Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei täällä saa kertoa julkista totuutta Anna Strömbergin nykyisestä miehestä?

Vierailija
18.05.2013 |

Iltapäivälehdissä on kerrottu avoimesti Anna Strömbergin nykyisen avomiehen tekosista. Miksi niistä kertovat viestiketjut aina häviävät täältä AV:lta? Eikö muka tosiaan saa ihmetellä, miksi joku nainen vielä tällaisen jälkeenkin aloittaa uudelleen seurustelun saman miehen kanssa. Ihmettely on normaalia, koska naisen ja vielä pienten lasten äidin seurustelu tällaisen miehen kanssa on äärimmäisen huono ratkaisu: 

Syytteen mukaan mies oli lyönyt ja potkinut kumppaniaan sillä seurauksella että tälle syyttäjän näkemyksen mukaan aiheutui kipua, mustelmia ja muita pinnallisia vammoja. Epäilty pahoinpitely tapahtui 1.-15. joulukuuta välisenä aikana vuonna 2011 Närpiössä.

Joulukuun 22. päivänä mies pahoinpiteli Strömbergiä heidän yhteisessä kodissaan Kristiinankaupungissa. Hän löi ja potki avovaimoaan ja työnsi kumoon lattialle. Lattialla mies istui naisen päälle ja piti isokokoista keittiöveistä tämän kaulalla. Samalla hän esti kädellään Strömbergiä hengittämästä ja uhkasi tappaa tämän.

Jossain vaiheessa avomies myös työnsi puuroa Strömbergin kasvoihin, niin että sitä meni suuhun ja nenään.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013051517022931_uu.shtml

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat muistot jää tytölle lapsuudestaan. Mutta kaipa se rakkaus kaiken uskoo jne

Vierailija
2/20 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun viestit ehkä häviää, koska ne on välillä rasistisia? (Ei tämä.) Ja siis oikeesti: who cares? Todella ihmeellistä, että tää on sulle niin sydämen asia, että jaksat täällä vaahdota samaa päivästä toiseen. Mitäs se kellekään kuuluu? Parisuhdeväkivalta yleisempänä ilmiönä on kiinnostavampaa kuin jonkun yksittäisen ihmisen tragedia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhat asiat ihmiset!

Vierailija
4/20 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. Jokainen joka on joskus kokenut perheväkivaltaa tietää, ettei asioihin ole aina vain yhtä ratkaisua. Teko on väärä, mutta emme voi tietää onko elämä tuon miehen kanssa jatkuvaa helvettiä vai vaan yksittäinen tapaus. Ilmeisesti rakkaus ei ole kuollut, koska yhä seurustelevat.

Vierailija
5/20 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:41"]

Sun viestit ehkä häviää, koska ne on välillä rasistisia? (Ei tämä.) Ja siis oikeesti: who cares? Todella ihmeellistä, että tää on sulle niin sydämen asia, että jaksat täällä vaahdota samaa päivästä toiseen. Mitäs se kellekään kuuluu? Parisuhdeväkivalta yleisempänä ilmiönä on kiinnostavampaa kuin jonkun yksittäisen ihmisen tragedia.

[/quote]

Sitä aina sanotaan, että asiat pitää personoida jotta kiinnostaisivat tarpeeksi. Tässä on parisuhdeväkivalta nimenomaan nyt personoitu parhaillaan julkisuudessa olevaan ihmiseen, ja vielä tällainen kanta että pysyy yhdessä sen pahoinpitelijänsä kanssa (ei siis se tyypillinen "voittajan tarina", jätti entisen ja onnistuu aloittamaan uuden elämän), ja tämä ei nyt kelpaa? Tässähän se sun kiinnostava ilmiö on esillä mutta mielestäsi pitää haudata.

