Sikapainostavaa tämä helle. Tulisipa joku sadekuuro viilentämään
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 22:01"]
En ole koskaan ymmärtänyt miksei kuumuudesta kärsivät saa valittaa mutta talvesta valittaminen on ihan ok.
[/quote]
Minä ymmärrän. Lämpimiä päiviä on paljon vähemmän vuodessa kuin kylmiä. Toki kylmän ja lämpimän kokeminen on yksilöllistä, mutta tarkoitan nyt sellaista, että ulos voi mennä pukematta montaa kerrosta vaatetta. T-paitapäiviä on vuodessa melko vähän.
Sanot, että "talvella sentään voi laittaa lisää päälle". Minulla se ei vaan auta. Työpaikalla ei ole mukavaa, kun muilla on siistit jakkupuvut ja itse joudun pitämään jopa neljää kerrosta vaatetta (päällimmäisenä esim. kaksi paksua villapaitaa). Tönköstä olosta huolimatta on kylmä.
"Suomen vuotuinen keskilämpötila vaihtelee maan lounaisosan runsaasta +5 asteesta Pohjois-Lapin pariin pakkasasteeseen." (Täältä: https://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/suomen-muuttuva-ilmasto/-/artikkeli/1c8d317b-5e65-4146-acda-f7171a0304e1/nykyinen-ilmasto-30-vuoden-keskiarvot.html )
Jos ajatellaan, että Suomen ilmasto tehtäisiin "tasapuoliseksi" poistamalla kaikki muut lämpötilat kuin n. 5'C, niin luulenpa, että enemmän löytyisi niitä, jotka kuitenkin haluaisivat lisää lämpöä. Kesävaatteista saisi vain haaveilla ja aina saisi olla pukemassa lapsille haalaria, hattua ja käsineitä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 22:22"]
Voi hyvänen aika...meillä helleraja on 30 ja se ylitetään kesällä jatkuvasti. 25 astetta on vasta "kesäisen lämmin sää".
[/quote] Se voi olla siedettävämpää siellä kuin täällä
[/quote]
No sikäli ei ole, kun merta ei ole lähimaillakaan ja yleensä ei tuule tippaakaan. Jos ulkona on 35 astetta varjossa niin tuntuu siltä kuin laittaisi pään leivinuuniin, kun ulos menee. Mutta kyllä siihen lämpöön tottuu muutamassa päivässä :) Sitten toisaalta kun on ollut pidemmän ajan helle ja lämpö ykskaks laskee vaikkapa 25 asteeseen niin menee iho kananlihalle :D
t. nro 21
18 jaan täysin sun ajatukset. Tosin tuntuu ettei pää edes toimi kun ilma on niin raskas eikä pilvet edes liiku. Tulispa ukkonen pian
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 17:25"]
Mä odotan kesää. Vielä paleltaa. Ja siis KUNNON kesää. Sellasta kuin 2010 oli. Nyt on menty 2 vuotta putkeen ilman kesää, sietäis tulla...
[/quote]
nythän on kesä. Monta päivää jo ollut tuskaista hellettä.
[/quote]
Nyt kyllä putosin ihan totaalisesti! :'DDDDD
Ei, nyt ei todellakaan ole vielä kesä. Tänäänkin olin ihan farkuissa, pitkähihaisessa t-paidassa, kevättakissa ja huivi kaulassa ulkona.
Ärsyttävä toi kommentointi, että talvella voi pukea päälle. Kunnon vaatteet maksaa aika helvetisti, eikä mulla oo varaa mihinkään todella hyviin toppavaatteisiin. Kai niitä sellaisiakin olis, joilla ääretön vilukissaki pärjäis. En oo kyllä vielä semmosiin törmännyt, mutta joo. Ja entäs sisällä, en mä nyt sisällä halua olla ulkovaatteissa. Ei riitä villasukat ja villapaita, oon aina AIVAN jäässä talvisin. Hyissss... vihaan vihaan vihaan kylmää. ja syksyisin kosteaa koleutta, joka menee luihin ja ytimiin. aina on kylmä. Plus se ainainen pukeminen. Kesällä on ihanaa vaan kiskasta hamonen ja toppi päälle, villatakki vaan laukkuun mukaan viileitä iltoja varten. ihanaa!
Niin ja töissä pitäis kuitenki olla suht fiksut vaatteet, ei voi olla aluskerrastoa, collegea ja villaneuletta siellä... inhottavaa kärsimystä koko paska talvi.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 22:22"]
Voi hyvänen aika...meillä helleraja on 30 ja se ylitetään kesällä jatkuvasti. 25 astetta on vasta "kesäisen lämmin sää".
[/quote] Se voi olla siedettävämpää siellä kuin täällä