Vatsatauti kerrostalossa yöllä; valitus naapurilta.
eli hiljaisuusaikana ei saisi sairastaa, mikä sanktio?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 12:44"]
eli hiljaisuusaikana ei saisi sairastaa, mikä sanktio?
[/quote]
Tulppa perseeseen ja ripuloidaan vasta aamulla!
Kiva naapuri sinulla, täytyy myöntää.
Olisko lähinnä järkeä kertoa sille naapurille sairaudesta ja pahoitella. Sanoa myös, että sama voi sattua kelle vain. En ymmärrä miksi tällaisesta pitää tehdä ongelma.
Tuskinpa sinä nyt mitään virallista valitusta saat, tai jos saat niin ilmoita että oksentamista on vaikeaa tehdä hiljaa.
Mun entinen naapuri valitti kaikista äänistä mitkä kuului klo. 22.00 jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:02"]
Tuskinpa sinä nyt mitään virallista valitusta saat, tai jos saat niin ilmoita että oksentamista on vaikeaa tehdä hiljaa.
[/quote]
valittiko sinulle suoraan?
miten kävi?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:02"]
[/quote]
valittiko sinulle suoraan?
miten kävi?
[/quote]
Silloin kun se sai rapussa kiinni niin valitti suoraan ja samaa se teki kaikille muillekin. Jätti myös lappuja alakertaan jossa painotettiin että hiljaisuus alkaa 22:00. Kai hän teki valituksia isännöitsijällekin, mutta ei niistä sitten mitään seuraamuksia tullut. Isännöitsijä tunsi naapurin ja tiesi ettei hän ollut mieleltään terve.
Mutta ei tuollaisesta voi saada virallista varoitusta. Kukaan täysjärkinen ei mahataudista johtuvista äänistä ala valittamaan eteenpäin.
Meillä jos lapsi oksentaa niin vessaa vedetään yölläkin moneen kertaan, suihkussa käydään ja tarvittaessa laitan pesukoneenkin yöllä pyörimään.
Asumme ihan kaupungin keskustassa ja naapurit ovat varmaan tottuneet liikenteen ja ihmisten ääniin yöaikanakin, tuottavat myös itse usein vastaavaa mekkalaa.
Ei minulle ole tullut mieleenkään että vatsatautia ei voisi yöllä sairastaa. Jossain hiljaisessa mummojen asuttamassa talossa jättäisin ehkä pesukoneen pyörittämättä keskellä yötä. En kyllä mitenkään jaksa uskoa että tuosta mitään sanktiota tulisi. Noloa sille valittajalle.
Heheh, meidän entinen naapuri teki valituksen isännöitsijälle, että ryypätään ja ollaan niin kännissä/krapulassa, että joka päivä/yö oksennellaan, ja ehkä käytetään huumeitakin, kun mä näytin niin rähjäiseltä ja kalpealta, ja laihduin aika nopeeta tahtia. No, mähän olin raskaana, ja raskauspahoinvointi ihan älytöntä. Sitten kun tämä paljastui naapurille, niin ei silti voinut hyväksyä äänekästä oksentelua öisin, vaan oli vakuuttunut siitä, että teen sitä tahallani, koska eihän raskauspahoinvointi voi kestää niin pitkään (joo ei, loppuihan se sitten viikolla 29 se oksentelu) - tai että se johtuu siitä, että en halua lasta, ja mun pitäisi antaa lapsi adoptioon, kun se lapsen saaminen kerran ahdistaa mua niin paljon, että mun pitää jatkuvasti oksennella. Onneksi muutettiin sieltä pois, ennenkuin lapsi syntyi.