Vierailija
6/20 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vastauksesi järkytti minua todellakin. Who cares? Niinkö sinä ajattelet? Surullinen näkymä - onko sinusta toivottavaa, että jos itsellesi sattuu pahasti elämässäsi, kukaan ei välitä eikä kukaan tule avuksesi. Muut vain pistävät päänsä pensaaseen? Sitäkö toivot? Vai oletatko, että sinun luoksesi tullaan rientäen tarjoamaan apua ja tuo "who cares" -asenteesi on tarkoitettu vain koko ulkomaailmalle.

Häpeä. Jos osaat.

Tottakai meidän on syytä paheksua ihmisen pahoinpitelyä ja minä jopa uskon, että se, että yleisesti tiedetään, kuka pahoinpitelee ja ketä, voisi auttaa tuota ihmistä, joka ei hallitse omia tekemisiään. Ainakin se herättää hänet helpommin tajuamaan, että jotain on vialla ja pahasti onkin. Ja jos ei herätä, niin ehkä se pelastaa uhrin vielä pahemmilta pahoinpitelyiltä ja joutumasta surmatuksi.

[/quote]

Vierailija
7/20 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa lähinnä se, mikä tilanne on nyt, luin tuosta jo aikoja sitten Me naisista. Silloin kyllä mietin, että ei välttämättä kovin hyvä ratkaisu palata yhteen... Mutta se tässä nyt kiinnostavaa on, ei se, että joskus mies hakkasi. Henkilön(pahoinpidellyn) usko toisen paranemiseen on minulle tässä se mikä mietityttää. Eikä meille ole julkisuuteen kerrottu, kuinka heillä nykyään menee, joten mitä tätä vanhaa asiaa nyt vatvomaan? 

Vai tietääkö aloittaja jotain uudempaa tietoa?

Vierailija
8/20 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, uskoahan voi. Niin kai uskoi se Sellonkin murhattu tyttö. Tai sitten pelko johdattaa. Jos on uhkailtu, mitä tapahtuu, jos ei palata yhteen.

Vierailija
9/20 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämä Anna on?

Vierailija
10/20 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 00:02"]

Kuka tämä Anna on?

[/quote]

Yksi Miss Suomi, joka on säilynytkin aika hyvännäköisenä.

Vierailija
11/20 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En tiedä, keneen minut sekoitat, mutta minä olen kirjoittanut tästä asiasta tasan kahteen viestiketjuun: tähän ja siihen edelliseen aloittamaani. Mitään rasistista en ole kummassakaan sanonut.

Tiedoksi vain, että täällä kirjoittelee muitakin ihmisiä kuin sinä ja minä. Aika monta muutakin ihmistä.

Vierailija
12/20 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 23:55"]

Minua kiinnostaa lähinnä se, mikä tilanne on nyt, luin tuosta jo aikoja sitten Me naisista. Silloin kyllä mietin, että ei välttämättä kovin hyvä ratkaisu palata yhteen... Mutta se tässä nyt kiinnostavaa on, ei se, että joskus mies hakkasi. Henkilön(pahoinpidellyn) usko toisen paranemiseen on minulle tässä se mikä mietityttää. Eikä meille ole julkisuuteen kerrottu, kuinka heillä nykyään menee, joten mitä tätä vanhaa asiaa nyt vatvomaan? 

Vai tietääkö aloittaja jotain uudempaa tietoa?

[/quote]

Tätä vatvotaan nyt siksi, että asia on tällä hetkellä oikeuskäsittelyssä. En minäkään muuten olisi sitä enää muistanut ja esille nostanut, mutta Iltasanomat uutisoi juuri siitä. Sen mukaan Strömberg ja tämä mies on aloittanut uudelleen seurustelun yhdessä ja Strömberg on itse vielä luopunut kaikista syytteistä. Oikeuteen mies kuitenkin päätyi varmaan jonkun yleisen edun nimissä tms.

