysikin sieltä sitten kaksi :D Hyvinhän tässä on mennyt, kukaan ei enää jännitä pärjätäänkö me, kun hyvin ollaan pärjätty :)
Meille tulee neljäs!
Äitini oli selvästi jo kauhuissaan, mikä saa minutkin surulliseksi.
Molemmat isovanhemmat asuvat yli 600km päässä, joten eivät he hoitovuorojakaan joudu pelkäämään. Me hoidamme itse lapsemme, parisuhteemme voi mainiosti ilman kahdenkeskisiä hetkiä, joten en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä. Olemme onnellisia ja kaikki menee hienosti.
Kummasti äitinkin on unohtanut, että hänellä on ollut itsellään enemmän kuin kolme sisarusta, joista hän on sanonut olleensa onnellinen. Miksei sitten voi meidän lapsista olla onnellinen, en tiedä :(
Joten onnea ap:lle ja kaikille jotka haluavat suuren perheen ja sitä rakkaudella huoltavat!
Kun meille tuli eka lapsi, kukaan ei puhunut mitään, kaikki olivat niin iloisia. Kun tuli toinen, miehen sisko sanoi mulle päin naamaa, että sitten lisää lapsia ette tee! Minä vastasin päin naamaa, että sinäkö sen päätät ?!? Tuli kolmas. Kaikki luuli, että nyt on perhe koossa. Ostettiin isompi asunto ja auto. Tuli neljäs. Ja tuli vielä viideskin ;) On siinä suku siunaillut, mutta pääosin pilke silmäkulmassa. Mun isä sanoo aina, kun lähdetään kaksin (pari kertaa vuodessa) miehen kanssa vaikka hotelliin yöksi, että jaahas, pian pitää etsiä isompaa autoa taas :) Mutta nyt on perhe koossa, ei tule enempää!
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 15:31"]
Miksi sun suvun pitää vavista?
Meillä ainakin suku oli iloinen, kun ilmoitin olevani raskaana. Olin 18v, kukaan ei ollut huolissaan, ettenkö pärjäisi. Kaikki onnittelivat. Itse olen muksuni hoitanut, ei sukuni :) Sitten ilmoitinkin, että olen uudestaan raskaana, kun olin 21v ja olivat taas iloisia. Lievää jännitystä ja huolta tuli vasta, kun ilmoitimme, että ultraaja löysikin sieltä sitten kaksi :D Hyvinhän tässä on mennyt, kukaan ei enää jännitä pärjätäänkö me, kun hyvin ollaan pärjätty :)
[/quote]
En ole ap, mutta vastaan tähän, että sukuja on tietysti erilaisia. Sun suvussasi selvästi perhearvot ovat ykkössijalla ja lapsista ollaan iloisia. Omassa suvussani taas ollaan jotenkin vähän sellaisia "uraorientoituneita" ja runsasta lapsimäärää sekä nuorena perheen perustamista pidetään enemmän negatiivisena asiana (itse EN pidä!). Siksi kai lastenhankintaani on suhtauduttu enemmän sillä asenteella, että "pilaat elämäsi". Sad but true.
T: kommentoija nro 5
Onnea! Nyt vaan reippaasti ilmoittamaan Suvullle suuresta tapahtumasta :)