Ja tämän tarinan opetus on se, että yleensä nämä tällaiset nillittäjät tosiaan ovat mielenterveydeltään aika ongelmaisia, niinkuin tässäkin kävi ilmi. Ei niistä pitäisi välittää, mutta ikävähän tuollaisessa ympäristössä on asua.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:20"]
Heheh, meidän entinen naapuri teki valituksen isännöitsijälle, että ryypätään ja ollaan niin kännissä/krapulassa, että joka päivä/yö oksennellaan, ja ehkä käytetään huumeitakin, kun mä näytin niin rähjäiseltä ja kalpealta, ja laihduin aika nopeeta tahtia. No, mähän olin raskaana, ja raskauspahoinvointi ihan älytöntä. Sitten kun tämä paljastui naapurille, niin ei silti voinut hyväksyä äänekästä oksentelua öisin, vaan oli vakuuttunut siitä, että teen sitä tahallani, koska eihän raskauspahoinvointi voi kestää niin pitkään (joo ei, loppuihan se sitten viikolla 29 se oksentelu) - tai että se johtuu siitä, että en halua lasta, ja mun pitäisi antaa lapsi adoptioon, kun se lapsen saaminen kerran ahdistaa mua niin paljon, että mun pitää jatkuvasti oksennella. Onneksi muutettiin sieltä pois, ennenkuin lapsi syntyi.
Ja tämän tarinan opetus on se, että yleensä nämä tällaiset nillittäjät tosiaan ovat mielenterveydeltään aika ongelmaisia, niinkuin tässäkin kävi ilmi. Ei niistä pitäisi välittää, mutta ikävähän tuollaisessa ympäristössä on asua.
[/quote]
hyi kauhee mikä naapuri... Mä varmaan olisin räjähtänyt sille naama punasena, huutanut aika rumastikkin... En kyllä kestäisi tuollaisia eukkoja :D
Pesukonetta ei saisi laittaa päälle yöllä enkä keksi syytä miksi pitäisikään.
Meidan kaksikerroksinen talo tärisee kun yläkerrassa on kone päällä. Lasit helisee jne. joten todella itsekästä ja moukkamaista pestä pyykkiä öisin.
Käy oksentamassa postiluukusta sisään.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:04"]
Pesukonetta ei saisi laittaa päälle yöllä enkä keksi syytä miksi pitäisikään.
Meidan kaksikerroksinen talo tärisee kun yläkerrassa on kone päällä. Lasit helisee jne. joten todella itsekästä ja moukkamaista pestä pyykkiä öisin.
[/quote]
Teillä taitaa olla kone tiensä päässä. Miellä vanha pyykkikone teki tuota viimeisinä vuosinaan ja uusi kone on paaaljon hiljaisempi.
Työkaveri hankki vuosi sitten LG:n koneen, jota mainostetaan hiljaisena. Ilmeisesti siinä on eri tekniikka kuin peruskoneissa. Hän kertoi, että kone on todella hiljainen.
Vaikka olisi hiljainen kone, niin sitä vettä menee hanasta koneeseen ja koneesta menee viemäriin likavettä ja se lorisee. Toki jos jollain on asuntona superhyvin eristetty talo, niin sitten voi pyykätä yölläkin, mutta pääsääntöisesti se pyykkääminen EI ole yöllä sallittua hommaa. Yöllä on sallittua ns. pakolliset toimet eli vaikkapa vessassa käynti tai suihkussa käynti, jos on menossa aamuyöllä duuniin. Pyykkiä erittäin harvoin on pakko pyykätä just yöllä.
Mutta ap, et sinä varmaan ole tuosta isännöitsijän varoitusta saanut, vai mitä? Joten sanot suoraan sille naapurille, että sinulla oli mahatauti ja pakko käydä yöllä vessassa. Jos isännöitsijä lähestyy, kerrot saman hänelle. Ei tule sanktioita.
Oikein asennettu pesukone ei tärise eikä etenkään tärisytä rakenteita. Tärinä rikkoo pesukoneen ennen pitkää.
Just äskettäin luin jonkun kiinteistöliiton juristin haastattelua, jossa sanoi että taloyhtiöiden järejstyssäännöt esim mitä saa tehdä hiljaisuusaikana ja saako parvekkeella grillata, ovat ns herrasmiessopimuksia. Jos joku niitä kuitenkin rikkoo, ei sillä perusteella voi ketään häätää eivätkä ole poliisiasioita ellei aiheuta suoranaista vaaraa tai huomattavaa häiriötä naapureille.
Öisin saa käydä suihkussa ja oksennella, tietysti on kivempi jos ei, mutta...
Ei mikään. Hiljaisuus aikana saa käydä vessassa ja suihkussakin jos on tarve.