Vierailija
13/20 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 06:14"]

[/quote]

En tiedä, keneen minut sekoitat, mutta minä olen kirjoittanut tästä asiasta tasan kahteen viestiketjuun: tähän ja siihen edelliseen aloittamaani. Mitään rasistista en ole kummassakaan sanonut.

Tiedoksi vain, että täällä kirjoittelee muitakin ihmisiä kuin sinä ja minä. Aika monta muutakin ihmistä.

[/quote]

Ja tiedoksi vielä sille who cares -ihmiselle, että ei ole rasistista kertoa pahoinpitelijän nimeä, sehän on ihan julkista tietoa. Sille ei voi mitään, että siitähän se ulkomaalaisuus sitten selviää. 

Minusta se on itse asiassa paljon järkyttävämpää, että pahoinpitelijää tässä suojellaan tiedotusvälineissä ja tälläkin palstalla ja ainut, joka joutuu naamansa kanssa jutusta julkisuuteen, on uhri. Pahoinpitelijämiestä ei tietenkään ole valittu Miss Suomeksi, mutta myönteisemmissä jutuissa on ennen paistatellut naama lehdessä.

Mutta jätetään nyt sitten miehen nimi kertomatta ja silitetään päätä, jos edes tämä viestiketju saisi olla rauhassa.

Vierailija
14/20 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Strömberg on itse vielä luopunut kaikista syytteistä. Oikeuteen mies kuitenkin päätyi varmaan jonkun yleisen edun nimissä tms."

Parisuhdeväkivalta on yleisen syytteen alaista, sitä ei voi kiertää uhri eikä kukaan muukaan. Uhri voi päättää luopua vaatimuksistaan esim. sovintomenettelyn kuluessa, mutta se ei muuta sitä miten laki asiaa tulkitsee. Takijä saa rangaistuksen joka tapauksessa.

Parisuhteessa ja samasssa perheessä voi tuntuakin hullulta vaatia toiselta rahallista korvausta sakkoina, kun kyse on ruokakassin siirtämisestä toiseen käteen. Usein perheellä on yhteiset rahat.

Julkisuudessa ei kerrota mitään siitä käykö juuri tämä pariskunta esim. hoidossa, onko heillä viranomaisten kanssa sopimuksia siitä miten menetellä, että tilanteet eivät toistuisi koskaan. Luultavasti näin on.

On tapana huudella, että suhteesta on lähdettävä heti, on tapana syytellä UHRIA, jos hän ei sitä tee. On myös "kiellettyä" yrittää uutta alkua suhteessa. Vaikka todennäköisyydet onnistua ovat kai aika pessimistiset, on mahdollisuus parantumiseen silti olemassa. Asian monimutkaisuuden ymmärtää vasta, kun sen keskellä on itse.

Vierailija
15/20 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Hulluja molemmat osapuolet,ei voi muuta sanoa.

Vierailija
16/20 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajana mies kuuluu suojeltuun ryhmään, eikä häntä saa tuolla tavalla arvostella! Yrittäkää nyt ymmärtää, että hänellä on OIKEUS pahoinpidellä naista. Kyllä minua hävettää tämä rasistinen kansa, mitä ulkomaalaisetkin meistä nyt ajattelevat?

Vierailija
17/20 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä te hyväät ihmiset jaksaatte. mitä se teille kuuluu? eikö oo parempa tekemistä tai oma elämä. herra jumala!!!

Vierailija
18/20 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 08:42"]

kyllä te hyväät ihmiset jaksaatte. mitä se teille kuuluu? eikö oo parempa tekemistä tai oma elämä. herra jumala!!!

[/quote]

Mitenhän tää ketju tänään tähän nousi, hmmm.

Vierailija
19/20 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mielenkiintoista, että tässä ei olekaan ensisijaisesti syytettyjen penkillä pahoinpitelystä tuomittu, vaan nainen, joka päätti jatkaa suhdetta.

Vierailija
20/20 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi muslimin kanssa ruveta!